חדשות בארץ

סקר חדש: גנץ ממשיך במומנטום, העבודה מתרסקת

מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי ממשיכה במגמת ההידרדרות. במידה ובני גנץ, יאיר לפיד וגבי אשכנזי ירוצו יחד ברשימה משותפת - היא עלולה למצוא את עצמה מחוץ לכנסת

אא

האם מפלגת העבודה בדרך להישאר מחוץ לכנסת הבאה? כך עולה מסקר חדש, שהתפרסם הבוקר (שישי) בעיתון "ישראל היום", ונערך בשיתוף עם ערוץ I24NEWS ומכון "מאגר מוחות".

בדומה לסקרים שפורסמו ביום רביעי, יממה לאחר נאומו של בני גנץ, גם סקר זה מלמד על המומנטום החיובי ממנו נהנית מפלגת חוסן לישראל בראשותו. היא זוכה ל- 19 מנדטים, וגנץ מסתמן בשלב זה כמנהיג הבלתי מעורער של מחנה השמאל-מרכז. הליכוד ממשיך לשמור על מקומו כמפלגה הגדולה בכנסת – עם 28 מנדטים.

הנפגעים העיקריים מהרוח הגבית שהעניקה שבירת השתיקה של גנץ למפלגתו מגיעים מתוך המחנה שלו. בדומה לסקר כאן חדשות שפורסם שלשום, יש עתיד של יאיר לפיד מקבלת בסקר החדש מספר חד-ספרתי של מנדטים – 9 בלבד. העבודה בראשות אבי גבאי ממשיכה לצלול ומקבלת 5 מנדטים בלבד.

ברשימת המפלגות עם מספר מנדטים חד-ספרתי נמצאות גם מפלגת הימין החדש של בנט ושקד ומפלגת יהדות התורה – 7 מנדטים כל אחת. כולנו של משה כחלון – 5.

נתונים נוספים של הסקר חושפים תמונת מצב שכמוה לא זכורה בעבר – מפלגות רבות הנמצאות באזור הסכנה של אחוז החסימה, חלקן מעליו וחלקן מתחתיו. גשר, מרצ וש"ס קרובות לאחוז החסימה, אם כי מעליו – עם 4 כל אחת. מפלגת "זהות" של משה פייגלין חוצה לראשונה את אחוז החסימה ומקבלת אף היא 4 מנדטים.

ישראל ביתנו, הבית היהודי-האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית נמצאות מתחת לאחוז החסימה אך קרובות אליו. התנועה של ציפי לבני ויחד של אלי ישי רחוקות מאוד מאחוז החסימה ונותרות באופן מובהק מחוץ לכנסת.

הסקר בדק את הסוגיה המעסיקה את המערכת הפוליטית – האפשרות לאיחוד פוליטי בין גנץ ולפיד, והצטרפותו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי אליהם. רשימה משותפת של חוסן לישראל ויש עתיד תזכה ל- 32 מנדטים, בעוד הליכוד יקבל 30 מנדטים ויהפוך למפלגה השנייה בגודלה. את מכת המחץ תספוג מפלגת העבודה, שבסיטואציה זו לא תעבור את אחוז החסימה. יאיר לפיד, ועוד יותר ממנו אבי גבאי, ירצו ללא ספק למחוק מזכרונם את השבוע שעבר עליהם.

תגיות:סקריםבני גנץמפלגת העבודהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה