חדשות בארץ

כיפת ברזל יירטה טיל ששוגר מסוריה לעבר צפון הגולן

היירוט נצפה על ידי המבקרים שהגיעו לאתר החרמון, אך האתר לא פונה וממשיך לפעול בהתאם להנחיות צה"ל

סוללת כיפת ברזל ברמת הגולן, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)סוללת כיפת ברזל ברמת הגולן, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

דובר צה"ל אישר כי מערכת כיפת ברזל יירטה לפני הצהריים (ראשון) טיל שנורה מסוריה לעבר צפון רמת הגולן. היירוט בוצע מעל שטח סוריה. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ואין דיווחים על נזק.

מוקדם יותר טענו כלי תקשורת בסוריה כי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה יירטו תשעה טילים ישראליים שנורו לעבר שטח המדינה. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א מסרה מפי מקור צבאי כי "אמצעי ההגנה האווירית שלנו התמודדו ביעילות גבוהה עם תוקפנות אווירית ישראלית באזור הדרומי, ומנעו ממנה להשיג את מטרותיה". על פי הדיווח של "הארגון הסורי לזכויות אדם", הטילים הישראליים כוונו לעבר אזור אל-כיסווה שמדרום לדמשק - יעד שהותקף לא אחת בחודשים האחרונים. במשרד ההגנה הרוסי טענו מאוחר יותר כי ההתקפה הישראלית בוצעה באמצעות 4 מטוסי F-16, ששיגרו שבעה טילים מהים התיכון לעבר שדה התעופה הבינלאומי של דמשק, הנמצא דרומית-מערבית לבירת סוריה, וכי המתקפה נהדפה: "אין נפגעים ולא נגרם נזק", אמר דובר צבאי במוסקבה.

בלוג המודיעין "אינטלי טיימס" מדווח כי מטוס נוסעים איראני עמד לנחות בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק אך החליט לבטל את נחיתתו בשל התקיפה. על פי הידיעה, המטוס שב על עקבותיו ונחת בשדה תעופה בכרמאנשאה שבמערב איראן.

למרות היירוט החריג, שנצפה על ידי המבקרים שהגיעו לאתר החרמון, הם ממשיכים גם בשעה זו לגלוש באתר באין מפריע. מנהל האתר אלון פרידמן אמר כי "הגולשים והמבקרים ממשיכים ליהנות מהשלג היפה. אלוף הפיקוד, מפקד האוגדה ומפקד החטיבה המרחבית ממשיכים לתת לנו הנחיות, ובהתאם לכך אנחנו פועלים. האתר ממשיך לפעול כשגרה".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהואישר לפני שבוע, בפתח ישיבת הממשלה, כי חיל האוויר תקף יומיים קודם לכן בסוריה, במסגרת הפעילות לבלימת ההתבססות הצבאית של איראן במדינה זו. "צה"ל תקף מאות פעמים מטרות של איראן וחיזבאללה", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "רק ב- 36 השעות האחרונות חיל האוויר הישראלי תקף מחסנים של איראן עם נשק איראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. התקיפות האחרונות מוכיחות שאנו נחושים יותר מתמיד לפעול נגד איראן בסוריה, בדיוק כפי שהבטחנו".

נתניהו, שהגיע היום לביקור קצר בצ'אד שבמהלכו הוכרז על חידוש היחסים בינה לבין ישראל, הגיב - טרם עלותו על המטוס בדרכו חזרה לארץ - על הדיווחים לפיהם ישראל תקפה בסוריה: "יש לנו מדיניות קבועה: לפגוע בהתבססות האיראנית בסוריה ולפגוע בכל מי שמנסה לפגוע בנו.

(עודכן: 17:18)

תגיות:כיפת ברזלהחרמוןסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה