חדשות בארץ

מחשש להתפרעויות אסירי חמאס: שב"ס הכריז על כוננות גבוהה בבתי הכלא

הנהגות האסירים הביטחוניים בבתי הכלא רמון וקציעות הודיעו על התפטרותן בעקבות התקנת מערכת למיסוך שיחות סלולר, ובשב"ס נערכים למהומות אפשריות שיפרצו בבתי הכלא

פעילות השב"ס בכלא עופר בחודש שעבר (צילום: דוברות שב"ס)פעילות השב"ס בכלא עופר בחודש שעבר (צילום: דוברות שב"ס)
אא

בשירות בתי הסוהר הודיעו אמש (ראשון) כי הוכרזה כוננות גבוהה בבתי הכלא לאור החשש מצעדי מחאה של אסירי ארגון החמאס. הרקע למתיחות היא התקנתה הניסיונית של מערכת למיסוך שיחות סלולר בבתי הכלא רמון וקציעות, שמונעת מהאסירים להשתמש בטלפונים הסלולריים שהם מצליחים להבריח לתאיהם.

המערכת החדשה גורמת לזעם רב בקרב האסירים הביטחוניים, שעושים שימוש בטלפונים כדי להוציא לפועל פיגועים מתוך בתי הכלא. הנהגות האסירים בשני בתי הכלא הודיעו על התפטרותן, וייתכן שגם בבתי כלא אחרים ינקטו הנהגות האסירים בצעד דומה. צעד זה נתפס כהכנה לקראת פתיחה במהומות. מידע מודיעיני שהגיע לידי השב"ס אישר את החששות, והשב"ס נערך בהתאם.

מדובר שב"ס נמסר: "בעקבות פעילות של שב״ס לסיכול ניסיונות הכוונת טרור מתוך בתי הסוהר, ובעקבות הודעת חמאס על צעדי מחאה, נערך שב״ס לתרחישים שונים ובהם תקיפות סגל, הפרת משמעת באגפים וחבלה באמצעים ובציוד. הובהר לאסירים כי פעולות מעין אלה מצד אסירים תיענה בתגובה תקיפה. שב״ס ימשיך לשמור על ריבונותו בבתי הסוהר ויסכל כל פעילות עוינת, כחלק מהשמירה על ביטחון מדינת ישראל".

ובתוך כך, אתמול לפנות ערב הצית אסיר בכלא קציעות את שרוול מעילו בכניסה לאגף בו משוכנים אסירי החמאס. מדובר שב"ס נמסר כי הדליקה כובתה מיד על ידי הסוהרים מבלי שנרשמו נפגעים. האסיר הועבר לבידוד והמקרה נבדק. אירוע דומה התרחש בבית הכלא לפני שבוע, כאשר אחד מאסירי החמאס הצית את מעילו. גם במקרה זה הצליחו הסוהרים לכבות את המעיל מבלי שהאסיר נזקק לאחר מכן לטיפול רפואי.

כזכור, בחודש שעבר ערכו היחידות המיוחדות של השב"ס חיפוש פתע בבית הסוהר עופר, במטרה לאתר ציוד מוברח האסור בהחזקה שעלול לסייע למחבלים להכווין פיגועים מתוך בית הכלא. במהלך החיפוש נתפסו אמצעי לחימה שונים, 7 מכשירי טלפון סלולריים, כרטיסי סים וחומר כתוב. בגופו של אסיר המשתייך לארגון הג'יהאד האסלאמי נמצאו שני מכשירי טלפון זעירים. האסירים המעורבים בהחבאת הציוד האסור להחזקה נענשו. בתגובה למבצע המיוחד, הציתו אסירים ביטחוניים תא בבית הסוהר עופר ופתחו בהפרות סדר במספר אגפים נוספים. היחידות המיוחדות של השב"ס הוקפצו לטפל באירוע.

תגיות:שב"סמהומותחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה