בריאות ותזונה

מודעות לשמיעה: לאילו צלילים תתגעגעו יותר מכל?

לכבוד שבוע המודעות הבינלאומי לשמיעה - סקר חדש בקרב שומעים קבע: רבע מהנשאלים מקשיבים למוזיקה למשך 30-60 דקות ביום. שליש מהנשאלים ענו כי הם חוששים מהשפעת אובדן השמיעה על היחסים החברתיים שלהם

  • כ"ו אדר א' התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כיום, כ-655,000 מבני ה-20 ומעלה החיים בישראל מתקשים בשמיעה במידה כלשהי. כמו כן, כ-130,000 סובלים מלקות שמיעה חמורה. יתר על כן, מספרם של אנשים עם ליקויי שמיעה עולה עם הגיל ועל פי הנתונים, יותר ממחצית מבני ה-75 ומעלה סובלים מלקות שמיעה.

השנה, יום השמיעה ייערך בסימן העלאת מודעות למניעת חירשות ואובדן שמיעה וקידום פעולות למען שיקום השמיעה. בארגון הבריאות העולמי מסבירים כי המחיר הכלכלי של איבוד שמיעה לא מטופל, מוערך ב־750 מיליארד דולר לשנה ברמה העולמית. עלות זו כוללת שיעור גבוה של אי תעסוקה, עלייה בהוצאות על טיפול רפואי ושירותים חברתיים - והיא גבוהה יותר מעלות אספקת מכשירי שמיעה.

בסקר מיוחד שנעשה על ידי חברת Med-El בקרב אנשים שומעים לקראת יום השמיעה נמצא כי 65% מהמשתתפים הצהירו כי אם תפגע שמיעתם, קולות בני משפחתם יחסרו להם יותר מכל. 41%  אמרו כי יתגעגעו לצלילי מוזיקה ורדיו. בנוסף, 34% ציינו  כי הם יתגעגעו לצליל של פסנתר ו-19% לצליל גיטרה. כאשר נשאלו, מה הכי מדאיג אותם בנוגע להתדרדרות השמיעה, שליש מהנשאלים ענו כי הם חוששים מבידוד חברתי, רבע מהנשאלים ענו כי הם חוששים מאבדן היכולת לתקשר עם הסביבה. כ- 20% ענו כי הם חוששים מחוסר היכולת לשים לב לסכנות כדוגמת כלי רכב בכביש.

עוד עולה מהסקר כי 26% מהנשאלים מקשיבים למוסיקה במשך 30-60 דקות ביום. 16% מהנשאלים נהנים ממוסיקה למשך 3-5 שעות ביום.

בשנים האחרונות פותחו טכנולוגיות חדישות ומתקדמות לשיקום השמיעה. באמצעות טכנולוגיות אלו יכולים בעלי ירידה בשמיעה לשמוע ולקחת חלק פעיל בכל מסגרת בה הם נמצאים. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי התאמת טכנולוגיית שמיעה והטמעתה מהווה מרכיב חשוב בתהליך שיקום השמיעה. תהליך שהינו מסע לשיפור איכות החיים.

חנה סנדיק היא קלינאית תקשורת במדטכניקה אורתופון

תגיות:בריאותשמיעהחירשיםכבדי שמיעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה