פרשת פקודי

כל מה שרציתם לדעת על פרשת פקודי: בואו להעשיר את ידיעותיכם

פרשת פקודי היא הרבה יותר ממה שסיפרה לנו הגננת. קחו את הזמן והעשירו את ידיעותיכם בפרשת פקודי, ובתובנות המופלאות העולות ממנה מבחר המרצים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מבחר המרצים של הידברות מבארים את היסודות המהותיים הנלמדים מפרשת פקודי. קחו את הזמן והעשירו את ידיעותיכם בפרשת פקודי.

הרב זמיר כהן בשיחה קצרה מתוך פרשת פקודי והשפעת הלבוש על אישיות האדם:

 

הרב ברוך רוזנבלום חושף סודות ומדרשים מופלאים מתוך פרשת השבוע. והפעם: האם משה רבנו היה שמן? מי היה מנהל החשבונות בהתרמה הגדולה למלאכת המשכן? מה טענו הליצנים שבאותו הדור ומדוע משה רבנו התייחס אליהם? ובאמת, להיכן נעלם כל הזהב שנאסף כפקודי למשכן?

 

קריאת פרשת פקודי עם טעמי המקרא עם הרב יהוידע בוטא:

 

הרב ברוך רוזנבלום בחידושים נפלאים על פרשת פקודי: למה התבשרו בנ"י על חורבן המשכן דווקא בזמן בנייתו? אם סלח הקב"ה על עוון חטא העגל – מדוע לא חזרה העבודה לבכורות? מי הקים את המשכן בפועל? במה נזכר הקב"ה כשרואה את אבן הספיר והאם בכלל שייך אצל הקב"ה מושג של זכרון ושכחה? איפה היה משה רבנו בזמן שעשו בני ישראל את חטא העגל? ואיך הכין הקב"ה רפואה למכה ליהודי שושן?

 

כיצד נהפך ישמעאל קשה ההבנה לרבי ישמעאל כהן גדול? איך קרה ששתי בחורים הגיעו לפגישה עם אותה בחורה ומה יצא מזה? למה בדו"ח שמסר משה רבנו לעם ישראל הוא לא כלל את הזהב הרב שקיבל? מה היה מיוחד בכפורת שגרם לכפרת עוונות? כיצד הכפיל החזן מבית הכנסת את המניות שרכש? איך הרויח איש העסקים 5 מליון דולר בעצתו של רבי חיים קנייבסקי? ובאיזו זכות ניצל בחור צעיר מהתאונה באוטובוס הדמים של אגד?

 

הרב דניאל מלכה בשיעור מיוחד בשפת הסימנים, עבור לקויי שמיעה. והפעם: פרשת פקודי

 

 כיצד מכריעים אם יש בעשיית מצווה פסול רק בגלל מראית עין או שאין לחשוש ממה שאחרים יגידו? הרב זמיר כהן בתשובה המפתיעה. לקריאה, לחצו כאן.

משה כמעט "התייאש" מהקמת המשכן, עד שאמר לו הבורא – תתחיל, תעשה את מה שאתה יכול. כך צריך כל אדם להתחיל, ורק לאחר שאדם עושה את שלו – "הבא להיטהר, מסייעין אותו"; מסר חשוב מהפרשה מאת הרב משה שינפלד. לקריאה, לחצו כאן.

הכליף שנשבע, "פקודי" לשון פירוט, הפעמונים ברימונים, או הרימונים בפעמונים? את הזהב בניגוד לכסף – לא ספרו, סוד שמו של ציץ הזהב – פניני הפרשה מאת גד שכטמן. לקריאה, לחצו כאן.

13 סוגי קרבנות היו במשכן, כנגד י"ג מידות של רחמים. בצלאל היה נער בן 13 כשבנה אותו. בבית המקדש היו 13 פרוכות. מנחת העומר היית מנופה ב-13 נפות. היוונים פרצו 13 פרצות בחומת העזרה – וכשחזרו וכבשום החשמונאים, תיקנו 13 השתחוויות. כל המרכיבים של המשכן והמקדש נמצאים תחת הספרה 13. ומהי הספרה 13 בגימטריה? "אחד". לקריאה, לחצו כאן.

"השמחה לא הייתה שלמה", אנחנו שומעים לפעמים. בשעת הלידה, אנו יודעים שיש מיתה, ואפילו כשהוקם המשכן – ידוע היה חורבנו. נכון, אין שלמות בעולם הזה – אבל האם יש דרך להפוך את הצער לחלק מהשמחה – וכך להגדיל אותה? לקריאה, לחצו כאן.

אדם מחליט להתחיל לבנות את בניין אישיותו ולהתקדם ברוחניות. אולם לפתע הוא נכשל ונופל. הוא מקים את עצמו שוב, ושוב הוא נופל. התורה מחזקת את האדם ואומרת לו – הנה, המשכן נבנה ופורק, נבנה ופורק – פעמיים-שלוש בכל יום – עד שהצליח משה להעמידו. כך גם אתה. דבר תורה לפרשת פקודי. לקריאה, לחצו כאן.

 

הפטרת פרשת פקודי

מפטירים בתיאור בניית בית המקדש בימי שלמה, בספר מלכים א', פרק ז'. הספרדים והתימנים קוראים פסוקים מ'-נ', והאשכנזים קוראים מפסוק נ"א עד פרק ח', פסוק כ"א. (בשנים אחרות, אם קוראים את אחת מארבע פרשיות, מפטירים בהפטרה מיוחדת לה).

לקריאת פרשת פקודי, לחצו כאן. 

ללימוד פרשת פקודי עם רש"י ומפרשי רש"י, לחצו כאן. 

למדרש רבה על פרשת פקודי, לחצו כאן.

עשרות מאמרים וסרטונים מושקעים מחכים לכם במדור פרשת פקודי. לכניסה למדור, לחצו כאן. 

תגיות:פרשת פקודיפרשת השבוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה