חדשות בארץ

נתניהו בחנוכת נציגות דיפלומטית של הונגריה בירושלים: "רגע מרגש"

נציגות הסחר הדיפלומטית של הונגריה, שנפתחה בירושלים, תהווה שלוחה של השגרירות ההונגרית בישראל. ראש הממשלה הודה להונגריה על התמיכה שהיא מעניקה לישראל בפורומים בינלאומיים

  • י"ג אדר ב' התשע"ט
נתניהו ושיירטו, אתמול (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו ושיירטו, אתמול (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ ההונגרי, פטר שיירטו, חנכו אתמול (שלישי) את נציגות הסחר הדיפלומטית של הונגריה בירושלים. במהלך טקס החנוכה, סיירו השניים במתחם הנציגות הדיפלומטית, גזרו את הסרט בכניסה והסירו יחד את הלוט מעל שלט הנציגות.

נציגות הסחר הדיפלומטית של הונגריה בירושלים תהווה שלוחה של שגרירות הונגריה בישראל. מדובר במימוש הצהרתו של ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, במהלך ביקורו בישראל בחודש שעבר על פתיחתה של נציגות דיפלומטית בבירת ישראל.

בנאומו בטקס הגדיר נתניהו את פתיחת הנציגות כ"רגע מרגש": "זאת הנציגות האירופית הראשונה שנפתחת בירושלים מזה עשרות שנים. שלושה דיפלומטים הונגרים ימונו למשרד הזה למטרות מסחר. זה חשוב למסחר, לדיפלומטיה ולתנועה שהונגריה מובילה לשינוי היחס לירושלים באירופה".

"הדבר כבר נעשה על ידי הנשיא טראמפ בהחלטתו ההיסטורית להכיר בירושלים כבירת ישראל, ולהעביר את השגרירות האמריקנית לכאן", הזכיר ראש הממשלה. "אנחנו שמחים על הקשרים ועל הידידות בין ישראל להונגריה. הידידות הזאת מעולם לא הייתה עמוקה כל כך. יחסי המסחר שלנו ושיתוף הפעולה בכל התחומים, כולל ביטחון ודיפלומטיה, מעולם לא היו חזקים יותר". 

נתניהו הודה לאורבן ולממשלתו על התמיכה שהונגריה מעניקה לישראל בפורומים בינלאומיים ועל העמדות שהיא מביעה נגד האנטישמיות. "אני מפציר בכם להמשיך בכך ולאמץ את ההגדרה לאנטישמיות של כוח המשימה הבינלאומי להנצחת זכר השואה", אמר. "יש להמשיך בכך משום שזאת הדרך לידידות אמת".

שיירטו הבהיר מצדו כי ארצו נאבקת על כך שהקהילה הבינלאומית תגלה עמדה הוגנת ומאוזנת כלפי ישראל, וכי היא דוחה את החיבור בין צעדים כלכליים ומסחריים לנושאים פוליטיים: "לא ניישם את החלטת הנציבות האירופית בנושא סימון מוצרים ולא נתמוך ברשימת החברות בהתנחלויות שיכריז הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם. אנו מעודדים שיתוף פעולה הדוק יותר, טוב יותר ודינאמי יותר בין ישראל לאיחוד האירופי."

תגיות:הונגריהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה