חדשות בארץ

סקר חדש: גנץ מידרדר, גוש הימין לשיא חדש

על פי סקר וואלה, הליכוד הופך למפלגה הגדולה ביותר וראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להקים את הממשלה הבאה

  • י"ב אדר ב' התשע"ט
(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

מפלגת כחול לבן ממשיכה לצלול במורד המנדטים ובנימין נתניהו יוכל להרכיב בקלות יחסית את הממשלה הבאה. כך עולה מסקר חדש שפורסם בצהריים (שלישי) באתר וואלה.

על פי תוצאות הסקר, שנערך בשיתוף מכון Panels Politics בראשות מנחם לזר, מפלגתם של בני גנץ ויאיר לפיד יורדת מתחת לקו 30 המנדטים – לראשונה מאז הכריזו השניים על האיחוד בין מפלגותיהם. כחול לבן מאבדת 7 מנדטים לעומת הסקר הקודם שנערך לפני שבועיים, בעוד הליכוד מתחזק במנדט ל- 32 מנדטים, ויהיה – על פי הסקר – המפלגה הגדולה ביותר בכנסת.

חד"ש-תע"ל של איימן עודה ואחמד טיבי, שקיבלה השבוע הכשר סופי מבג"ץ לרוץ לכנסת, שומרת על יציבותה ומעמדה כמפלגה השלישית בגודלה – עם 9 מנדטים. שאר מפלגות השמאל שומרות אף הן על יציבותן: מפלגת העבודה נותרת עם 8 המנדטים שהיו לה בסקר הקודם, ומרצ נשארת עם 6 מנדטים. רע"מ-בל"ד ומפלגת גשר של אורלי לוי אבקסיס אינן עוברות את אחוז החסימה.

החלטת בג"ץ לפסול את יו"ר עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי, אינה באה לידי ביטוי במאזן המנדטים של איחוד מפלגות הימין, שממשיכה לשמור על יציבות מהסקר הקודם עם 7 מנדטים. בניגוד לסקרים אחרים שניבאו לו צניחה לעבר 5-4 מנדטים, הימין החדש נותר עם 6 המנדטים שהיו לו לפני שבועיים. יהדות התורה, לעומת זאת, נחלשת מ- 7 ל- 6 מנדטים. ש"ס נשארת עם 4 מנדטים.

השינויים המשמעותיים במפלגות הימין שמזניקים את מאזנו של הגוש מתחוללים בישראל ביתנו של אביגדור ליברמן וזהות של משה פייגלין, שבסקר הנוכחי מצליחות לעבור את אחוז החסימה – ליברמן עם 5 מנדטים ופייגלין עם 4 מנדטים. גם כולנו של משה כחלון מתחזקת – מ- 4 ל- 6 מנדטים.

בשורה התחתונה – גוש השמאל-ערבים יורד לשפל חסר תקדים בסקרים, עם 52 מנדטים בלבד. במקרה הטוב ביותר מבחינתו של נתניהו, הוא יוכל להקים קואליציה של 68 חברי כנסת.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה