חדשות בארץ

נתניהו לבולטון: על ארצות הברית להכיר בריבונות ישראל בגולן

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן אמר כי הנסיגה האמריקנית מסוריה תתבצע רק לאחר שביטחונה של ישראל יובטח במלואו

נתניהו ובולטון, הערב (צילום: מטי סטרן, שגרירות ארה"ב בישראל)נתניהו ובולטון, הערב (צילום: מטי סטרן, שגרירות ארה"ב בישראל)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (ראשון) במעונו בירושלים עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון. בתום פגישתם הראשונה, ולפני פגישת עבודה נוספת, התייצבו השניים מול המצלמות והעניקו הצהרות משותפות לתקשורת.

נתניהו פתח את דבריו בהבעת תודה לממשל האמריקני על "תמיכתו יוצאת הדופן בישראל", שבאה לדבריו לידי ביטוי בפרישה האמריקנית מהסכם הגרעין והטלת הסנקציות על איראן, בהחלטה להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים, ובתמיכה האמריקנית החד-משמעית בישראל מעל בימת האו"ם: "תמכתם – במילים ובמעשים – בזכותה של ישראל להגן על עצמה. חשוב לדעת שיש לנו גיבוי מצד ידידתנו ובעלת בריתנו הגדולה".

ראש הממשלה הוסיף: "מחר, אם מזג האוויר יאפשר לנו, נעלה לגולן. רמת הגולן חשובה מאוד לביטחוננו, ואני חושב שכשתהיה שם תוכל להבין היטב מדוע לעולם לא ניסוג מרמת הגולן, ומדוע חשוב שכל המדינות יכירו בריבונותה של ישראל ברמת הגולן". נתניהו הוסיף כי שוחח על כך עם הנשיא טראמפ: "אני מקווה שתהיה לי הזדמנות להראות לך זאת ישירות מחר בביקור שלנו. אם לא נוכל לטוס לשם, אני אדגיש זאת בפניך שוב". בחדשות עשר דיווחו הערב, מפי פקידים ישראליים בכירים, כי נתניהו ביקש מהממשל האמריקני להכיר בריבונותה של ישראל בגולן, וזאת כ'פיצוי' על החלטת הממשל להסיג את כוחות צבא ארצות הברית מסוריה.

בולטון אמר בדבריו כי תחת הנהגתם של נתניהו וטראמפ, "היחסים בין ישראל וארצות הברית הם הטובים מעולם". הוא הוסיף, כי הצד האמריקני נחוש להמשיך בכך. הבכיר האמריקני ציין כי השאיפה האיראנית לנשק גרעיני ממשיכה להוות איום: "למרות הפרישה מהסכם הגרעין והטלת הסנקציות, אין לנו ספק שההנהגה האיראנית מחויבת מבחינה אסטרטגית להשיג נשק גרעיני. ארצות הברית וישראל מחויבות אסטרטגית להבטיח שזה לא יקרה".

בהתייחסו לזירה הסורית, אמר בולטון כי ידון עם נתניהו על החלטתו של הנשיא טראמפ להסיג את כוחות הצבא האמריקני מסוריה. לדבריו, ארצו תדאג שהנסיגה תתבצע "באופן שדאע"ש מובס ולא יוכל לשקם את עצמו ולהפוך שוב לאיום. נוודא גם שביטחונן של ישראל וידידותינו האחרות באזור יהיה מובטח ב- 100%, ונדאג לאלו שלחמו עמנו נגד דאע"ש וארגוני טרור אחרים".

"היכולת של מדינה ריבונית להגן על עצמה היא המבחן העליון של מדינה ריבונית", הוסיף הבכיר האמריקני. "הנשיא טראמפ חזר כל הזמן על תמיכתו בזכותה של לישראל להגן על עצמה. אני אומר לכל מדינה – באזור או מחוצה לו – שמטילה ספק בתמיכה האמריקנית בזכותה של ישראל להגנה עצמית: כדאי שתחשבו על כך שוב".

מוקדם יותר היום, במהלך סיור משותף בירושלים עם שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, אמר בולטון כי נסיגת הכוחות האמריקניים מצפון-מזרח סוריה תתבצע בהתאם להחלטתו של טראמפ, אבל הבהיר כי הדבר יקרה רק לאחר הבסת ארגון דאע"ש ולאחר שטורקיה תתחייב לביטחונם של הכורדים. הוא ציין כי לא קיים לוח זמנים לנסיגה, אך הבהיר כי כוחות צבא ארצות הברית לא יישארו לעד בסוריה: "לוח הזמנים יהיה תוצאה של ההחלטות המדיניות שעלינו ליישם", אמר.

בתום ביקורו בישראל ימשיך בולטון לביקור בטורקיה, במהלכו ידון עם הממשל הטורקי על הנסיגה האמריקנית מסוריה.

תגיות:רמת הגולןג'ון בולטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה