חדשות בארץ

עם כניסת השבת: סוכל ניסיון פיגוע בקריית ארבע

המחבל, שניסה לדקור בסכין חיילים המוצבים בעמדה בסמוך לשכונת גבעת האבות, נוטרל על ידי חיילים ואזרח. עורך הדין איתמר בן גביר, המתגורר בשכונה, מתח ביקורת על החיילים על שלא מיהרו לירות לעבר המחבל

זירת פיגוע דקירה בחברון, תמונת ארכיון (צילום: וסאם השלמון, פלאש 90)זירת פיגוע דקירה בחברון, תמונת ארכיון (צילום: וסאם השלמון, פלאש 90)
אא

מחבל חמוש בסכין ניסה לדקור אתמול, סמוך לכניסת השבת, חיילים בעמדה צבאית סמוך לשכונת גבעת האבות בקריית ארבע. מדובר צה"ל נמסר כי הלוחמים ואזרח שהגיע אל הזירה ירו לעבר המחבל ונטרלו אותו. המחבל, שזוהה בדיווחים הפלסטיניים כסופיאן ראזי א-סכאפי, בן 35 מחברון, נפצע ברגלו מהירי ופונה לקבלת טיפול רפואי. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב הכוחות.

מתיעוד האירוע שעלה לרשת מתברר כי המחבל הגיע לכניסה לשכונה ואיים בתחילה על אזרח. שני חיילי צה"ל כיוונו אליו את נשקיהם אך לא ירו. אזרח נוסף שהגיע למקום פתח באש לעבר המחבל. כתוצאה מהירי המחבל נפגע ברגלו ונפל, אך למרות זאת הוא קם וניסה להסתער לעבר החיילים. ירי נוסף מצידם גרם לניטרולו. בחסדי שמיים, האירוע הסתיים ללא נפגעים בקרב הכוחות והאזרחים.

עורך הדין איתמר בן גביר, המתגורר בשכונה, מתח הערב ביקורת על תפקודם של החיילים. לדבריו, למרות האיום שנשקף מהמחבל הם השתהו בירי לעברו. "עם כל אהבתנו הרבה לחיילים והעובדה שבמהלך כל יום מימות השבוע אנו מפנקים אותם ומעבירים להם מנות ותופינים", אמר בן גביר, "צריך לומר את האמת: התנהלות שני החיילים שהיו בכניסה לשכונה היא התנהלות בעייתית מאוד שחשפה ילדים קטנים לטבח. מחבל שנכנס לשכונה ורץ עם סכין צריך לירות בו על מנת להרוג. לצערי מקרה אלאור אזריה מעורר ספקות ופחדים אצל חיילים, ואלמלא תושייתו של האזרח הגיבור ניסיון הפיגוע היה יכול להסתיים באסון". בן גביר הוסיף כי "בצבא וגם בפרקליטות חייבים לעשות חשבון נפש איך הגענו למצב שבו חיילים חוששים לירות במחבל שחודר לשכונה עם ילדים".

תגיות:קריית ארבעפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה