חדשות בעולם

הלייבור לממשלת בריטניה: הוכיחי שהחיזבאללה הוא ארגון טרור

בהודעה שפרסם דובר מפלגת האופוזיציה בבריטניה נאמר כי על שר הפנים סאג'יד ג'אוויד לספק הוכחות מוצקות המצביעות כי החלטתו להוציא את הזרוע הפוליטית של החיזבאללה מחוץ לחוק מבוססת על שיקולים אובייקטיביים

  • כ"א אדר א' התשע"ט
קורבין (צילום: שאטרסטוק)קורבין (צילום: שאטרסטוק)
אא

מפלגת הלייבור בבריטניה בראשותו של ג'רמי קורבין הביעה היום (שלישי) את התנגדותה להחלטתו של שר הפנים הבריטי סאג'יד ג'אוויד לפעול להגדרתו של ארגון החיזבאללה כארגון טרור ולהוציאו אל מחוץ לחוק בבריטניה. בהודעה שפורסמה על ידי דובר המפלגה נטען כי על ג'אוויד להמציא ראיות מוצקות המוכיחות כי מדובר בהחלטה המבוססת על שיקולים אובייקטיביים ואינה נובעת משאיפותיו הפוליטיות להנהיג בעתיד את המפלגה השמרנית.

על פי המצב החוקי הנוכחי בבריטניה, הזרוע הצבאית בלבד של הארגון הלבנוני-שיעי נכללת ברשימה השחורה של ארגוני טרור שהוצאו מחוץ לחוק בבריטניה. ג'אוויד הודיע אתמול על כוונת הממשלה להעביר חוק שיכניס לרשימה זו גם את הזרוע הפוליטית של החיזבאללה. על פי חוק זה, אסור יהיה – בין היתר – לגייס עזרה עבור הארגון או להניף את דגליו ברחבי הממלכה. "חיזבאללה ממשיך בניסיונו לגרום לאי יציבות במצב העדין במזרח התיכון", אמר השר הבריטי, "לא ניתן יותר לזהות את ההבדל בין הזרוע הצבאית שלו לזרוע הפוליטית". החוק אמור לעלות לדיון הערב בפרלמנט.

בשלב זה לא ברור האם חברי הפרלמנט מטעם הלייבור יתנגדו להצעת החוק או יימנעו בהצבעה. על כל פנים, נראה כי הקו המפלגתי שהוצג בהודעת הדוברות עולה בקנה אחד עם עמדותיו של מנהיג המפלגה. קורבין, איש שמאל קיצוני מהספסלים האחוריים של מפלגתו, נבחר ב- 2015 לעמוד בראשותה. הוא נודע כבר בעבר בהתבטאויותיו האנטישמיות והאנטי-ישראליות הרבות. בין היתר הוא נהג לתקוף בחריפות את ישראל על רקע יחסה לפלסטינים. ב- 2009 הוא אף טען כי החזבאללה והחמאס הם "חברים" שלו. בחודשים האחרונים חשפו כלי תקשורת בבריטניה התבטאויות ואירועים נוספים מעברו של קורבין, המעידים על נטיותיו האנטישמיות.

בתגובה לעמדה שהובעה על ידי הלייבור ביחס להחלטה על הוצאת החיזבאללה מחוץ לחוק, נמסר מהמפלגה השמרנית כי "הלייבור בהנהגת קורבין ממשיך לדחות את הערכים שפעם איחדו את תושבי בריטניה. סירובו לתמוך בהחלטתנו להחרים את ארגון הטרור האנטישמי חיזבאללה הינו דוגמה נוספת מדוע אפילו חברי פרלמנט לשעבר של הלייבור סבורים כי הוא אינו ראוי להנהיג את המפלגה, וכל שכן את המדינה".

החלטתה של ממשלת בריטניה להגדיר את החיזבאללה כארגון טרור התקבלה בשביעות רצון בישראל. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בירך אתמול על הצעד בו נקט שר הפנים הבריטי: "בפגישותיי עם ג'אוויד בשנים האחרונות, הדגשתי שזהו צעד חשוב שיאפשר להילחם בפעילות הרצחנית של הארגון. אסור לאפשר לארגוני טרור להסתתר מאחורי מסכות של גורם 'פוליטי' או 'מדיני'".

תגיות:חיזבאללהג'רמי קורביןמפלגת הלייבור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה