חדשות בארץ

איראן: נגיב בנחישות על מתקפות ישראל בסוריה

מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחאני, נפגש עם שר החוץ הסורי שהגיע לביקור בטהראן, והזהיר כי אם ישראל תמשיך לתקוף בסוריה, ארצו תגיב "באופן נחוש והולם"

שמחאני, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)שמחאני, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחאני, הזהיר היום (שלישי) את ישראל כי ארצו תגיב בנחישות על מתקפותיה בשטח סוריה.

שמחאני אמר את הדברים בפגישה עם שר החוץ הסורי וליד אל-מועלם, שהגיע לביקור בן 3 ימים בטהראן. לדבריו, התקיפות של ישראל בשטח סוריה והפרת ריבונותה "אינם מקובלים", ואם היא תמשיך בצעדים אלו – "יינקטו צעדים מחושבים במטרה להרתיע ולהגיב באופן נחוש והולם, וללמד בכך לקח את מנהיגיה הפושעים והשקרנים של ישראל".

בכירי המשטר האיראני נוהגים לשגר איומים לעבר ישראל בתכיפות רבה. כך, למשל, איים שמחאני עצמו בשבוע שעבר כי "בידיהם של כוחות ההתנגדות בעזה ובלבנון ישנם טילים בעלי דיוק גבוה, המוכנים להגיב בירי על כל התנהגות טיפשית של ישראל". ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב באומרו כי אין באיומים אלו ממש: "איראן מאיימת עלינו בעוד דרכים רבות. ב- 24 השעות האחרונות הם פרסמו איומים להשמיד אותנו, אמרו שהם ישגרו טילים שיפגעו בערינו. אנו מודעים לאיומים הללו, אך הם אינם עושים עלינו רושם, משום שאנו יודעים מהם הכוחות שלנו הן בהגנה והן בהתקפה".

כזכור, לפני כשבועיים שיגר כוח איראני טיל קרקע-קרקע מאזור דמשק לעבר צפון רמת הגולן. בחסדי שמיים, הטיל יורט על ידי לוחמי "כיפת ברזל" ללא נזק וללא נפגעים. חיל האוויר  הגיב במתקפה נרחבת על מטרות צבאיות של כוח "קודס" האיראני בתוך שטח סוריה, במהלכה נפגעו גם סוללות הגנה אוויריות של צבא סוריה. בתדרוך לכתבים אמר דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, כי האיראנים תכננו את ירי הטיל במשך מספר חודשים, במטרה להרתיע את ישראל מהמשך התקיפות שהיא מבצעת בשטח סוריה. "זו הייתה החלטה עקרונית שהתקבלה על ידי האיראנים. זה היה ניסיון איראני לתקוף את ישראל", אמר.

תגיות:איראןסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה