נטורופתיה ורפואה טבעית

הדרך האמיתית שבה אפשר להשיג בריאות שלמה ומלאה

רפואה קונבנציונאלית? רפואה משלימה? ניקוי רעלים? כולם מצוינים. אבל יש עוד משהו שחשוב יותר מכולם בדרך לבריאות שלמה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולם רוצים להיות בריאים ושלמים בחייהם. מהי בריאות שלמה? עפ"י המדע – ארגון הבריאות העולמי (WHO), בריאות היא "מצב של רווחה גופנית, נפשית וחברתית מושלמת, ולא רק היעדר מחלה... והיכולת לנהל חיים פוריים מבחינה חברתית וכלכלית".

מהי בריאות שלמה עפ"י השקפת היהדות? "הואיל והיות הגוף בריא ושלם – מדרכי ה' הוא..." (הרמב"ם). כלומר, בריאות היא שלמות אותה טבע הבורא בתוכנו, כי כל בריאתו שלמה. אין ספק שאם נולדנו שלמים, ודאי ניתנו בידינו הכלים והחוקים לשמור על כך מאת הקב"ה, וצריך לדעת מהם (בספר שלי, "רזי התזונה", יש תקציר אודות חוקי הבריאה גם ממקורותיו של הרמב"ם וממקורות הבריאות הטבעית).

בכל רגע ורגע נשמתנו הקדושה מצויה בתוכנו, שופעת אהבה, שמחה, שלווה וכמובן בריאות שלמה וכל הדברים הטובים שבעולם, כי הרי היא חלק אלוק ממעל. אם כן, מדוע איננו חווים את הרווחה הזו באופן תמידי בכל רגע בחיינו? בריאות, שמחה, רווחה, שלווה וכו'? עפ"י תורת הקבלה, כל זה קורה כי אנו מכסים את הנשמה עם מסכים רבים שמקורם בנפשנו הלא מזוככת (מידות קלוקלות, אמונות כוזבות), וגם מזיקים ע"י תזונה קלוקלת והרגלי חיים לא נכונים שרכשנו, כמו לאכול גם כשלא רעבים, לשתות עודפים או לא לשתות כלל, או השהיית הנקבים למשך זמן ממושך, שממש לא בריאה לגופנו. כל אלה גורמים לאגירה וליצירה של רעלים בגופנו, ששוקעים באיברים השונים (כל אחד לפי הגנטיקה שלו) וגורמים לכל המחלות, כולל השמנה!

הרגלים מזיקים נוספים וכל הרשום לעיל מכבידים מאוד ומסתירים את אור הנשמה ואת החוויה הנעימה של חיינו בגופנו ונפשנו. כלומר, לא צריך להתאמץ כדי לחוש שמחה ובריאות, לא צריך שזה יהיה תלוי בסביבה החיצונית או מאנשים אחרים. זה קיים בתוכנו וזורם כל העת! אבל צריך לנקות את הנפש ואת הגוף על מנת לחוש זאת ולחיות אורח חיים בריא. אני חייבת לומר שמניסיוני האישי, תוכניות שונות לניקוי רעלים שמצויות היום בשוק, אחת מהן שלי, מביאות את האדם להבראה ממחלות שונות, להרזייה בקלות ולהרגשת בריאות שלמה וחוויה נעימה של החיים, כפי שכתבנו לעיל, מאחר שהגוף יודע ומתוכנת להבריא אותנו בכל רגע ורגע ולנקות אותנו בגוף ובנפש, אם רק נפסיק להפריע לו עם דרכינו הקלוקלות. אנשים רבים שניקו גופם באמצעות תזונה בלבד חווים חוויה של בריאות שלמה, חיות ושמחת חיים בקרבם בלי מאמץ גדול כלל, רק ע"י ניקוי ושינוי הרגלים בחיים. הכל כבר בפנים, רק מחכה להתגלות מתוככם, אז קדימה - תתחילו לנקות!

כאשר יש מחלה בגוף או בנפש (כי הפרענו למהלכו התקין של הגוף עם מזון לא בריא ומידות לא מתוקנות), זהו מצב של חסרון. על מנת למלא חסרון זה, אחת מהאפשרויות הטובות ביותר היא להתפלל על אותו חסרון. רבי נתן זצ"ל, תלמידו היקר של רבי נחמן מברסלב זצ"ל, אמר לפני 200 שנה: בכל מקום שאני רואה חסרון, או שלא התפללו בכלל על הדבר הזה, או שהתפללו מעט.

אם כן, אל תתייאשו מתפילה, כי את זה היצר הרע רוצה יותר מכל – את הייאוש! אמר רבי נחמן: "אין ייאוש בעולם כלל". זאת לא סתם אמרה, זו עובדה אמיתית של צדיק יסוד עולם שידע מה הוא אומר. כוח המדמה (היצר הרע), עפ"י רבי נחמן, מדמה לנו כאילו ה' עזב אותנו, לא שומע לנו, לא אוהב אותנו, ושכח מאיתנו (חס ושלום), וזו לא האמת כלל! זה רק דמיון. אל תאמינו לו. תמשיכו להתפלל!

ישנם דברים רבים שאדם חייב לעבור בחייו, בין אם ירצה או לא. הרצון שלו לחיות בשקט ובשלווה הוא פרי דמיונו ("כי אדם לעמל יולד" ספר איוב, פרק ה', פסוק ז'). אין לאדם אפשרות לבחור עבור עצמו מה יזמנו לו חייו או לבחור להיות מחוץ לחוקי הבריאה פה בעולם הזה, אלא רק לבחור כיצד להגיב לכל קורותיו בחייו, אם לקבל את ההתרחשויות באהבה או לא, ע"י עבודה פנימית על מידותיו שטמן בו הבורא, ועל כך הוא מצווה!

שכרו של האדם שעומל על שינוי מידותיו הרעות הוא רב לאין שיעור, עד כדי כך שכתוב בספרים הקדושים שלנו שמי שמעביר על מידותיו מעבירים לו על כל פשעיו. ושמעתי בהרצאות רבות של רבנים כי שערי שמיים פתוחים ברגעים אלו ממש לבקש כל רצונו.

אם אדם יתעצל לתקן את נפשו, ייסוריו יגברו עליו!

אין ספק, אם כן, כי מי שעמל לזכך נפשו ממידות רעות יקבל בריאות טובה יותר בנפשו וגופו. לעומת זאת, יתכן כי האדם יבחר לברוח מהניסיונות שהחיים מציבים לו ולא לתקן מידותיו, ויתנגד לניסיונות, או יתלונן עליהם. אך אי אפשר לברוח מהתיקון. הוא נגזר מלמעלה, לטובתנו הנצחית.

אחד הייסורים הקשים שיש בעולמנו הם ייסורי הגוף והנפש, קרי – מחלות, וזה חסרון גדול מאד. צריך לדעת כי כל חולי ומכאוב, וכל מצבו הבריאותי של האדם בגוף או בנפש, הכל בהשגחה פרטית ומדויקת מבורא עולם. יש סיבה לכל דבר ודבר שקורה לאדם בזמן נתון, החל מהרגשה לא טובה וכלה במחלה חשוכת מרפא, לא עלינו. ואז מחפש האדם פתרונות לחסרון שנוצר בחייו כדי לשוב לשלמות, לבריאות.

 

אם אתה חי פה, סימן שעדיין יש לך מה לתקן בנפשך

כל מחלה או סימפטום הפוקדים אותנו, הם מסר ישיר מהבורא לבדוק את מעשינו ולתקנם. אדם מצווה לשוב ממעשיו הרעים שפוגעים בו או בסביבתו, ולשוב לעצמו ולפנימיות שלו על מנת לשאוב משם אמת ודעת נכונה כיצד לפעול בכל רגע ורגע בחייו בעצת הבורא ששוכן בקרבו! אם אתם גולשים כרגע באתר הידברות, סימן שאתם מחפשים את דרך האמת להבין את רצונו יתברך, כדי לחוש סיפוק ושמחה בחייכם. אשריכם!

באיזו דרך כדאי לבחור על מנת להתרפא בגוף או בנפש?

בדרך כלל אנשים הולכים לרופאים ולפרופסורים השונים (ואני לא מזלזלת בידע שלהם. רק חשוב שיידעו כי יש להם רשות לרפאות רק מהבורא יתברך, ולצערי חלקם לא מאמינים בקיומו ואף מנסים להחליף את מקומו). חשוב להבין כי ברפואה אין פתרון אמיתי למחלות ואין ריפוי אמיתי, רק השתקת סימפטום, החלשתו או העלמתו, אבל לא לאורך זמן, כי המחלות לא מתרפאות, והרעילות שגרמה להן עדיין בגוף. הרפואה הקונבנציונאלית מצילת חיים ואנו זקוקים לה מאוד! אך בשילוב עם בריאות טבעית, למניעת מחלות ולריפוי שלם ברוב המקרים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

אנשים שהתייאשו בחלקם מהרפואה הקונבנציונאלית יפנו לרפואה האלטרנטיבית ולכל האמצעים העומדים לרשותה: מטפלים שונים מתחומים שונים, טיפולי מגע, תוספי מזון, טיפולי אנרגיה וכו', כפי שרבים מאיתנו כמטפלים עושים עם עצמנו ועם מטופלינו (ושברכה תשרה על כולנו ועל הדרך בה נבחר לטפל במטופלים, העיקר שלא נזיק). גם דרך זו היא בחירה, רק חשוב שלא נחשוב ששם הפתרון המלא לריפוי שורשי של המחלה.

אם כן, מהו הפתרון הנכון להשגת בריאות שלמה?

למצוא מדריך נכון לאורח חיים בריא, שהיא דרך בה רואה המטפל את כל מכלול חייו של האדם ודורש ממנו לתקן בעצמו את דרכיו הקלוקלות, לנקות ולזכך את גופו ונפשו ממותרות. השינוי חייב להיות בכל התחומים הבאים: בהשקפתו, באמונתו, בתזונתו, בנפשו, ברגשותיו, במהלך יומו, בזמן שעות השינה, בעבודה, בחיי חברה, בהיחשפות לאור השמש (חובה כמה דקות ביום), בנשימה נכונה, בפעילות גופנית מאוזנת. כל אלה כולם הכרחיים לחיי רווחה טובים ולבריאות שלמה. ובל נשכח להתפלל לרופא כל בשר ומפליא לעשות – ה' יתברך - ולבקש את השליח הנכון שיכוון אותו לבריאות שלמה.

"כי מי שאין מאמין בהקב"ה, צריך להשתדל אחר תחבולות רבות. למשל כשצריך לרפואה, צריך להשתדל אחר עשבים רבים, ולפעמים אלו עשבים הצריכים לו אינם בנמצא במדינתו, והעשבים הנמצאים אינם טובים למכתו, אבל הקב"ה טוב לכל המכות לרפאותם, והוא בנמצא תמיד... וע"י התפילה זוכה לשלום הכללי" (רבי נחמן, ליקוטי מוהר"ן תורה י"ד חלק י"א).

אין ספק שניתן לפנות לכל הרפואות הקיימות. רק חשוב לזכור לא לעשות מזה עבודה זרה, לרוץ לכל שיטת ריפוי טבעית או רפואית ולרוץ ממטפל למטפל, ובכך לסטות מהתכלית שהיא הבנה של רצונו יתברך מאיתנו, מהי דרך התיקון בעבור נשמתנו בעולם הזה. קיצור התהליכים הוא לפנות לה' ולשאול – מה רצונך ממני? תאיר לי. והוא שולח שליחים להאיר, ואז האמונה בו מתחזקת.

צריך להבין כי בורא עולם מנהיג כל פרט ופרט בבריאה בהשגחה פרטית ומדויקת. לכן אין שום מקרה בחייו של האדם. בכל רגע ורגע הכל מונהג מלמעלה, והבורא גוזר על האדם כל דבר שקורה לו במהלך יומו עד לפרטים הקטנים. הכי חשוב לדעת שההשגחה של הבורא היא תמיד אך ורק לטובתו של כל אחד ואחד, כדי לכוון אותנו לייעוד שבשבילו נבראנו.

כשאדם לא מתעורר להבין את רצון הבורא ואת הרמיזות שלו, מביאים עליו מצבים קשים יותר ויותר. ואם גם אז האדם לא לומד, מביאים לו מצבים שאין להם פתרון בדרך הטבע (כל הרפואות המוכרות לנו כיום), ואז אין לו ברירה אלא להישען על האמונה, שהיא מעל הטבע ("הטבע" בגימטריה = "אלקים").

בד"כ אדם בריא בנפשו מחפש תשובה לגבי ייסוריו ורצונו לדעת למה זה קורה לו. יש תשובה אחת ויחידה לשאלה הזו, והיא - חסרון באמונה.

אם כן, אמונה זה הכוח הכי חזק שיש לאדם בנפשו, ועל מנת להוציאו לפועל צריך הוא לדבר עם הבורא כל יום ממעמקי נפשו על כל צרכיו, ולגלות מעיינותיו ואוצרותיו מבפנים ואת אור השכל והדעת הנכונה בקרבו כדי לדעת מה לעשות כל רגע בחייו ואז לראות, לצפות ולייחל להשגחת הבורא בחייו, ממלא חסרונותיו והשמחה באה מאליה ומרפאת כל מחלה, מעצם החיבור לקדוש ברוך הוא – כי מי שזכה לזה אפילו לפרקים קצרים בחייו יודע שזו השמחה לה כל אחד מייחל כאן, ולא שום דבר אחר.

אם כן, כדי להשיג אמונה גדולה יותר – צריך תפילה וקשר קבוע עם הקב"ה. לכל אדם יש אמונה בתוכו, גם אם יגיד: "אני לא מאמין". זה הרי טבוע בנפשנו פנימה, ובוודאי אצל היהודים יותר מכל העמים. אם הוא "לא מאמין", הוא בעצם מתנגד לטבעו ולחוש האמוני שבקרבו, שהבורא טמן בתוכו. אך תחילה צריך להאמין בבורא ושהוא מחדש כל דבר בבריאה, ובידו לבד לרפא כל מחלה בכל עת, ואז ניתן לראות בחוש שתפילה משנה את הטבע. התענוג הגדול ביותר שיש לבורא, הוא שילדיו מכירים בו מכוח האמונה ויוצרים עמו קשר, כמו ילדים המתגעגעים לאביהם הזקן שלא ראו אותו זמן רב, ומבקשים ממנו ישירות את כל מה שליבם חפץ בו. אדם שילך בדרך זו יראה את האמונה בחושיו ויבריא ממחלותיו, בעזרתו יתברך!

רות ליאת אור-פלץ היא נטורופתית D.N, מדריכת ספורט B.Ed, מנחת סדנאות לניקוי הגוף מרעלים ולהרזייה ומחברת הספר "רזי התזונה".

להזמנת סדנאות וחוגי בית עם רות ליאת אור-פלץ ללא עלות, חייגי 073-2221290

 

תגיות:רפואהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה