חדשות בארץ

בן ארי: החונטה של בית המשפט העליון שולטת בדמוקרטיה

שר האוצר משה כחלון מתח ביקורת על החלטת בג"ץ לפסול את מועמדותו לכנסת של יו"ר עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי: "הדמוקרטיה הישראלית מספיק חזקה בשביל להכיל דעות כמו של בן ארי"

  • י"א אדר ב' התשע"ט
בן ארי, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן ארי, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי, תקף הבוקר (שני) את החלטת בג"ץ למנוע את ריצתו לכנסת בשל מה שהוגדר על ידו כאמירות גזעניות. בראיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בכאן רשת ב' אמר בן ארי: "מה זה אמירות גזעניות? כשאומרים להשמיד את היהודים, שאפשר לפגוע בחיילי צה"ל ובמתנחלים – זה הכל בסדר. כשאני מדבר בלוויה של אורי אנסבכר ואומר 'אומה רצחנית' – אומרים עליי שאני גזען. אומה שהשלטון שלה נותן ומממן רוצחי נשים וילדים, קורא על שמם כיכרות, מחלק בקלאוות – ואני בחמת זעם, בלב מריר ובוכה אומר שמדובר באומה רצחנית, אז אני הגזען?"

"נעשה לי עוול שאין כדוגמתו", הוסיף בן ארי. "מכשירים את בל"ד ואת עופר כסיף שאומר שאפשר לפגוע בחיילי צה"ל. אם היו פוסלים אותם, לפחות היה פה סוג של נראות, של צדק. דעתי הייתה נחה, כי אני נאמן למדינה ולעם שלי ונלחם באויביי. הרוצח שרצח אתמול את החייל בצומת אריאל אינו מפגע בודד. אם הוא היה מפגע בודד – היו מסגירים אותו. אם יהודי היה עושה זאת, חס ושלום, כל יישוב שהיה בורח אליו היה מסגיר אותו".

בתשובה לשאלה האם עוצמה יהודית תמשיך לרוץ לכנסת במסגרת איחוד מפלגות הימין, אמר בן ארי כי מפלגתו תנהל על כך משא ומתן עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי: "נעשה כל מאמץ שאיתמר בן גביר ייבחר. מבחינת המצביעים שלנו יש מרמור מאוד גדול. הנראות של הדבר הזה – שפוסלים את בן ארי, ומכשירים את כסיף ואת אחמד טיבי שאומר שהשהיד הוא תפארת האומה – הציבור לא אוכל את זה. אתה יכול להגיד שבן ארי הוא גזען, אבל הציבור מבין שיש פה אנשים שקמים עלינו להשמידנו. צריך לגרום לאנשים שלנו לצאת ולהצביע".

"עומדים מאחוריי לפחות 100 אלף איש", הוסיף בן ארי. "לא אותי דקרו אתמול. הדמוקרטיה הישראלית כביכול, שנשלטת על ידי חונטה בבית המשפט העליון, סתמה את הפה ל- 100 אלף איש ואמרה להם 'אין לכם זכות להגיד את מה שאתם חושבים ומאמינים'. זו השתקת הצופרים. אל תגידו שמבקשים את נפשנו, תגידו שמדובר במפגע בודד. למחבל אין מעטפת? מערכת חינוך שלמה שאומרת שצריך לרצוח יהודים?"

כחלון: החלטת בג"ץ שגויה

ובתוך כך, שר האוצר משה כחלון מתח הבוקר ביקורת על בג"ץ על רקע ההחלטה לפסול את בן ארי. בראיון לגלי צה"ל אמר השר: "לטעמי זו החלטה שגויה. הדמוקרטיה הישראלית מספיק חזקה בשביל להכיל דעות כמו של בן ארי. חוסר הנוחות שלי גדל עוד יותר כשהכשירו את בל"ד ורע"ם".

"הפלישה, ההתערבות והזליגה של בית המשפט לרשויות אחרות חייבת להיעצר", הוסיף כחלון, שלאחרונה ספג בעצמו מכה מבג"ץ, שבניגוד לעמדתו הורה על העלאת מוצרי החלב שבפיקוח. "חייבים לעצור את זה בחוק יסודות החקיקה – שהוא טוב לשני הצדדים. גם בית המשפט ידע איפה הגבולות שלו, גם אנחנו כממשלה וגם הכנסת".

כחלון ציין הוא הוא "נגד קיצוניות משני הצדדים", אבל לדבריו "בסוף יש ציבור שצריך לבחור, וכשאנו מדברים על דעות ועמדות – התפקיד שלנו זה לא רק להכיל את מי שחושב כמונו. אם אנחנו באמת דמוקרטים – אנחנו צריכים להכיל גם את מי שלא חושב כמונו. על רקע זה, אני חושב שההחלטה הייתה שגויה".

במפלגות החרדיות הגיבו אמש בביקורת על החלטת בג"ץ לפסול את התמודדותו של בן ארי לכנסת. בש"ס מסרו כי "הוכח שוב שבג״צ נוטל לעצמו סמכויות יתר ומשבש את ההליך הדמוקרטי. זה מתחיל בהתערבות בוטה בענייני דת ומדינה, והערב הוא פוסל אדם מלהעמיד עצמו לבחירות הציבור ונוקט איפה ואיפה בגלל שיקולים פוליטיים זרים. ש״ס תמשיך לפעול ולקדם את פיסקת ההתגברות שתרסן את האקטיביזם השיפוטי ותבטא נכונה את רצון העם".

תגובה ברוח דומה יצאה גם מיהדות התורה: "מפסיקה לפסיקה של בית המשפט העליון מתברר שצדקנו כבר לפני עשרות שנים כשאמרנו שאין סמכות לבית המשפט העליון להתערב בדברים של מצפון, ערכים ונושאים שהם דת ומדינה. הפעם שופטי בית המשפט העליון התעלו על עצמם, בכך שהחליטו שהעם לא בוחר בו - כיון שהם העם. מי שמתאכזב היום מבית המשפט – שישמע את מה שאמרנו אז, שאם נאפשר לבית המשפט את הדבר הזה, הוא יעשה כרצונו וינהל את המדינה לחלוטין. זה דבר חמור. אנחנו עוד נתחרט על הסמכות הרבה שנתנו לבית המשפט העליון ונצטרך לשקול את כל הנושא הזה מחדש".

תגיות:בג"ץבחירות 2019עוצמה יהודיתמיכאל בן ארי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה