חדשות בארץ

ועדת הבחירות אישרה את מועמדותם של בן ארי ובן גביר לכנסת

בתום דיון סוער, דחו חברי הוועדה את הבקשה לפסול את ריצתם לכנסת של מועמדי עוצמה יהודית

  • כ"ט אדר א' התשע"ט
בן ארי, היום בכנסת (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)בן ארי, היום בכנסת (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ועדת הבחירות המרכזית דחתה הערב (רביעי) על חודו של קול את הבקשה לפסול את התמודדותם בבחירות לכנסת של מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, מועמדי מפלגת עוצמה יהודית, ששובצו במקומות ה- 5 וה- 8 של "איחוד מפלגות הימין".

את העתירה לפסילת מועמדותם של השניים הגישו התנועה הרפורמית, יו"ר מרצ תמר זנדברג וחברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה). 16 חברים בוועדה – ממפלגות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי, הימין החדש וישראל ביתנו – הצביעו נגד בקשת הפסילה, בעוד 15 נציגים של מרצ, העבודה, יש עתיד והמפלגות הערביות הצביעו בעד. 3 נציגי כולנו נעדרו מההצבעה. יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, בחר שלא להשתתף בהצבעה למרות הזכות המוקנית לו על פי חוק לעשות כן.

מועמדותו של בן ארי אושרה בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. בחוות דעת שהגיש היועץ אמש לוועדת הבחירות, נקבע כי אין לאפשר את ריצתו של בן ארי לכנסת, וזאת בעילה של הסתה לגזענות. מנדלבליט הוסיף כי אין לפסול את מועמדותו של בן גביר, וזאת בהיעדרה של "מסה ראייתית קריטית" המאפשרת את פסילתו.

זנדברג ושפיר הודיעו כי יעתרו לבג"ץ נגד החלטת הוועדה לאשר את מועמדותו של בן ארי. לדבריה, "ההחלטה הפוליטית המביכה של ועדת הבחירות, שהחליטה להתעלם מעמדת היועץ המשפטי ולהציל את הכהניסטים, היא אות קלון על הכנסת".

בן גביר אמר לאחר ההצבעה כי הוועדה הוכיחה את עצמאותה: "טוב עשתה שאישרה את מועמדות חברי מיכאל בן ארי ואת מועמדותי. התאכזבתי מאוד לשמוע את עמדת היועץ המשפטי לממשלה בעד פסילתו של בן ארי. זה אותו יועץ שהגן בחירוף נפש על חנין זועבי שזרקה בקבוקים על חיילי צה"ל ועלתה על המרמרה, ואומר גם לא לפסילת עופר כסיף ואחמד טיבי עם נאומי השהידים שלו. היועץ המשפטי לממשלה צריך לעשות חשבון נפש".

בראיון ליומן הערב של כאן רשת ב', הודה בן ארי לחברי הוועדה על שדחו את "העתירה ההזויה", כלשונו. "מימין ומשמאל מרימים גבה על חוות הדעת השערורייתית של היועץ המשפטי לממשלה", הוסיף.

בהמשך הערב אמורה ועדת הבחירות לדון בבקשות לפסילתן של המפלגות הערביות חד"ש-תע"ל ורע"מ-בל"ד, ובעתירה לפסול את ריצתו לכנסת של מועמד חד"ש עופר כסיף.

תגיות:איתמר בן גבירבחירות 2019עוצמה יהודיתמיכאל בן ארי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה