חדשות בארץ

המחבל שדקר, פצע קשה והורשע בחבלה בלבד נידון ל- 14 שנות מאסר

נורית זמורה נפצעה קשה בפיגוע הדקירה לפני כשנתיים וחצי בצומת גוש עציון, אך המחבל זוכה מעבירה של ניסיון לרצח

אא

המחבל שדקר את נירית זמורה ופצע אותה באופן קשה נידון היום ל- 14 שנות מאסר. בית הדין הצבאי במחנה עופר הורה כי המחבל, תושב חברון, יפצה את זמורה בחצי מיליון שקל.

גזר הדין המקל באופן יחסי בא בעקבות פסק הדין שהוציא בית המשפט הצבאי לפני שלושה חודשים. אז הורשע המחבל בעבירה של גרימת חבלה מחמירה ועבירה של החזקת סכין, אך בית המשפט זיכה אותו מחמת הספק מעבירה של ניסיון לרצח.

המחבל בן ה- 26, חמזה פאיז אבו אל-פילאת, ביצע את פיגוע הדקירה באוקטובר 2015 בצומת גוש עציון. הוא תקף את נורית זמורה, תושבת בית חגי, במגרש החנייה במקום תוך כדי קריאות "אללה אכבר". המחבל הספיק לדקור אותה פעם אחת בלבד בגבה; לאחר מכן קת הסכין נשברה והוא ברח מהמקום, אך דקירה זו הספיקה כדי לגרום לפציעתה הקשה של זמורה. הסכין נותרה בגבה והוצאה ממנה רק לאחר ניתוח מסובך.

בפסק הדין מעורר המחלוקת לפני שלושה חודשים, שעורר תגובות זועמות, קבעו השופטים כי לא ניתן להוכיח שהמחבל התכוון לרצוח את זמורה, וכי ייתכן שכוונתו הייתה אך ורק לגרום לפציעתה. השופטים נימקו את החלטתם בכך שמדובר היה בדקירה אחת בלבד: "נדירים המקרים שבהם הרשיע בית המשפט נאשם בעבירת רצח או ניסיון לרצח בגין דקירת סכין אחת, אף אם הביאה למותו של הקורבן". לדבריהם, "הטעם בכך נעוץ בקושי לקבוע קיומה של כוונה להמית כאשר מדובר במעשה דקירה אחת. עקב שבירת הקת לא היה ביכולתו של הנאשם לשוב ולדקור את המתלוננת פעמים נוספות". טענת ספק נוספת שהועלתה על ידי השופטים נגעה לאורכה הקצר של הסכין – כשמונה ס"מ – ולאיכותה הירודה, היינו העובדה שנשברה. אלו, לדבריהם, פוגעים ביכולת להוכיח את כוונת הרצון לרצוח. השופטים הוסיפו, כי העובדה שזמורה נדקרה בגבה העליון ולא בחזה מוסיפה אף היא לספק בנוגע לכוונתו של המחבל לרצוח.

לאחר הקראת פסק הדין, בחודש אפריל, הגיבה נורית זמורה כי מדובר ב"זילות של דם יהודי": "ברור לכל בר דעת, גם בהתבסס על עובדות, שהמחבל ניסה לרצוח, אין כאן שאלה. ציפינו שתצא אמירה ברורה וחד משמעית שבית המשפט במדינת ישראל לא נותן יד לרצח יהודים. לצערנו זה לא מה שקרה כאן". זמורה הוסיפה בכאב כי כבר שנתיים וחצי שהיא "מסתובבת עם ‘סכין בגב’. ההתמודדות שלי ושל כל המשפחה היא יומיומית וההשלכות כבדות. התחושה היום היא ששופטי בית המשפט מחזיקים את הסכין הזו".

תגיות:דקירהמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה