חדשות בארץ

צה"ל: המתקפה בסוריה – תגובה לירי איראני לעבר ישראל שתוכנן מראש

בתדרוך לכתבים אמר תת-אלוף רונן מנליס כי איראן מנצלת את סוריה, וכי המשטר הסורי מסתכן בכך שהוא מאפשר לה להתבסס בשטחו

מנליס (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)מנליס (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר הבוקר (שני) כי התקיפה הנרחבת של חיל האוויר הלילה כנגד מטרות של כוח "קודס" האיראני בסוריה באה בתגובה לשיגור טיל קרקע-קרקע אתמול לעבר צפון רמת הגולן שבוצע על ידי כוח איראני.

בתדרוך לכתבים ציין מנליס כי ירי הטיל תוכנן על ידי האיראנים במשך מספר חודשים, במטרה להרתיע את ישראל מהמשך התקיפות שהיא מבצעת בשטח סוריה. "זו הייתה החלטה עקרונית שהתקבלה על ידי האיראנים. זה היה ניסיון איראני לתקוף את ישראל", אמר.

מנליס הוסיף כי הטיל ששוגר לעבר ישראל הינו טיל קרקע-קרקע לטווח בינוני מתוצרת איראנית, וכי הכוח האיראני ביצע את הירי מאזור דמשק, במרחק של עשרות ק"מ מהגבול עם ישראל – מתוך שטח שהובטח כי האיראנים לא יפעלו בו. הוא הדגיש כי הטיל היה יכול לפגוע באזרחים. בחסדי שמיים, לוחמי "כיפת ברזל" יירטו את הטיל מעל שטח סוריה, ללא נזק וללא נפגעים.

בהתייחסו למטרות שהותקפו, אמר מנליס כי במוקד התקיפה היה "אתר משמעותי לאחסון אמצעי לחימה" באזור שדה התעופה הבינלאומי של דמשק. "זו תקיפה נרחבת שיצרה הרבה מאוד פיצוצי משנה". בין היעדים הנוספים היו גם אתרי מודיעין ואימונים של האיראנים.

"בטרם התקיפה ובמהלכה אנחנו מזהירים גם באופן גלוי את הסורים מלבצע ירי נ״מ מכל סוג שהוא", הוסיף מנליס. "בפועל מבוצע ירי של עשרות רבות של טילי קרקע-אוויר ונ"מ סורי לעבר מטוסינו. בעקבות כך ניתנה פקודה לתקוף מטרות הגנה אווירית".

דובר צה"ל ציין כי סוריה "מנוצלת" על ידי איראן ומשלמת על כך מחיר יקר. לדבריו, המתקפה הלילה מבהירה את הסיכון שהמשטר הסורי לוקח בכך שהוא מאפשר לאיראן להתבסס בשטחו: "חלק מיעדי התשתית של 'קודס' שאנחנו תוקפים נמצאים בתוך מחנות של הצבא הסורי, שהסורים נותנים לאיראנים להשתמש בהם".

"אנחנו במוכנות מוגברת, גם בהגנה וגם במערכים נוספים, לכל התפתחות שיכולה להיות", הבהיר דובר צה"ל. "כמובן שאנחנו נחושים להגן על אזרחי ישראל וריבונות ישראל כמו תמיד, ולכן המדיניות שלנו לא משתנה – מדיניות של מניעת התבססות איראנית בסוריה".

בעקבות המתקפה הישראלית, התקשורת הממוסדת בסוריה דיווחה כי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה יירטו "עשרות מטרות עוינות" ששוגרו על ידי האויב הישראלי. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א מסרה כי המתקפה הישראלית הייתה "מסיבית", כהגדרתה: "התוקפנות הישראלית בוצעה משטח לבנון, מאצבע הגליל ומאזור הכינרת, והיא השתמשה בסוגי נשק שונים. מערכות ההגנה האווירית שלנו הצליחו ליירט את רוב הטילים העוינים עוד לפני שהגיעו למטרתם".

בהודעה שהוציא משרד ההגנה הרוסי נאמר כי ההגנה האווירית של צבא סוריה יירטה למעלה מ- 30 טילי שיוט ופצצות מונחות. על פי הודעה זו, ארבעה חיילי צבא סוריה נהרגו ושישה נוספים נפצעו, וכי המתקפה "פגעה באופן חלקי בתשתית של שדה התעופה הבינלאומי של דמשק". על פי נתוני הארגון הסורי לזכויות אדם, נהרגו לפחות 11 בני אדם, כשבשלב זה ניתן לומר בוודאות שרק שניים מתוכם הינם בעלי אזרחות סורית.

תגיות:סוריהצה"לרונן מנליסכוח קודס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה