חדשות בארץ

המפלגות החרדיות: לא נשב בממשלת גנץ-לפיד

אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני הגיבו על הסכם האיחוד בין חוסן לישראל ויש עתיד ודחו על הסף את האפשרות להצטרפות מפלגותיהם לממשלה בראשות בני גנץ שתכלול גם את יאיר לפיד

  • ט"ז אדר א' התשע"ט
דרעי, גפני וליצמן (תמונות: פלאש 90)דרעי, גפני וליצמן (תמונות: פלאש 90)
אא

במפלגות החרדיות מגיבים היום (חמישי) בקול אחד להסכם האיחוד שהושג בין בני גנץ ליאיר לפיד ומבהירים כי לא ייכנסו לקואליציה בראשות גנץ בה יהיה לפיד חבר.

ש"ס הייתה הראשונה להגיב על ההסכם הלילי. בהודעה חריפה שיצאה מטעמה נאמר: "החיבור הזה מסוכן ליהדות. גנץ, שתומך בנישואים אזרחיים ותחבורה בשבת, חבר ללפיד ששנאתו ליהדות ולדתיים אומנותו. הזהות היהודית בסכנה ואנחנו ניאבק בכל כוחנו למנוע מהם להקים ממשלה. ש״ס תומכת בנתניהו, והצבעה לש״ס תבטיח הקמת ממשלת ימין ושמירה על המסורת היהודית והזהות היהודית של מדינת ישראל".

בראיון לגלי צה"ל אמר שר הפנים אריה דרעי כי האיחוד בין גנץ ולפיד לא ישנה את המאזן בין הגושים הפוליטיים: "גוש הימין-דתיים-חרדים יישאר הגדול. הרוטציה ביניהם היא על הנייר ואין להם שום אפשרות להקים ממשלה. גנץ הפסיד הלילה. אם היה רץ לבד, הוא היה יכול להצטרף לממשלת נתניהו. הוא כנראה הכתיר את עצמו ברוטציה עם לפיד לראשות האופוזיציה". דרעי התחייב כי החרדים לא יישבו בממשלה של גנץ ולפיד וכי ש"ס בכל מצב תתמוך בנתניהו: "הסטטוס קוו נמצא בסכנה ונעשה כל שביכולתנו למנוע מגנץ ולפיד להיות בממשלה או שהם ירכיבו אותה".

גם ביהדות התורה דחו בפסקנות את האפשרות שיצטרפו לממשלה בראשות גנץ. בהודעה משותפת שהוציאו יו"ר ועדת הכספים משה גפני (דגל התורה) וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן (אגודת ישראל), נאמר: "יהדות התורה חזתה מראש את הסכנה שבחיבור זה והתאחדה מבעוד מועד בהסכם על רשימה משותפת ואחראית בין אגודת ישראל לדגל התורה באחדות מלאה, כדי להוות משקל נגד לחיבורים כלפי הציבור החרדי. יהדות התורה, הפועלת בהוראותיהם של גדולי ישראל שליט״א, חברי מועצות גדולי התורה, לא תוכל לשבת בממשלה שעלולה לקום בין לפיד וגנץ. ניאבק בכל דרך להמשך שלטון נתניהו מתוך אחריות לשלימות העם, עתיד היהדות החרדית, הצביון היהודי, ערכי הדת ומסורת ישראל".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן (יהדות התורה), אמר כי "מדובר באיחוד לשם פירוד בעם ושיסוי נגד מסורת ישראל, ובמטרה יחידה להפיל את נתניהו ופגיעה בשותפיו הקיימים בימין והחרדים". הוא הוסיף כי "החיבור בין יאיר לפיד, שכשל בהיותו שר אוצר תוך פגיעה נוראה בציבור החרדי, לבין בני גנץ שמגיע ללא ניסיון פוליטי מעשי, מהווה סכנה ברורה לצביון היהודי של המדינה, ונקודת אזהרה חמורה מפני חזרה לתקופת ‘גזירות לפיד’ שסיכנה את היהדות החרדית".

גפני, שהשתתף הבוקר בכנס של הארגונים העסקיים, אמר כי אין קשר בין מרכיביו של האיחוד שיצרו גנץ ולפיד. לדבריו, "גנץ הוא אדם ראוי, שהיה רמטכ"ל מצוין. אבל האיחוד הזה מעמיד אותנו במצב שלא נוכל ללכת לקואליציה עם גנץ בגלל שהוא ביחד עם לפיד. לא ראוי למדינת ישראל שיהיה לה ראש ממשלה בדמותו של יאיר לפיד".

תגיות:בני גנץמשה גפנייעקב ליצמןאריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה