בריאות ותזונה

המדע קובע: זה מה שיקרה לגופכם אם תשתו כוס תה ירוק אחת ליום

מחקרים שנעשו באוניברסיטאות שונות בעולם מוכיחים כי תה ירוק מטפל בשורה של בעיות רפואיות, הודות לריכוז הפוליפנולים הגדול שבו. אז מהו תה ירוק, היכן הוא מיוצר ומה כל כך מיוחד בשיטת ייצורו?

שלב בהכנת התה הירוק שלב בהכנת התה הירוק
אא

תה ירוק נחשב כיום למשקה הנצרך ביותר ברחבי העולם אחרי המים - ולא בכדי. מחקרים שנעשו באוניברסיטאות שונות בעולם, לרבות המרכז הרפואי 'מרילנד' מוכיחים כי תה ירוק (המכונה גם Camellia Sinesis) מטפל בשורה של בעיות רפואיות, הודות לריכוז הפוליפנולים הגדול שבו. 

הפוליפנולים הם סוג של נוגד חמצון שבכוחו למגר את החיידקים הלא טובים שקיימים בגופנו, ולמנוע מהם לשוב אליו. 

מהו תה ירוק? הנה כמה עובדות מרתקות שאולי לא ידעתם אודותיו:

- תה ירוק מיוצר בצורה מיוחדת ובתהליך חמצון מינימלי של העלים. 

- התה הירוק מגיע מארצות המזרח, והוא בעצם מורכב מעשרות צירופים של עלים ופירות. 

- בסין עוצרים את תהליך החמצון של עלי התה על ידי חימום בווק גדולה לפני תהליך הייבוש. באופן זה מתקבל טעם חזק יותר של 'קרבה לאדמה'. ביפן לעומת זאת עוצרים את תהליך החמצון על ידי אידוי של העלים. 

- רבים מהשמות של התה הירוק נגזרים מצורת העלים, וכך למשל, התה הנפוץ ביותר בסין - צ'ון מי שמשמעותו גבות יקרות - קיבל את שמו כתוצאה מצורת העלים המאורכת. 

- בימים עברו, התה הירוק נחשב למשקה המועדף על היפנים והם עסקו בפיתוח צורות עיבוד שלו שמיוחדות רק להם. למעשה, במשך שנים נחשב התה הירוק לכה חשוב עד שקיבל על ידי היפנים את הכינוי 'תה מכובד' (אוצ'ה).

- היפנים והסינים שדרגו את התה הירוק לאבקה איכותית בשם גיוקורו, ואותה הם מוסיפים גם למי השתייה ומקציפים. לאחר ההקצפה בעזרת מקצף במבוק מסורתי, האבקה הופכת לכעין קצף שמזכיר קצף חלבי, וזה אחד המשקאות האהובים עליהם. 

- שדרוג נוסף שהמציאו היפנים לתה המסורתי האהוב הוא גנמאיצ'ה - תה אורז ירוק שהוא בעצם תה ירוק עם פצפוצי אורז בתוכו. לא הייתם חושבים על זה, נכון?

- סוגי התה השונים מגיעים ממחוזות שונים בסין ויפן, אך יש אומרים כי התה הירוק הטוב ביותר מכולם הוא זה המגיע ממחוז אוג'י בקיוטו. 

לדברי החוקרים, אלו הדברים שיקרו לגופכם אם תשתו את התה הירוק מדי יום ביומו:

מניעת ההידבקות בסרטן לסוגיו 

החוקרים גילו כי תה ירוק על מרכיביו הייחודיים ושיטת הייצור שלו, עוזר במניעת מחלת הסרטן לסוגיה - ריאות, שלפוחית השתן, עור, לבלב, המעי הגס ועוד. 

איזון רמת הסוכר בדם

סובלים מרמת סוכר בלתי מאוזנת? תה ירוק ודאי ייטיב איתכם, שכן במחקר נמצא כי התה יכול להוריד את הסוכר בדם ולאזן אותו. מחקר אחר שנעשה ביפן חילק את המשתתפים לשתי קבוצות: אנשים בריאים שצרכו תה ירוק מדי יום, ואנשים בריאים שצרכו תה ירוק אחת לחודש. הוכח כי בקבוצה הראשונה שצרכה יותר תה ירוק, המשתתפים פחות נטו לפתח סוכרת מדרגה 2. 

מניעת חרדות וגרימת תחושות סיפוק ושמחה

הרמות הגבוהות של EGCG בתה הירוק הופכות אותו לקטליזטור יעיל במלחמה נגד חרדות, בהיותו מגביר את ההורמונים שאחראיים על תחושת הסיפוק והשמחה. 

זאת ועוד. במחקר שנעשה באוניברסיטת באזל בשוויץ נמצא כי התה הירוק אף מגביר את יכולת הזיכרון ותורם לשיפור הפרעות נוירופסיכיאטריות. 

איזון רמת הכולסטרול

בהיותו בעל שלל עלים מיוחדים, התה הירוק נמצא כיעיל אף בנושא של שיפור האיזון של רמת הכולסטרול הטוב, והגברתו. 

תגיות:יתרונותסיןתה ירוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה