גולשים כותבים

למה הוא חזר בתשובה? עשו לו שטיפת מוח?

ידידי היקר, אני מבקש ממך לקרוא עד הסוף, גם אם בתחילה הדברים לא נראים ומדברים אליך, אולי בהמשך הקריאה תגלה דברים חדשים ומעניינים, הסתכלות מזווית קצת אחרת על המציאות, מבט אחר

  • כ"ו אדר א' התשע"ט
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בתהליך התשובה נתקלתי הרבה פעמים ששאלו אותי, (וגם שמעתי שדיברו על חוזרים בתשובה אחרים)

מה קרה לך? מה השתגעת? מה עבר עליך שחזרת בתשובה? האם קרה לך משהו? משהו במשפחה?

משבר נפשי, רפואי, כלכלי? איזה שטיפות מוח עשו לך...

כל כך הרבה פעמים שמעתי בתקשורת, משהו שיש בו קצת ריח של יהדות, קצת מסורת - ישר זה כפייה דתית, הדתה. הדתיים האלה, בגללם יש חור בתקציב המדינה, החרדים האלה לא מתגייסים, לא עובדים רק לוקחים כסף מהמדינה, המתנחלים האלה אשמים בביטחון.

ידידי היקר, אני מבקש ממך לקרוא עד הסוף, גם אם בתחילה הדברים לא נראים ומדברים אליך, אולי בהמשך הקריאה תגלה דברים חדשים ומעניינים, הסתכלות מזווית קצת אחרת על המציאות, מבט אחר.

אולי?

אולי, השכנים הדתיים שלו הזמינו אותו לסעודת שבת, והוא זכה להרגיש אווירה מרוממת של קדושה, עונג שבת, והוא חשב בליבו, ככה אני רוצה לגדל את הילדים שלי.

ואולי הוא חזר בתשובה כי בנסיעה באוטו הוא הדליק את הרדיו ויצא לו לשמוע שיעור תורה, והוא הרגיש בצורה ברורה אמת, אושר ושמחה, הרגשה מיוחדת, ושהדברים מעניינים ומדברים אליו כל כך.

אולי הוא חזר בתשובה כי הוא גר סמוך לשכונה דתית, וכל פעם שהיה עובר שם הרגיש משהו קסום באוויר, וראה שיש משהו מיוחד בהתנהגות של האנשים, פשיטות וטוב לב שהוא לא הכיר לפני כן, וחשב לעצמו אולי יש משהו בתורה שגורם להם להתנהג ככה?

ואולי הוא חזר בתשובה כי בשלב מסוים בחיים הוא התחיל לחשוב ולשאול איך העולם נוצר, מה תפקידנו פה? למה עושים ברית מילה ולמה שמים מזוזות? ואיך זה שעם קטן כל כך שהיה מפוזר בכל העולם הצליח לשרוד כל כך הרבה זמן ואחרי אלפיים שנה חזר לארץ ישראל?

אולי הוא חזר בתשובה כי הוא ראה שם אנשי אמת ומוסר עם מאור פנים, ולא ראה דבר כזה בכל עשרות השנים בעולם החילוני?

ואולי הוא זכה להיפגש עם צדיקי דורנו, את חלקם זכה להכיר דרך הספרים וחלקם ממש במציאות, ולחוש את האושר והשמחה הצניעות והפשטות והוא מתפלל בכל מאודו לזכות לחלקיק קטן מהדרך ארץ והמידות שלהם?

אולי הוא חזר בתשובה כי המציאות הפגישה אותו עם אחד מצדיקי דורנו, הרב הצדיק ברך אותו והוא זכה לישועה גדולה, משהו שלא בדרך הטבע. הרופאים לא נתנו לו שום סיכוי לחיות, זוגות שנפקדו בילדים אחרי עשרות שנים,

ואחרי שהרפואה לא נתנה להם שום סיכוי, והוא הרגיש שהוא חייב להודות לבורא עולם ולעשות משהו קטן למענו.

ואולי הוא ראה ילד קטן, מתנהג בצורה מיוחדת ביותר, וחשב בליבו איפה הוא למד להתנהג בצורה כזאת, הלוואי שאני בגילי המבוגר אתנהג ככה, בטח יש משהו בתורה שהוא למד משם ערכים ומידות.

אולי הוא ראה את כל מוסדות החסד והצדקה, וחשב לעצמו, בעולם החילוני לא ראיתי מסירות נפש כזאת לחסד ועזרה לזולת, וכל כך הרבה ארגוני חסד, בטח יש משהו בתורה שגורם להם להתנהג כך.

ואולי הוא חזר בתשובה בגלל המתיקות של התורה, חבר מהצבא הזמין אותו לשיעור תורה והוא הרגיש שמחה אמיתית ועונג עצום שהוא לא הכיר בכל שנות חייו כחילוני.

אולי הוא העדיף שהילדים שלו יתחנכו עם שאיפות להיות אנשי חסד ומעשים טובים לפני שהם חולמים להיות

אנשי הייטק או אנשי עסקים מצליחים.

ואולי, בטיול אחרי צבא, הוא נכנס לבית חב"ד, ושם, רחוק מהארץ, הוא חגג פסח עם עשרות מטיילים ישראלים,

טעם טעימה קטנה והרגיש עמוק בלב שהוא יצליח ללמוד יותר על חגי ישראל ולהתקרב לתורה.

אולי הוא חזר בתשובה כי הוא נקלע למצב קשה ביותר, ופתאום ברגע של שיא הייאוש, התעורר בו ניצוץ, והוא   החליט לעשות הסכם עם בורא עולם, אני יעשה משהו קטן למענך ובזכות זה תעזור לי, והוא ראה ישועות למעלה מדרך הטבע. הוא אמר בליבו פעם אחת מקרה, שתיים אולי גם במקרה, אבל עוד פעם ועוד פעם, דברים כאלה מופלאים בזמן קצר, זה כבר לא יכול להיות מקרה.

ואולי הוא חזר בתשובה כי בשלב מסוים בחיים שיעמם אותו לשמוע ולדבר על תוכניות בטלוויזיה, כדורגל ומסעדות, והוא ראה שאחרי זמן קצר הוא מאבד עניין, פשוט משעמם, והוא שם לב שהוא יכול לדבר עם אנשים שהוא לא מכיר בדברי תורה שעות על גבי שעות, ויש חיות ושמחה בשיחה.

אולי הוא זכה לשמוע על המופתים של צדיקי דורנו. בסיפור הראשון הוא הטיל ספק, בסיפור השני הוא חשב אולי שינו קצת, אבל אחרי זה הוא שמע עוד ועוד, וחשב בליבו - איך ניסים כאלה קורים? אולי יש כח מיוחד בתורה שמקנה לצדיק יכולות מעל לטבע?

לפני שמישהו ממהר ומחליט שעשו לו שטיפת מוח, או מנסה לחפש סיבות כאלו ואחרות: מיושן, לא משכיל, יש לו בעיות כלכליות, בעיות רפואיות, בעיות במשפחה, אולי לא צריך לחפש יותר מידי...

אולי יש סיבה פשוטה מאוד.

אולי הוא חזר בתשובה כי הוא מרגיש בצורה ברורה שזה הדרך הכי טובה, נכונה ואמיתית לחיות.

האם לכל עשרות אלפי החוזרים בתשובה בדורנו עשו שטיפת מוח?

אולי יש כמה ביניהם שאחרי שחיו עשרות שנים בעולם החילוני, גילו את עולם התורה והמצוות ופשוט ראו שזאת הדרך האמיתית והמאושרת לחיות?

חז"ל מלמדים אותנו שהפוסל - במומו פוסל. כלומר, אם באת להעביר ביקורת ולהטיל דופי על מישהו, כדאי שתחפש ותפשפש אצלך לפני כן, לראות האם גם אצלך מצוי הדופי הזה.

אולי, מי שעשו לו שטיפות מוח באמת - זה כל מי שמטיל דופי ומחפש טיעונים כאלו ואחרים. אולי להם עושים שטיפת מוח מכיוון התקשורת והסביבה כבר עשרות שנים, בלי שהם שמים לב ומודעים לזה. אם עולה איזה עניין ונושא שקשור ליהדות - צריך ישר להתנגד לו, בלי לבחון בכלל את העניין. אולי מבחינה הגיונית ושכלית הכל נראה ונשמע צודק ונכון, אבל מה שלא יהיה בגלל שיש בעניין טעם קטן של יהדות, מיד יש התנגדות. בתקשורת ישר יצעקו כפייה דתית, הדתה.

אולי ישנם ששואלים ותוהים איך זה שהוא עזב את העולם החילוני ו"עבר צד", ובמקום לבחון ולהתבונן קצת על דרך התשובה ועל עולם התורה, הכי קל להם לברוח ולהתעלם, ולהרגיע את הנפש בכל מיני טיעונים שונים ומשונים. בטח הוא חזר בתשובה כי קרה לו משהו, הוא עבר טראומה, קרה משהו במשפחה, בטח עשו לו שטיפת מוח. הם מתעלמים מהאמת הפשוטה: הוא חזר בתשובה כי זה הדבר הכי טוב שקרה לו, והוא בטוח שזו הדרך הכי נכונה ואמיתית ומאושרת.  

אם עשרות אלפי אנשים שהכירו את העולם החילוני עשרות שנים חזרו בתשובה, והם מכירים את שני העולמות,  אז במקום לחשוב שיש משהו בדרך שלהם, אולי הם גילו משהו אחר, אולי הם מצאו דרך הרבה יותר טובה ונכונה,

הכי קל להטיל בהם דופי, לחפש טיעונים משונים.

אח יקר, בפעם הבאה שיצעקו בתקשורת הדתה, כפייה דתית, או שתראה דוכן תפילין ברחוב, או שחבר יזמין אותך לשיעור תורה או לסעודת שבת, אולי במקום הדתה - זו אהבה. אהבת ישראל שלימה וטהורה.

אולי אם תנסה להסתכל על המציאות במבט אחר, עם קצת ענווה (לא תמיד אנחנו יודעים הכל, מבינים הכל), רצון ללמוד וראש פתוח, אולי תראה את המתיקות שבתורה. כמה טוב ושמחה, איזו כמות של חסד ואהבה.

תגיות:גולשים כותביםבעלי תשובהחזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה