חדשות בארץ

ההצעה של גנץ ליעלון: 3 מקומות בעשירייה הראשונה

המשא ומתן בין הרמטכ"לים לשעבר ממשיך להתקדם לקראת ריצה משותפת של "חוסן לישראל" ומפלגת תל"ם, אך משה יעלון עדיין שוקל את צעדיו ומנהל מגעים גם עם יאיר לפיד

יעלון (צילום: אדם שולדמן, פלאש 90)יעלון (צילום: אדם שולדמן, פלאש 90)
אא

משה יעלון עדיין לא החליט על דרכו הפוליטית. הסקרים ממשיכים לנבא כי מפלגת תל"ם בראשותו לא תעבור את אחוז החסימה ותישאר מחוץ לכנסת, והוא ממשיך לבדוק את האפשרויות העומדות לרשותו לחבירה לגורמים פוליטיים אחרים.

ככל הידוע, האופציה הרצינית ביותר של יעלון בשלב זה היא הצטרפות למפלגת "חוסן לישראל" של בני גנץ. על פי הידיעה אמש (רביעי) של עמית סגל בחדשות 12, המשא ומתן בין השניים נמצא בשלבים מתקדמים, ובמסגרתו הציע גנץ ליעלון 3 מקומות בעשירייה הראשונה. בהתחשב במצבו הרעוע של יעלון בסקרים, מדובר בהצעה נדיבה למדי. עם זאת, ההצעה מותנית בהתפתחויות הפוליטיות בשבועות שנותרו עד ה- 21 בפברואר, מועד הגשת רשימות המועמדים: גנץ מעוניין באיחוד כוחות גדול ומשמעותי יותר עם מפלגות בגוש המרכז-שמאל, כשהמועמדות האפשריות לחבור אליו הן "יש עתיד" של יאיר לפיד או "גשר" של אורלי לוי-אבקסיס . במידה והמגעים לריצה משותפת יעלו יפה, המקומות שהוקצו ליעלון ברשימה יידחקו לאחור.

לא ברור עדיין כיצד גנץ ויעלון עומדים לגשר על סלע המחלוקת המפריד ביניהם – הצטרפות לממשלה עתידית שתוקם בראשותו של בנימין נתניהו. גנץ מסרב להתחייב לכך שלא יצטרף לקואליציה בראשות נתניהו, בעוד יעלון כבר הצהיר זאת בפומבי ואתמול חזר על הצהרתו. "כאיש ימין המעדיף את טובת המדינה, איני מתכוון לשבת עם נתניהו", אמר יעלון בראיון לרדיו דרום. "המהלך שאני מקדם נועד ליצור כוח המחבר אותי כבעל תפיסת עולם ניצית-ביטחונית, אך ממלכתית, עם כוחות ממלכתיים נוספים שיובילו את המדינה לדרך חדשה".

כאמור, יעלון עדיין שוקל את צעדיו. למרות מה שנראה כאיחוד טבעי בינו לבין גנץ - בשל הרקע הצבאי המשותף שלהם - הוא מנהל משא מקביל עם יאיר לפיד על חבירה למפלגת "יש עתיד".

תגיות:בני גנץמשה יעלוןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה