חדשות בארץ

לוחמי מג"ב סיכלו פיגוע דקירה במערת המכפלה

המחבל, תושב חברון בשנות ה- 20 לחייו, ניסה להסתנן לתוך המערה עם סכין. ערנותם של כוחות מג"ב בעמדת הבידוק בכניסה למערה סיכלה את כוונתו

הכניסה למערת המכפלה, תמונת ארכיון (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)הכניסה למערת המכפלה, תמונת ארכיון (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)
אא

לוחמי משמר הגבול סיכלו הבוקר (ראשון) ניסיון פיגוע דקירה במערת המכפלה בחברון.

פלסטיני תושב חברון, בשנות ה- 20 לחייו, ניסה להיכנס למתחם המערה כשברשותו סכין. ככל הנראה הוא נטמע בתוך קבוצת תיירים, שהגיעה לאחת מעמדות הבידוק המאוישות על ידי לוחמי מג"ב. הלוחמים הבחינו בהתנהגותו החשודה ובכך שהוא אינו חלק מהקבוצה והוציאו אותו הצידה לבידוק מעמיק יותר.

כשהתחזק החשד כלפי המחבל, כיוונו הלוחמים את נשקם לעברו. בשלב זה הוא שלף את הסכין שהוסלקה בבגדיו, זרק אותה לרצפה והרים את ידיו. הוא הועבר לחקירת גורמי הביטחון.

בתקופה האחרונה גוברים הניסיונות של הפלסטינים לבצע פיגועי דקירה כנגד כוחות הביטחון ואזרחים ביהודה ושומרון. חלק מניסיונות אלו מתבצע בגזרת קריית ארבע-חברון.

מהמשטרה נמסר כי "בעירנותם של הלוחמים נמנע ככל הנראה פיגוע דקירה. החשוד ניסה להיכנס למערה בהתחזות לתייר, וניסיונם ומקצועיותם של הלוחמים הביאו להחשדתו ולסיכול כוונותיו".

לפני כעשרה ימים עצר כוח מג"ב פלסטיני בן 16 שהגיע לעמדת הבידוק בכניסה למערת המכפלה. בחיפוש שנערך בחפציו אותרה סכין, ועל פי החשד הוא תכנן להיכנס לתוך המערה ולבצע פיגוע דקירה.

לפני כשלושה שבועות ניסה מחבל חמוש בסכין לדקור חיילים בעמדה צבאית סמוך לשכונת גבעת האבות בקריית ארבע. הוא נוטרל על ידי הלוחמים ואזרח שהגיע לזירה, ובחסדי שמיים לא היו נפגעים.

בתחילת נובמבר 2018 ניסה מחבל לדקור אזרחים וחיילים בצומת אליאס, סמוך לכניסה לקריית ארבע. אחד החיילים ירה במחבל ברגלו. גם בתקרית זו, בחסדי שמיים, לא היו נפגעים.

תגיות:מערת המכפלהמג"בפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה