חדשות בארץ

דיווח: התנגדות בצה"ל לחסימת הטלפונים הסלולריים למחבלים בבתי הכלא

האסירים הביטחוניים פתחו לאחרונה בצעדי מחאה בעקבות התקנה חלקית של מערכת ניסיונית למיסוך טלפונים סלולריים, המונעת מהם לתקשר עם העולם החיצון ולהכווין פיגועים. בצה"ל המליצו שלא להרחיב בשלב זה את ניסוי המערכת

  • כ"ז אדר א' התשע"ט
כלא עופר, תמונת ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi /FLASH90)כלא עופר, תמונת ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi /FLASH90)
אא

בצה"ל מתנגדים לצעדים בהם נקט לאחרונה שירות בתי הסוהר כדי למנוע מהמחבלים הפלסטיניים המרצים עונשי מאסר בבתי הכלא את האפשרות לתקשר עם העולם החיצון. כך דיווח הבוקר (שני) יוסי יהושוע ב"ידיעות אחרונות".

השב"ס מתמודד במשך שנים עם התופעה של הברחת טלפונים סלולריים לאסירים הביטחוניים, שעושים בהם שימוש כדי ליזום פיגועים ולהכווינם מתוך בתי הכלא. ביוזמת השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הוחל בחודש שעבר בניסוי בבתי הכלא רמון וקציעות, במסגרתו הותקנה מערכת ניסיונית למיסוך שיחות הסלולר המונעת מהמחבלים את היכולת להשתמש בטלפונים הסלולריים שהם מצליחים להבריח לתאיהם. המערכת החדשה גרמה לזעם רב בקרב האסירים, שפתחו בצעדי מחאה. הנהגות האסירים בשני בתי הכלא הודיעו על התפטרותן, והחמאס נוקט בצעדים תעמולתיים על מנת ללבות את האש בקרב האוכלוסיה הפלסטינית.

על רקע החשש מהחרפת צעדיהם של האסירים, התקיימה בשבוע שעבר הערכת מצב בקריה בתל אביב. בצה"ל המליצו שלא להרחיב בשלב זה את ניסוי המערכת החדשה לבתי כלא נוספים ולדחותו במספר חודשים, וזאת כדי שלא להוסיף למתיחות השוררת בשטחי יהודה ושומרון, על גדר המערכת ברצועת עזה ובהר הבית. בשב"ס, לעומת זאת, ממשיכים לדחוף להפעלה מלאה של המערכת, שהוכחה כיעילה, וסבורים כי ניתן להכיל את מחאת האסירים. עמדת צה"ל הוגדרה על ידי גורם בכיר בשב"ס כ"תמוהה ואפילו אבסורדית". הגורם הוסיף וטען כי "כל עיכוב בהתקנה עלול לעלות במחיר ביטחוני כבד".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן (ליכוד), הגיב על הפרסום ב"ידיעות אחרונות": "הבוקר פורסם שצה"ל מתנגד ('חשש מהסלמה') ליישום היוזמה שלי להתקין חסמי סלולר בכל בתי הכלא ובכך למנוע מהמחבלים להשתמש בטלפונים ניידים שהוברחו בכדי להכווין טרור. עמדה אבסורדית. אין לי שום כוונה לעכב את הפרויקט החשוב הזה. נמשיך להילחם בטרור גם בבתי הכלא".

יו"ר הימין החדש, השר נפתלי בנט, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי מדובר בהתקפלות: "המחבלים מאיימים שיתעצבנו אם יחסמו להם את הטלפונים הסלולריים הבלתי חוקיים בכלא, אז מתקפלים? גם במגנומטרים שידרת את אותו פחד אל מול איומים, וכעת המחבלים השתלטו על הר הבית. למה אתה מחכה, אדוני שר הביטחון וראש הממשלה? חסום להם כבר היום".

תגיות:גלעד ארדןשב"סצה"למחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה