פרשת ויקהל

פרשת ויקהל כפי שלא היכרנו מעולם: בואו להכיר את העומקים המופלאים שבפרשת ויקהל

בפרשת ויקהל יש סודות עמוקים ששופכים אור על החיים של כל אחד ואחד מאיתנו ושל עם ישראל בכלל. קחו את הזמן והעשירו את ידיעותיכם בפרשת ויקהל המופלאה

  • כ"ב אדר א' התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השנה חלה שבת שקלים בשבת הקרובה, פרשת ויקהל. בשבת זו מוציאים שני ספרי תורה. בספר התורה הראשון קוראים את פרשת השבוע, ובספר התורה השני קוראים את פרשת שקלים (שמות ל, יא-טז).

ליקטנו עבורכם מקבץ הרצאות נבחרות בנוגע לפרשת ויקהל ולתובנות העולות ממנה. קחו את הזמן והעשירו את ידיעותיכם על פרשת ויקהל, כולל כל מה שלא סיפרה לנו הגננת.

כיצד הצליחו 2 מכשפים מצריים לעשות את עגל הזהב? למה זכה בצלאל שדווקא הוא - ורק הוא - בנה את המשכן? כיצד מרק חם עשה מהפך במשפחה בקיבוץ? אילו סגולות נפלאות היו בכלי המשכן ואיזו מעלה מדהימה מגלה לנו הזוהר על מזבח הקטורת? כיצד גילו הרב צדקה והרב בן ציון אבא שאול את שקריו של ה"מקובל" הנוכל? איך הצליחו 2 הישראלים להתגבר על כשפיו של המכשף היהודי? כיצד יתכן שנשלח היהודי לסיביר בגלל הקפדה על שמירת שבת? איזו סגולה נפלאה יש למכירת דירה? צפו בדבריו של הרב גאול אלקריף:

 

למה מעלתה של הקטורת כל כך גדולה? המור היה אחד מסממני הקטורת - מהו המור? האם הוא מהחי או מהצומח? מה הקשר בין המור לפורים? וכמה מילים על פרשת שקלים. הרב ברוך רוזנבלום בחידושים נפלאים מתוך פרשת השבוע:

 

דניאל מלכה בשיעור מיוחד בשפת הסימנים, עבור לקויי שמיעה. והפעם: פרשת ויקהל – שקלים

 

הרב אורי זוהר ברעיון מוסרי קצר שנלמד מפרשת ויקהל. צפו:

 

"וכל חכם לב בכם" הביטוי חכם לב חוזר פעמים רבות בפרשיות אלה, האם החכמה אינה במח? מה עשה רבי ירוחם ממיר כשעלה לרכבת וכשנסגרו דלתותיה גילה שכפפה אחת נשמטה מידו לרציף? ומה השיב הרב שך לאדם שרצה להכניס מרצים חרדים לבתי ספר חילונים? צפו בדבריו של הרב בועז שלום:

 

הרב ברוך רוזנבלום חושף סודות ומדרשים מופלאים מתוך פרשת השבוע. והפעם: מי האיש שחי הכי הרבה זמן בהסטוריה? למה נחרבו בתי המקדש ואילו המשכן לא חרב אלא נגנז? ומהי הסגולה ללמוד ולא לשכוח לעולם?

 

קריאת פרשת ויקהל בטעמים. צפו:

 

ברגעיו האחרונים ראה רבי אבהו את השכר המתוקן לו לעוה"ב, והתפלא, חשבתי שלריק יגעתי! וכי חשב שאין שכר בעוה"ב?? מדוע רבים אכן אינם שואבים סיפוק מקיום התורה והמצוות? ומדוע נחשב ה' לבעל חסד – כשמשלם לנו את השכר שלכאורה מגיע לנו בדין? הרב בועז שלום על פרשת ויקהל:

בורא עולם מתנהג עם האדם במידה כנגד מידה. כאשר אדם יוצא מה"אגו" האופף אותו, פונה מעיסוקיו ומעורר רחמים עבור חברו – גם בורא עולם "פונה מעיסוקיו", מאזין לקול תפילת אותו אדם, וממלא את משאלות ליבו. לקריאה, לחצו כאן.

הרצון – הוא התשתית לכל קיום המצוות ולעשיית הטוב. הוא הגורם להשראת השכינה על האדם. לקריאה, לחצו כאן.

מי אוהב את השבת? לקריאה, לחצו כאן.

המעטפה של החפץ חיים, המצבות המוזרות בעיר האלמונית, ואיך כדאי לנהל חשבון עסקים מצליח? לקריאה, לחצו כאן.

ציווי בניית המשכן וציווי שמירת השבת נראים כשתי מצוות שונות לחלוטין, אולם חז"ל מלמדים אותנו שיש קשר הדוק ביניהן. לקריאה, לחצו כאן.

אם התורה רצתה שנענג את עצמנו בשבת, מדוע אסרה את כל סוגי המלאכות, ומה הבעיה בלשלוח הודעת טקסט בשבת, מלבד איסור המלאכה? לקריאה, לחצו כאן.

 

הפטרת פרשת ויקהל

השנה (תשע"ט) חלה שבת שקלים בשבת פרשת ויקהל, ועל כן ההפטרה היא הפטרת פרשת שקלים. לפי מנהג ספרד ההפטרה נקראת בספר מלכים ב, מפרק יא פסוק יז, עד פרק יב פסוק יז. ההפטרה פותחת במילים: "ויכרות יהוידע". לפי מנהג אשכנז, ההפטרה מתחילה מספר פסוקים אחר כך, מפרק יב פסוק א' עד פרק יב פסוק יז, ופותחת במילים: "בן שבע שנים יהואש במלכו". לחצו כאן והכירו את הפטרת פרשת שקלים.

לקריאת פרשת ויקהל, לחצו כאן. 

ללימוד פרשת ויקהל עם רש"י ומפרשי רש"י, לחצו כאן. 

למדרש רבה על פרשת ויקהל, לחצו כאן.

עשרות מאמרים וסרטונים מושקעים מחכים לכם במדור פרשת ויקהל. לכניסה למדור, לחצו כאן.  

תגיות:פרשת השבועפרשת ויקהל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה