מעניין

מחדל: הגננת זרקה את האוכל של בן הארבע לפח - לא תאמינו מדוע

כשבנה בן הארבע חזר מהגן עם דמעות בעיניים וסיפר כי הוא רעב, אליינה דוסאט התחילה לחשוד. "כששאלתי אם הוא לא אכל את האוכל שלו, בני ענה לי ש'הגננת לקחה את האוכל וזרקה אותו לפח'. כעסתי מאוד"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חינוך לתזונה בריאה בקרב ילדים זה דבר נהדר - כל עוד זה נעשה בגבולות הקודים המקובלים בחברה. כשהקודים הללו מופרים, ועמם האיזון הנפשי של הילדים והוריהם, אז זו כבר מתחילה להיות בעיה. 

זו הסיבה שכשבנה בן הארבע חזר מהגן עם דמעות בעיניים וסיפר כי הוא רעב, אליינה דוסאט התחילה לחשוד. "כששאלתי אם הוא לא אכל את האוכל שלו, בני ענה לי ש'הגננת לקחה את האוכל וזרקה אותו לפח'. כעסתי מאוד. הארוחה הזו הייתה כל מה שהיה לו לאותו בוקר, וכשהיא נזרקה לפח - נשארו לו רק כמה ענבים".

כשחקרה קצת יותר לעומק הבינה האם המודאגת כי הגננת השליכה את המזון לפח משום שבעוגת הבננה שלו היו שבבי שוקולד. כשהתקשרה להורים אחרים וניסתה לברר האם הם יודעים משהו על כך, הופתעה האם בגדול. "כן", אמרו לה למעלה מ-30 הורים. "גם הילדים שלנו מתלוננים מפעם לפעם על התופעה הזו, וסיפרו לנו לא פעם שהצוות זרק לפח את מה ששלחנו - חטיפים, עוגיות שוקולד-צ'יפס ועוד".

קרקרים, פירות יבשים, חטיפי גרנולה, סנדוויץ' עם שוקולד, גבינה וקרטוני מיץ - זו רק רשימה חלקית של מזונות שהצוות נהג לקחת מהילדים ולהשליך לפח, במסגרת יוזמה חדשה להנהגת תזונה נכונה בקרב הילדים. 

דוסאט הזועמת פנתה להנהלת רשת הגנים ובתי הספר במקום מגוריהם דורהאם באונטריו קנדה, אך התשובה שקיבלה זעזעה אותה פי כמה. "אף אחד לא התנצל, אף אחד לא אמר שנעשה כאן עוול לילד בן ארבע. אין לי בעיה שאתם רוצים לחנך את הילד שלי לאכול אוכל יותר בריא. יש לי בעיה עם זה שאתם מחנכים אותו בלעדיי, משאירים אותי מחוץ למשוואה וגורמים לילד בן ארבע להרגיש מקופח ורעב בארוחת הצהריים שלו".

עוד טענה האם כי בנה חזר באותו יום עם דף שעליו רעיונות לחטיפי בריאות כמו ירקות טריים, ואמר לה שהגננת ביקשה שמעכשיו יביא רק אוכל בריא. "זו יוזמה נהדרת ואני מצטרפת אליה בזרועות פתוחות. אבל למה לעשות את זה מאחורי הגב שלנו ההורים, ולמה בדרך הזו?", הזדעקה. 

"מדובר ביוזמה חדשה שאנחנו מנסים להנהיג בבית הספר ובגני הילדים, כשבין היתר קיימים שיעורים על חשיבות התזונה הבריאה בתוכנית הלימודים. זו ממש לא חלק מהמדיניות שלנו לקחת אוכל מהילדים ולהשליך אותו לפח", כך אמר ג'יימס מקינון, יועץ בית הספר. 

 

איך אתם הייתם מגיבים אילו הילד שלכם היה מספר לכם על תרחיש זהה שקרה לו? 

 

תגיות:גןבריאותחינוך ילדיםמחדל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה