חדשות בארץ

עורך הדין של המחבל שובת – הדיון בערעור על זיכויו מניסיון לרצח נדחה

הערעור בעניינו של המחבל שדקר את נירית זמורה ופצע אותה קשה נדחה שוב לאחר שעורך דינו הודיע ברגע האחרון על שביתה. זמורה: "זלזול בבית המשפט ובי אישית כנפגעת"

  • כ"ח אדר א' התשע"ט
בית המשפט הצבאי במחנה עופר, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בית המשפט הצבאי במחנה עופר, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ביזיון: הדיון, שהיה אמור להתקיים בשעות הצהריים (שלישי) בנוגע לערעור על זיכויו של מחבל מעבירה של ניסיון לרצח, נדחה ברגע האחרון לאחר שעורך דינו של המחבל הודיע כי הוא שובת.

בית המשפט הצבאי במחנה עופר היה אמור לדון היום בערעור על קולת העונש שנגזר על המחבל חמזה פאיז אבו אל-פילאת, שדקר באוקטובר 2015 את נירית זמורה בצומת גוש עציון ופצע אותה באורח קשה. זמורה עשתה היום את דרכה לבית המשפט כאשר הודיעו לה כי הדיון התבטל בשל הודעת עורך דינו של המחבל כי הוא שובת במחאה על מעצרו של טארק ברגות, עורך דין אחר המייצג מחבלים. ברגות, תושב מזרח ירושלים המחזיק בתעודת זהות כחולה, נעצר בשבוע שעבר יחד עם זכריא זביידי, לשעבר ראש הזרוע הצבאית של הפת"ח באזור ג'נין. השניים חשודים בהתארגנות טרור.

כזכור, בפסק דין מעורר מחלוקת שניתן באפריל 2018, זיכה בית המשפט הצבאי את המחבל מהעבירה החמורה של ניסיון לרצוח את זמורה והרשיע אותו בעבירה פחותה של גרימת חבלה מחמירה ובעבירה של החזקת סכין. בית המשפט נימק את פסק הדין בטענה כי מכיוון שהסכין נשברה במהלך הדקירה לא ניתן להוכיח שכוונת המחבל הייתה לרצוח. המחבל נידון בחודש יולי שעבר ל- 14 שנות מאסר בלבד.

בארגון "חוננו", המלווה את זמורה בדיונים המשפטיים, מציינים כי זו כבר פעם שנייה שסנגורו של המחבל גורם ברגע האחרון לדחיית הדיון. לדבריהם, "עורכי הדין של המחבלים מחבלים בהליך המשפטי באופן מכוון, ופוגעים פעם אחר פעם בנפגעי העבירה".

עורך הדין חיים בלייכר מ"חוננו" אמר: "שוב הסנגורים של המחבלים פוגעים בעבודת בית המשפט הצבאי, תוך הזדהות עם מחבלים מורשעים ועם עצורים על רקע טרור. ככלל, הסנגורים של המחבלים מטעם הרשות אינם עוברים כל סיווג או הרשאה ישראלית. הסנגורים של המחבלים חשופים לחומרים ביטחוניים רבים ומהווים סכנה ביטחונית חמורה. לאחרונה התגלו כמה מקרים של קשר ממשי בין הסנגורים לפעילות טרור ולמחבלים".

"אנו דורשים לעצור את המחדל", הוסיף בלייכר, "לבדוק את הקשר בין הסנגורים לטרוריסטים מעבר לייצוג בבתי המשפט, ולבצע מעצרים והרחקות של אותם סנגורים. יש להטיל קנסות כבדים על הסנגורים שמבזים פעם אחר פעם את בית המשפט ופוגעים קשות שוב בנפגעי האיבה ומשפחתם".

בתגובה לדחיית הדיון מסרה נירית זמורה: "היום בשעה 13:30 אמור היה להתקיים דיון בערעור על פסק הדין בענשו של המחבל שניסה לרצוח אותי לפני כשלוש וחצי שנים. בעבר כבר התבטל דיון מאחר ובשעות הערב עורך דינו של המחבל הודיע על היעדרות בשל מחלה. כמובן שאנו רואים בכך זלזול בבית המשפט ובי אישית כנפגעת. אנו ממתינים זמן רב להכרעת בית המשפט, ובכל דחייה שכזו נגרם לנו נזק. אנו מקוים שדברים אלו יילקחו בחשבון בבית המשפט".

תגיות:דקירהפיגוענירית זמורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה