חדשות בארץ

סוכל ניסיון לבצע פיגוע דקירה במערת המכפלה

פלסטינית בת 17, תושבת חברון, ניסתה להבריח סכין לתוך מתחם מערת המכפלה. לוחמי מג"ב חשדו בה, ולאחר בידוק שביצעו השתלטו עליה ללא שימוש בנשק

מערת המכפלה (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)מערת המכפלה (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

לוחמי משמר הגבול סיכלו הערב (ראשון) ניסיון של פלסטינית להחדיר סכין למתחם מערת המכפלה בחברון שבחטמ"ר יהודה.

החשודה, תושבת חברון בת 17, הגיעה לאחת מעמדות הבידוק המאוישות על ידי לוחמי מג"ב בסמוך למערת המכפלה. היא העלתה את חשדם, ובבידוק שביצעו התברר שהיא הסליקה סכין, עימה ניסתה לעבור את העמדה ולהיכנס למתחם המערה.

לאחר שהלוחמים ביקשו ממנה להישמע להוראותיהם, החשודה שלפה את הסכין אותה הסליקה. הלוחמים הצליחו להשתלט עליה ללא שימוש בנשק. היא נעצרה להמשך חקירת גורמי הביטחון.

הפלסטינים הגבירו בעת האחרונה את ניסיונותיהם לבצע פיגועים כנגד חיילי צה"ל ואזרחים ביהודה ושומרון. למרבה הכאב, הפיגוע הכפול הבוקר בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר גבה מחיר כבד: הרוג אחד – סמל-ראשון גל קיידאן הי"ד – ושני פצועים שמצבם אנוש וקשה מאוד.

אזור קריית ארבע-חברון, ומערת המכפלה בפרט, מהווה אחת הגזרות החמות בהן מתמודדים כוחות הביטחון עם ניסיונות הפיגוע הפלסטיניים. ביום שלישי שעבר ניסה מחבל חמוש בסכין לבצע פיגוע דקירה ב"בית השלום", הממוקם על הדרך המחברת בין קריית ארבע לחברון. הוא חוסל על ידי חיילי צה"ל לפני שהספיק לבצע את זממו ולגרום לנפגעים.בתחילת החודש שעבר סיכלו לוחמי מג"ב ניסיון של פלסטיני תושב חברון, בשנות ה- 20 לחייו, להחדיר סכין למערת המכפלה על מנת לבצע פיגוע. בחודש ינואר ניסה מחבל חמוש בסכין לדקור חיילים בעמדה צבאית סמוך לשכונת גבעת האבות בקריית ארבע. הוא נוטרל על ידי הלוחמים ואזרח שהגיע לזירה, ובחסדי שמיים לא היו נפגעים.

תגיות:מערת המכפלהמג"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה