ונשמרתם

בגלל משחק בנפצים: נער נפצע באורח בינוני

נער בן 13 שיחק עם נפצים, ואחד מהם התלקח תוך כדי משחק. הנער פונה בניידת טיפול נמרץ אל בית החולים. מדובר במשחק שנראה תמים, אך הוא מסוכן מאוד, וגורם מדי שנה לעשרות פציעת בקרב ילדים

  • כ"ט שבט התשע"ט
(צילום: דוברות הצלה)(צילום: דוברות הצלה)
אא

נער כבן 13 נפצע אמש (ראשון) בגפיו, כאשר שיחק עם נפצים ואחד מהם התלקח. חובשים מתנדבים של 'איחוד הצלה' העניקו לנער טיפול רפואי ראשוני, והוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני.

חיים אורטנר וראובן דיין מתנדבי הצלה סיפרו: "היינו בסמוך ושמענו פיצוץ חזק. רצנו לכיוון מקום הפיצוץ ומצאנו ילד כבן 12 שסיפר שהרכיב לבדו נפץ עוצמתי שהתפוצץ לו בידיים וכתוצאה מכך נפצע בגפיו התחתונות. יחד עם כוננים נוספים מארגון הצלה ביצענו חבישה ועצירת דימומים עד להגעת ניידת טיפול נמרץ שפינתה אותו להמשך טיפול רפואי בחדר הטראומה בבית החולים".

באגף דוברות והסברה באיחוד הצלה שבים ומזהירים מאסונות ופציעות המתרחשות מידי שנה בשבועות הסמוכים לחג הפורים. לדבריהם, על ההורים והמבוגרים להסביר לילדים על הסכנות הטמונות בנפצים, ולאסור על ילדים לשחק במשחק זה, הנראה תמים אך מסוכן מאוד, וגורם מדי שנה לפציעתם של עשרות ילדים.

רופאי ילדים בכירים דיווחו בשנים עברו על מקרים של ילדים במקומות שונים בארץ ששיחקו בדינמיט וגרמו לפציעות, ובהם ילד בן 8 ששיחק בדינמיט, ימים אחדים לאחר חג הפורים, ואיבד את עינו. ילד אחר נפצע מפיצוץ דינמיט בסמוך אליו, וכיום, הוא סובל מליקוי שמיעה באחוזים גבוהים. מלבד סכנת הפציעה ואיבוד חושים ואיברים, הנפצים עלולים הנפצים לגרום לרעשים, לפחדים ולחרדות לנשים, לחולים ולקשישים ויש בהם חשש משמעותי לפיקוח נפש.

בשנה שעברה פרסם הרב יצחק זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן וחבר מועצת גדולי התורה את קביעתו, לפיה אסור להשתמש בנפצים, משום שמשחק זה לקוח מ'מנהגי הגויים', כלשונו, ויש בכך איסור משום 'לא תעשה כמעשיהם׳.

במכתב שפרסם, ציין הרב כי "הגאון רבי חיים פלאג'י זצ"ל שהיה מגדולי האומה היהודית לפני כמאתיים שנה, כתב בספרו 'מועד לכל חי' שהשימוש באבק שריפה (נפצים למיניהם) נובע מאומות העולם, ואין נכון לאומה ישראל בשום מקום ובשום זמן לעשות כך, והעושהו עובר על 'לא תעשה כמעשיהם'".

בשל כך, כי אין ראוי לעשות שימוש בחזיזים היוצרים בהלה בקרב התושבים. "ואפילו לא יהיה בתוכו דבר הממית, עם כל זה בקול הברה לבד, כשהוא שולחו בפתח פתאום מביא רעדה וחלחלה על האדם והמתפחד. ובוודאי אין נכון לאומה ישראלית לנהוג כן בשום מקום ובשום זמן ואפילו בפורים, לא מיניה ולא מקצתיה", הוסיף הרב וכתב.

הרב סיים את דבריו ופנה להורים בבקשה שיאסרו על ילדיהם לעשות שימוש בנפצים המסוכנים. "הורים יקרים חוסו על נפש ילדיכם ואל תתנו להם כל סוג של אבק שריפה למיניהם, מעשה ידיהם של אומות העולם, כדי שלא יהיה להם אות קין על מצחם, אלא תתנו להם את הכלים של עם ישראל, שהוא משלוח מנות, מתנות לאביונים, וסעודת פורים, כדי שישמחו שמחה של מצווה". 

מה כל כך מסוכן בנפצים? 10 תשובות וסרטון מצמרר.

תגיות:ונשמרתםנפציםסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה