חדשות יהדות

הרב יצחק יוסף: לבצע הפרדה מלאה במערת המכפלה

במכתב שהוציא בסוגיה, קרא הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, לחזור להפרדה מלאה באולמות התפילה במערת המכפלה, כפי שכבר הונהג בעבר: "ובזכות שמירת הקדושה והטהרה במקום נעלה זה יתקבלו כל התפילות ברצון"

הרב יצחק יוסף (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)הרב יצחק יוסף (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, יצא בקריאה לשמור באופן מוחלט על קדושתה של מערת המכפלה ולהקפיד על הפרדה מלאה בין גברים לנשים באולמות התפילה, כפי שנעשה בכל המקומות הקדושים.

במכתב שהוציא בסוגיה זו , קרא הראשון לציון להקפיד על הפרדה מלאה באולמות התפילה, כפי שכבר הונהג בעבר: "הנני לקרוא בקריאת קודש לשמור על ההפרדה המלאה באולמי התפילה בקברי האבות במערת המכפלה, שאולם הנקרא יעקב ייועד לגברים ואולם הנקרא אברהם ייועד לנשים, כשבתווך בית הכנסת המרכזי בחצר".

הרב יוסף פירט לאורך מכתבו את החובה ההלכתית להקצות עזרת נשים במקומות התפילה. בסיום המכתב נאמר כי "יש לחזק את כל הנוגעים בדבר להקפיד על ההפרדה בין האנשים לבין הנשים, ובזכות שמירת הקדושה והטהרה במקום נעלה זה יתקבלו כל התפילות ברצון ומה' ישאו ברכה".

לאור חשיבות הדברים, הצטרפו לקריאתו של הרב וחתמו על המכתב גם הרבנים הבאים: רב העיר העתיקה, הרב אביגדור נבנצל; רב העיר קריית ארבע חברון, הרב דור ליאור; ורב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ.

הרב נבנצל הוסיף בכתב ידו כי "הפרדה במקומות הקדושים יש בה כעין מה שעשו במקדש". הרב ליאור כתב לצד חתימתו: "שבזכות שמירת הקדושה נזכה לגאולה במהרה".

תגיות:מערת המכפלההרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה