חדשות יהדות

מרגש: אחרי 30 שנות פעילות מחתרתית, נפתח בית הכנסת הראשון בדובאי

בעקבות ביקורו של נתניהו בעומאן בחודש שעבר: סוכנות הידיעות בלומברג מפרסמת כעת את הידיעה על פיה נפתח בית הכנסת הראשון בדובאי, אחרי 30 שנות פעילות מחתרתית 

אחד המתחמים היוקרתיים בדובאי אחד המתחמים היוקרתיים בדובאי
אא

כלפי חוץ, דבר לא מסגיר את הפעילות שנעשית בתוך הוילה הדיסקרטית, שבמשך שנים פעלה במחתרת. כיום מפרסמת סוכנות הידיעות 'בלומברג' כי הוילה אינה אלא בית הכנסת הראשון במדינת דובאי - שבה קיימת, כך מסתבר, קהילה יהודית מצומצמת וקטנה, שמונה בעיקר אנשי עסקים שומרי מסורת ודתיים. 

על פי הדיווח של הסוכנות, מדובר בוילה שנמצאת באזור מרכזי ומוכר, ועד כה שמרו בה שבת והתפללו בצורה דיסקרטית, אך מעתה הכריזה הקהילה היהודית על קיום הפעילות שלה בוילה, והסבירה כי שם יוכלו אנשי עסקים שומרי שבת - למצוא מזון כשר, תפילות כסדרן ואפילו חדרים ללינה. 

רוב אנשי העסקים היהודיים שהגיעו עד היום לדובאי התבקשו להסתיר את זהותם האמיתית מתחת ללבוש הערבי המסורתי, ובמקרים מסוימים אף לטשטש את שמותיהם הפרטיים. 

אולם מסתבר שביקורו המפתיע של בנימין נתניהו בעומאן בחודש שעבר, הוא אחד הדברים שגרמו ל'הפשרת' היחסים הבינלאומיים בין המדינות, ולחיזוק תחושתה של הקהילה היהודית בדובאי באשר לנקיטת צעד מעין זה. עם זאת, דעת הרוב בקהילה היהודית היא שיש להמשיך ולנהוג בטקטיקה שהייתה מקובלת עד כה, ולהמשיך להסתיר זהויות ופעילות יהודית - משום שדעת הקהל של רוב אזרחי המדינה בדובאי נוטה לצדם של הפלסטינים, ויהודים עדיין לא מתקבלים בה בזרועות פתוחות, כמו שאולי מנסים לשדר מצד הממשל. 

תגיות:בית כנסתדובאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה