חדשות בארץ

דיון סוער בבג"ץ: סמוטריץ’ התעמת עם הנשיאה חיות

במהלך הדיון בעתירות לפסילתם של מועמדי עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, נזפה השופטת ביו"ר האיחוד הלאומי ואמרה "כאן זה לא הכנסת". סמוטריץ' הגיב: "מבקש שגבירתי לא תזלזל בחברי הכנסת"

בן גביר ובן ארי, היום בבג"ץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן גביר ובן ארי, היום בבג"ץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

סערה פרצה היום (חמישי) בבית המשפט העליון בירושלים, במהלך הדיון בו נידונו העתירות לפסילתם של אנשי עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, מלרוץ לכנסת. אחד משיאיה של הסערה התרחש כאשר נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נזפה ביו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', שקרא קריאת ביניים מספסלי הקהל ואמרה לו כי "כאן זה לא הכנסת" וכי עליו לכבד את כללי המקום. סמוטריץ' השיב: "מבקש שגבירתי לא תזלזל בחברי הכנסת". חיות השיבה כי "לא היה זלזול אלא הבהרה שכאן יש סדרי דיון אחרים". סמוטריץ' הגיב כי הוא "שמח על ההבהרה", והשופטת השיבה "אני לא חייבת להבהיר לך דבר".

קצפם של השופטים כוון גם כלפי חברי כנסת אחרים שנכחו באולם, ביניהם סתיו שפיר (העבודה) ועיסאווי פריג' (מרצ), שקמו ממקומם וביקשו את רשות הדיבור. השופט עוזי פוגלמן הגיב: "לא תהיה כאן אנרכיה. נחצו כאן קווים. הפוליטיקאים לא ידברו כאן".

לאחר הדיון תקף סמוטריץ' את השופטים וטען כי הם התנהגו ב"זלזול, זחיחות והתנשאות על חברי הכנסת משני הצדדים של המפה הפוליטית". סמוטריץ' כתב בחשבון הטוויטר שלו כי האירועים בדיון "מלמדים יותר מכל על התיקון הדחוף שצריך לעשות בבית המשפט העליון. הם התרגלו להיות מעל כולם, לאף אחד אסור להפריע להם חלילה. לא עוד. הכנסת ופניה העתידיות עומדים כאן לדיון ומעורבות של חברי כנסת בדיון הכי לגיטימית בעולם".

את העתירות נגד מועמדותם לכנסת של בן גביר ובן ארי הגישו מרצ, שפיר, התנועה הרפורמית ופורום תג מאיר. לקראת הדיון, הציג היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את עמדתו, בה חזר על חוות הדעת שהגיש בשבוע שעבר לוועדת הבחירות המרכזית, לפיה יש לפסול את בן ארי ולאפשר את מועמדותו של בן גביר. את עמדת המדינה בדיון בבג"ץ ייצג ענר הלמן, ראש מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.

כזכור, ועדת הבחירות אישרה את מועמדותם של שני נציגי עוצמה יהודית ברוב של 16 תומכים מול 15 מתנגדים. על פי החוק, בידי שופטי בג"ץ נתונה הסמכות להפוך את החלטתה של הוועדה. מההערות שהשמיעו במהלך הדיון נגד התבטאויותיו של בן ארי שצוטטו בעתירות ניתן היה ללמוד להיכן הרוח נושבת. סביר להניח כי הם יאמצו את עמדת היועץ המשפטי לממשלה ויפסלו את מועמדותו של בן ארי, בעוד ריצתו של בן גביר תאושר.

עורך הדין יצחק בם, שייצג את מיכאל בן ארי בדיון, אמר בסופו: "ניסינו להסביר לבית המשפט כי הדרישה שאזרחי ישראל יהיו נאמנים למדינת ישראל ולא יזדהו עם התנועה הלאומית הנלחמת נגד הציונות איננה גזענות. אני מקווה שמי שנתנו לעזמי בשארה ולחנין זועבי כרטיס כניסה לכנסת לא יפסלו את בן ארי".

בדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט, נדונו העתירות לפסילת רשימת חד"ש-תע"ל ולפסילת ריצתו של עופר כסיף, מועמד חד"ש לכנסת. ועדת הבחירות פסלה בשבוע שעבר את מועמדותו של כסיף, אך אישרה את ריצתה של חד"ש-תע"ל. בשעה זו מתקיים דיון בהחלטתה של ועדת הבחירות לפסול את רשימת רע"מ-בל"ד. היועץ המשפטי לממשלה מסר לבג"ץ את התנגדותו לפסילתם של כסיף, חד"ש-תע"ל ורע"מ-בל"ד. ההערכה היא כי בג"ץ יבטל את החלטות הפסילה של ועדת הבחירות ויאשר את מועמדותם של כסיף ושל הרשימות הערביות. ההכרעה בכל העתירות תינתן ביום ראשון.

(עודכן: 15:05)

תגיות:בג"ץאיתמר בן גבירבצלאל סמוטריץ'מיכאל בן ארי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה