חדשות יהדות

הרב יצחק יוסף לדיינים: לא לפחד מבג"ץ

בדברים שנשא בכנס השנתי של דייני ישראל פנה הרב הראשי, הראשון לציון הרב יוסף, בקריאה לדיינים שלא להיות מושפעים בפסיקותיהם מהחשש שמא יוגשו לבג"ץ עתירות עליהן

(צילום: דוברות בתי הדין הרבניים)(צילום: דוברות בתי הדין הרבניים)
אא

בקיבוץ לביא החל אתמול (ראשון) הכנס השנתי של דייני ישראל.

בדברים שנשא בכנס, פנה הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, בקריאה לדיינים לקצר ככל הניתן את הזמנים עד למתן פסק הדין: "הוו מתונים בדין... חכמים היזהרו בדבריכם. מה כולנו מצווים לשמוע את שני הצדדים, לחשוב לחקור ולהתבונן היטב, אבל מאידך אסור לנו לעכב יותר מדי את פסקי הדין. במקרים סבוכים ומורכבים קורה שתיק לוקח למעלה משנה, וזה עינוי דין".

הרב הדגיש כי במידת הצורך על הדיינים החדשים להיוועץ בדיינים בדימוס. עם זאת, הוא יצא נגד התופעה המסתמנת לאחרונה, כשעורכי דין או בעלי דין מצרפים פסקי דין וחוות דעת של דיינים לשעבר.

בנוסף, פנה הרב הראשי בקריאה לדיינים שלא לחוש פחד מבג"ץ, ושבפסיקותיהם לא יושפעו מהחשש פן יוגשו עתירות לבג"ץ, שלדבריו "אינן יודעות גבול". הוא הביא כדוגמה לכך את הצורך שלו להתמודד עם עתירה "מוזרה" שהוגשה לבג"ץ בנושא הכשרות לפסח, בה מתבקש בית המשפט לאשר הכנסת חמץ לבתי חולים.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו – שהחל לאחרונה את כהונתו כנשיא בית הדין הרבני – יצא בדבריו נגד ההליכים המשפטיים המתבצעים מחוץ למערכת בתי הדין. הוא הביא כדוגמה את סוגיית הגיור: "יהודים שנראים כלפי חוץ כאנשי תורה מסתובבים להם בעולם ומגיירים בלי שהוסמכו לכך. אני לא מצליח להבין איך האנשים האלה ישנים טוב בלילה. אדם נוסע לבריסל ובאותו יום מגייר שמונה אנשים שאינך יודע מניין באו ולאן הם ילכו. זה פשע. נוסעים לפנמה, למקסיקו, מגיירים אנשים באיצטלא דרבנן. אנו בכאב גדול הודענו כי אנחנו ברבנות הראשית ובבתי הדין הרבניים לא נכיר בגיורים אלה".

תגיות:הרב דוד לאוהרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה