חדשות בארץ

צפו: שב"ס איתר טלפון סלולרי שהוברח למחבלי חמאס בכלא גלבוע

השב"ס ממשיך במאבקו נגד הברחת טלפונים סלולריים למחבלים. למרות התנגדות צה"ל, השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ממשיך בקידומה של המערכת למיסוך שיחות הסלולר שתמנע מהמחבלים בבתי הכלא להשתמש בטלפונים סלולריים

טלפונים סלולריים שהוברחו למחבלים ונתפסו על ידי שב"ס (וידיאו: דוברות שב"ס)טלפונים סלולריים שהוברחו למחבלים ונתפסו על ידי שב"ס (וידיאו: דוברות שב"ס)
אא

שירות בתי הסוהר ממשיך בהתמודדותו נגד הברחת טלפונים סלולריים למחבלים המרצים עונשי מאסר בבתי הכלא בישראל. המחבלים עושים בטלפונים הסלולריים שימוש כדי ליזום פיגועים ולהכווינם מתוך בתי הכלא.

ביום שלישי שעבר, במהלך חיפוש שערך השב"ס באגף אסירי החמאס בכלא גלבוע שבצפון הארץ, אותר – בין היתר – טלפון סלולרי זעיר.

(וידיאו: דוברות שב"ס)

כזכור, ביוזמת השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הוחל בחודש ינואר בניסוי בבתי הכלא רמון וקציעות, במסגרתו הותקנה מערכת ניסיונית למיסוך שיחות הסלולר המונעת מהמחבלים את היכולת להשתמש בטלפונים הסלולריים שהם מצליחים להבריח לתאיהם. המערכת החדשה גרמה לזעם רב בקרב האסירים, שפתחו בצעדי מחאה. הנהגות האסירים בשני בתי הכלא הודיעו על התפטרותן, והחמאס נוקט בצעדים תעמולתיים על מנת ללבות את האש בקרב האוכלוסיה הפלסטינית.

בשבוע שעבר פורסם כי בשל החשש מהחרפת צעדיהם של האסירים, ובשל המתיחות ביהודה ושומרון, על גדר המערכת ברצועת עזה ובהר הבית, הביעו בצה"ל התנגדות להרחבת ניסוי המערכת החדשה לבתי כלא נוספים והמליצו לדחותו במספר חודשים. עמדת צה"ל הוגדרה על ידי גורם בכיר בשב"ס כ"תמוהה ואפילו אבסורדית". הגורם הוסיף וטען כי "כל עיכוב בהתקנה עלול לעלות במחיר ביטחוני כבד".

בתגובה לדיווח, טען השר ארדן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה את עמדתו ואישר להמשיך בקידום פרויקט מערכת המיסוך. בראיון לישי שנרב בגלי צה"ל אמר ארדן כי כמעט 'נפל מהכיסא' כשקרא את עמדת צה"ל: "צמרת צה"ל לא מסתכלת על התמונה הכוללת. זה דבר אבסורדי ולא הגיוני שגורמים בצה"ל יגידו 'תדחו כרגע פרויקט זה בשל אינטרסים אחרים של צה"ל ביהודה ושומרון או בחזית אחרת'.

תגיות:שב"סחמאסגלעד ארדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה