חדשות בארץ

ניסיון פיגוע דקירה בחברון - המחבל חוסל

מחבל חמוש בסכין ניסה להיכנס ל"בית השלום", על הדרך בין קריית ארבע לחברון, אך נוטרל על ידי חיילי צה"ל. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים

בית השלום, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בית השלום, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מחבל ניסה לפני שעה קלה (שלישי) לבצע פיגוע דקירה בחברון. על פי דיווחים שונים הוא ניסה להיכנס ל"בית השלום", הממוקם על הדרך המחברת בין קרית ארבע לחברון, כשהוא חמוש בסכין. אחת מדיירות הבניין הבחינה בו והזעיקה את כוחות הביטחון. המחבל חוסל על ידי חיילי צה"ל לפני שהספיק לבצע את זממו ולגרום לנפגעים.

מדובר צה"ל נמסר כי הלוחמים זיהו מחבל חמוש בסכין שרץ לעברם: "הם הדפו את המחבל שרץ למבנה אזרחי סמוך כאשר הוא חמוש בסכין. הלוחמים ירו לעבר המחבל, סיכלו את הפיגוע והוא נהרג. אין נפגעים לכוחותינו".

ניסיון הדקירה היום מצטרף לניסיונות דומים בחודשים האחרונים של פלסטינים לבצע פיגועי דקירה או ניסיונות דריסה כנגד כוחות הביטחון ואזרחים ביהודה ושומרון. אחת הגזרות החמות היא קריית ארבע-חברון. בחודש ינואר ניסה מחבל לדקור חיילים בעמדה צבאית סמוך לשכונת גבעת האבות בקריית ארבע. הלוחמים ואזרח שהגיע אל הזירה ירו לעבר המחבל ונטרלו אותו. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב הכוחות. בספטמבר שעבר סיכלו חיילי צה"ל ניסיון פיגוע דומה באותו מקום.

בתחילת נובמבר 2018 ניסה מחבל לדקור אזרחים וחיילים בצומת אליאס, סמוך לכניסה לקריית ארבע. אחד החיילים ירה במחבל ברגלו. גם בתקרית זו, בחסדי שמיים, לא היו נפגעים.

בתחילת החודש שעבר סיכלו לוחמי משמר הגבול ניסיון פיגוע דקירה במערת המכפלה בחברון. פלסטיני תושב חברון, בשנות ה- 20 לחייו, ניסה להיכנס למתחם המערה כשברשותו סכין. ככל הנראה הוא נטמע בתוך קבוצת תיירים, שהגיעה לאחת מעמדות הבידוק המאוישות על ידי לוחמי מג"ב. הלוחמים הבחינו בהתנהגותו החשודה ובכך שהוא אינו חלק מהקבוצה והוציאו אותו הצידה לבידוק מעמיק יותר. כשהתחזק החשד כלפי המחבל, כיוונו הלוחמים את נשקם לעברו. בשלב זה הוא שלף את הסכין שהוסלקה בבגדיו, זרק אותה לרצפה והרים את ידיו. הוא הועבר לחקירת גורמי הביטחון.

כעשרה ימים קודם לכן עצר כוח מג"ב פלסטיני בן 16 שהגיע לעמדת הבידוק בכניסה למערת המכפלה. בחיפוש שנערך בחפציו אותרה סכין, ועל פי החשד הוא תכנן להיכנס לתוך המערה ולבצע פיגוע דקירה.

(עודכן: 13:44)

תגיות:חברוןצה"לפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה