חדשות בעולם

לא תאמינו: אוכל כשר בדובאי, בקרוב תיפתח גם מסעדה

דובאי לא מפסיקה להפתיע: לאחר חשיפתו של בית הכנסת, בו מתפללים עשרות אנשי עסקים יהודים מזה שנים רבות, עולה כעת לכותרות חברת קייטרינג מקומית המספקת אוכל כשר לכל דכפין

דובאי (קרדיט: שאטרסטוק)דובאי (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

הבשורה הקולינרית הכשרה הבאה מגיעה אלינו מהמפרץ הפרסי: בדובאי, אחת משבע האמירויות המרכיבות את איחוד האמירויות הערביות, הוקמה לאחרונה חברת קייטרינג כשרה. כך דיווח הבוקר (רביעי) איתמר אייכנר ב"ידיעות אחרונות".

חברת המזון הייחודית עונה לשם הסמלי Kosher Arabia, והיא תעניק את שירותיה לכל המדינות במפרץ. מי שהקים את החברה הוא ראש הקהילה היהודית האורתודוקסית בדובאי, רוס קריל.

הנוכחות היהודית בדובאי מצומצמת למדי, אם כי היא חוזרת עשרות שנים אחורה. מדובר בעיקר באנשי עסקים, שבחלקם שומרים מסורת או דתיים. בדצמבר שעבר אף נחשף לראשונה בית הכנסת של חברי הקהילה, הממוקם בתוככי וילה באחד מאזורי המגורים המרכזיים. לבית הכנסת מגיעים מדי שבת ובחגים עשרות מתפללים, המקיימים חיים קהילתיים.

קהל היעד אליו פונה Kosher Arabia הינו אנשי עסקים יהודים רבים, המגיעים בתדירות גבוהה אל מדינות המפרץ השונות לרגל עסקיהם. בשלב זה מסתפקת חברת ההסעדה באספקת מנות חלביות, ירקות ודגים, אך בצנרת התכנון נמצאת גם התוכנית להקים מסעדה כשרה, וגם לשלב את האוכל הכשר בטיסותיהן של חברות התעופה הערביות הפועלות באזור.

הרב האורתודוקסי מארק שנייר, הידוע כיועץ לענייני יהדות של מנהיגי מדינות המפרץ, פועל להמרצת התהליך, בדיונים שהוא עורך עם בכירים במדינות אלו. על פי המובא בכתבה, הוא מתאר את ההתרגשות שאחזה בו בחודש שעבר, כאשר הגיע לאבו דאבי להשתתף בכנס בין-דתי, ועמד בתור לאוכל הכשר שחולק למשתתפיו היהודים של הכינוס. "אני אכלתי דגים וירקות ומנה אחרונה", סיפר. "הרבה יהודים מגיעים למדינות המפרץ והם זקוקים למזון כשר. אם יהיה כזה, יגיעו לשם יותר יהודים וכולם ייהנו – הם ממזון כשר, והמקומיים מעלייה בתיירות".

תגיות:אוכל כשרדובאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה