קשב וריכוז

3 השלבים הקריטיים לחינוך יעיל של ילדים עם ADHD

הילד שלכם סובל מהפרעת קשב וריכוז? אלה 3 השלבים הראשונים לחינוך נכון ולהתמודדות נכונה איתו. כדי ללמוד עוד, היכנסו לקמפוס היהודי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם הילד שלך מתקשה לעצור את עצמו לפני התפרצות? לא יכול לשלוט בדחפים שלו? קשה לו לעמוד בזמנים? להתמיד במשימות? ומה לגבי פתרון בעיות בחיי היום יום, האם גם שם יש לו קושי? במקרה ועניתם תשובה חיובית על כל התסמינים, יכול להיות שילדכם סובל מהפרעת קשב וריכוז.

עד היום, אנשים היו מקטלגים ילדים בעלי קשב וריכוז כילדים בעייתיים, ילדים שבלי כדורי הריטלין אי אפשר לצפות מהם שיתנהגו בצורה נאותה. האומנם כך הם פני הדברים? האם אי אפשר אחרת?

אולי יעניין אותך גם:

הרב דן טיומקין חושף איך לחנך ילדים בעלי בעית קשב וריכוז.

איך אפשר להוציא לאור את הפוטנציאל הנדיר של ילדי ADHD?

האמת היא שישנן שיטות רבות שמטרתן לעזור לנו, ההורים, בגידול ילדים עם הפרעות קשב וריכוז. את חלקן תוכלו למצוא בסדנא של הרב דן טיומקין, "כיצד לחנך ילדים עם הפרעת קשב וריכוז". במאמר כאן נביא לכם 3 דרכים שיעזרו לכם עם ילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז.

 

השלב הראשון: הקפידו להסביר את הפרטים הקטנים

כשנותנים לילד מטלות, חשוב לרדת איתו לפרטים הקטנים, ולחלק לו את המשימה הגדולה לפרוסות קטנות. לדוגמא, אם יש לילד שיעורי בית, לא תספיק אמירה של "לך תעשה שיעורי בית", כיוון שעולם הגירויים הגדול שיש לילדי קשב וריכוז מבלבל אותו, והוא לא יודע במה להתמקד. לכן צריך לפתוח לו את הספר, ולהגיד לו: "עכשיו תעשה את התרגילים מעמוד 42 עד 43". כך לעבור איתו על כל מטלה בבית.

 

השלב השני: להקפיד שהילדים יפרקו אנרגיה

ילדי קשב וריכוז אוגרים בתוכם אובר-אנרגיה, וזה בוער בהם כמו אש. לכן חשוב מאד להקפיד שיפרקו את כל מוטיבציית היתר שלהם על ידי פעילות גופנית. אתם יכולים לתת להם לשחק בכדור עם חברים, לערוך משחק תופסת, לצאת לטיולי אופנים בגן המשחקים או כל פעילות שמאפשרת מהם להוציא אנרגיה. כך הילדים יהיו הרבה יותר רגועים בבית.

 

השלב השלישי: דברו קצר ולעניין

אם הילד מתחיל לעשות שטויות, אל תיכנסו איתו לשיחה ארוכה כדי להסביר לו למה הוא טועה. בעקבות עולם הגירויים שסביבו, הוא יאבד אתכם מהר מאד, ולא תצא שום תועלת מהשיחה. לכן חשוב להסביר לו את חומרת מעשיו במסר קצר וקליט. כך הוא יפנים את הדברים, וישתדל להימנע מהתנהגות כזאת בעתיד.

אם אתם רוצים לשמוע על עוד כלים מקצועיים לחינוך ילדים עם הפרעת קשב וריכוז, תוכלו להיכנס לסדנא של הרב דן טיומקין בקמפוס היהודי.

תגיות:קשב וריכוזADHDהקמפוס היהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה