חדשות בארץ

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם: אפעל להכרה אמריקנית בגולן כשטח ישראלי

בסיור שקיים עם הסנאטור האמריקני בגולן, קרא ראש הממשלה נתניהו לארצות הברית להכיר בריבונותה של ישראל על הרמה

גרהאם (מימין) ונתניהו ברמת הגולן, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)גרהאם (מימין) ונתניהו ברמת הגולן, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (שני) לסיור ברמת הגולן עם הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם, המבקר בארץ. אל הסיור נלווה שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן.

״אני נמצא כאן עם שניים מהידידים הטובים ביותר של ישראל, שהם גם ידידיי האישיים, לינדזי גרהאם והשגריר דייוויד פרידמן", פתח נתניהו את דבריו. הוא הודה לגרהאם על תמיכתו העקבית בישראל והוסיף: "זהו אינו ביקורך הראשון ברמת הגולן, אך אני חושב שבכל פעם שאתה מגיע לכאן, אתה יכול להעריך את החשיבות האסטרטגית של נוכחותה של ישראל ברמת הגולן ואת העובדה שאנחנו יוצרים כאן חיים חדשים, חיים ירוקים, עתיד. זה שונה מאוד ממה שהיה כאן קודם".

נתניהו ציין כי "רמת הגולן תמיד הייתה חלק מישראל, מאז הימים הראשונים בתולדותינו, והיא בהחלט חלק ממדינת ישראל מאז 1967, ויותר לאחרונה, מ-1981". הוא הדגיש כי "הגולן הוא חלק מישראל והוא חייב להישאר חלק מישראל לעד. אני חושב שחשוב שהקהילה הבינלאומית תכיר בעובדה הזאת ותקבל אותה, ובמיוחד ידידתנו הגדולה, ארצות הברית".

גרהאם הגיב על דבריו של ראש הממשלה, כי "מה שטוב עבור אמריקה זה ישראל בטוחה, מוגנת ומשגשגת. מדוע? ערכים משותפים, אויבים משותפים, ומנקודת מבט צבאית – המדינה הטובה ביותר שיכולה להיות לארצות הברית באזור בעייתי".

"יש לי מסר פשוט", הבהיר גרהאם, "אשוב לסנאט בארצות הברית ואעבוד עם הסנטור טד קרוז להתניע מהלך להכרה בגולן כחלק ממדינת ישראל עכשיו ולתמיד. לוותר על טריטוריה זו יהיה סיוט אסטרטגי עבור ישראל. ולמי תתנו אותה?".

נתניהו הוסיף לאחר מכן: "מה ששמעתם כאן מהסנטור גרהאם אלו אמירות חזקות מאוד שמבטאות את המדיניות האמריקנית, המדיניות של הנשיא טראמפ, לתמיכה בישראל. הן לוקחות את זה לצעד מאוד קונקרטי – לשמור על הגולן כחלק מישראל, אחרת הגבול שלנו יהיה עם איראן על שפת הכנרת, ואנחנו לא מוכנים לקבל את זה. מאוד שמחתי לשמוע אותו אומר את הדברים האלה. אני חושב שזה כיוון מאוד חשוב ומאוד מבטיח לביטחון הלאומי שלנו".

בדבריו היום חזר נתניהו על דברים שאמר בתחילת ינואר, בפגישה במעונו בירושלים עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון בולטון. בהצהרה לתקשורת, כשבולטון לצדו, הדגיש נתניהו כי ישראל לעולם לא תיסוג מהגולן: "מחר, אם מזג האוויר יאפשר לנו, נעלה לגולן. רמת הגולן חשובה מאוד לביטחוננו, ואני חושב שכשתהיה שם תוכל להבין היטב מדוע לעולם לא ניסוג ממנה, ומדוע חשוב שכל המדינות יכירו בריבונותה של ישראל ברמת הגולן". נתניהו הוסיף כי שוחח על כך עם הנשיא טראמפ.

תגיות:ארצות הבריתרמת הגולן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה