חדשות בארץ

דיווח: גנץ ויעלון לקראת חתימה על הסכם לריצה משותפת

גבי אשכנזי, המחוזר על ידי בני גנץ ויאיר לפיד, הציב בפניהם תנאי להצטרפותו לפוליטיקה: ריצה משותפת של שתי מפלגותיהם, "חוסן לישראל" ו"יש עתיד"

יעלון וגנץ, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)יעלון וגנץ, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

לקראת נאומו של יו"ר "חוסן לישראל", בני גנץ, ביום שלישי בגני התערוכה בתל אביב, בו ישיק את הקמפיין של מפלגתו - במערכת הפוליטית גוברות ההערכות כי קרובה ההכרזה על איחוד כוחות בינו לבין משה יעלון.

המשא ומתן בין הרמטכ"לים לשעבר מתנהל מזה תקופה. על פי הדיווח של יובל קרני ב"ידיעות", קיים כבר סיכום עקרוני בין השניים לרוץ יחד בבחירות לכנסת, וכל שנותר הוא להתגבר על נקודות המחלוקת האחרונות – המרכזית שבהן היא שאלת ההצטרפות לממשלה עתידית בראשותו של בנימין נתניהו: בעוד גנץ מסרב להתחייב לכך שלא יצטרף לקואליציה בראשות נתניהו, יעלון כבר הצהיר על כך בפומבי. בשתי המפלגות, על כל פנים, פועלים במרץ כדי שניתן יהיה לברך על המוגמר ולהציג לציבור את ההסכם עוד לפני נאומו של גנץ.

עבור יעלון, העומד בראש מפלגת תל"ם, החבירה לגנץ – הנע בסקרים בין 12 ל- 16 מנדטים – מהווה מקפצה נוחה לכנסת, וזאת בהתחשב בסקרים שאינם נותנים לו סיכוי לעבור את אחוז החסימה. בשבוע שעבר דווח כי גנץ הציע ליעלון הצעה נדיבה למדי: 3 מקומות בעשירייה הראשונה. מבחינת "חוסן לישראל", לאיחוד עם יעלון אין ערך אלקטורלי משמעותי, ומדובר במיזוג ראשון בדרך ל'מפץ' שיביא להקמת גוש מרכז גדול, שבאמצעותו ניתן יהיה להדיח את נתניהו מכס ראש הממשלה.

המפתח ל'מפץ' המיוחל נמצא, כך נראה, בידיו של גבי אשכנזי – אחת הדמויות המסקרנות ביותר במערכת הבחירות הנוכחית. הרמטכ"ל ה- 19 של צה"ל, שסיים את תפקידו בשנת 2011, נמנע עד כה מלהצטרף לפוליטיקה ופנה לעולם העסקים. לקראת הבחירות לכנסת ה- 21, הוא הפך לאחד האנשים המחוזרים ביותר במערכת הפוליטית. אשכנזי נמצא במגעים הדוקים הן עם גנץ והן עם מפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד. אלא שעל פי הדיווח של אמנון אברמוביץ' בחדשות 12, אשכנזי הבהיר לשניים כי הוא יהיה מוכן להצטרף אך ורק לרשימה שתורכב מאיחוד בין שתי המפלגות. על פי הידיעה, לאשכנזי אין בעיה להיות מספר 3 ברשימה זו, אלא שהמוקש בתנאי שלו טמון בעובדה שבשלב זה גנץ ולפיד אינם מוכנים לוותר על המקום הראשון ברשימה המאוחדת.

גם אם גנץ ולפיד יגיעו להסכמה מי יעמוד בראש – לא בטוח שהריצה המשותפת תניב את התוצאה המיוחלת. על פי הדיווח בחדשות 13, סקר פנימי שנערך עבור גנץ גילה כי חבירה בין "חוסן לישראל" ו"יש עתיד" תגדיל את כוחה של המפלגה המאוחדת, אך דווקא תקטין את מספר המנדטים של הגוש ששואף להפיל את נתניהו ובכך תחבל במאמצים להוציא אותו מלשכת ראש הממשלה.

תגיות:יאיר לפידבני גנץמשה יעלוןגבי אשכנזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה