חדשות בארץ

פרקליטי נתניהו למנדלבליט: חקור את ההדלפות מחקירת ראש הממשלה

על רקע ההדלפות הגוברות בימים האחרונים מחקירותיו של נתניהו, פנו סנגוריו בתלונה רשמית ליועץ המשפטי לממשלה ודרשו לפתוח בחקירה לאיתור המדליפים ולהעמידם לדין

תל-צור, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)תל-צור, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

עורכי הדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו פנו היום (רביעי) בתלונה רשמית ליועץ המשפטי הממשלה, אביחי מנדלבליט, ודרשו לחקור את ההדלפות מחקירותיו של נתניהו ולאתר את המדליפים.

במכתב שנשלח למנדלבליט - עליו חתומים עורכי הדין נבות תל-צור וטל שפירא - נטען כי החקירות של נתניהו בתיקי 1000, 2000 ו- 4000, שנוהלו במהלך השנים האחרונות, "לוו בהדלפות מגמתיות בלתי פוסקות של חומרים מתוך חדרי החקירות, חומרים אשר מטבע הדברים היו ונותרו בידי גורמי האכיפה בלבד". הסנגורים ציינו כי מדובר "בשיטפון של הדלפות שלא היה כדוגמתו בתולדות מדינת ישראל, וספק אם בתולדות העולם המערבי כולו, אשר בינו ובין הליך הוגן אין ולא כלום".

מכתבם של עורכי הדין בא על רקע פרסומים שונים בכלי התקשורת בימים האחרונים - חלקם על גבול הרכילות וחלקם אף מעבר לגבול זה - שעשו שימוש נרחב בחומרים מתוך החקירות. "הדלפות אלה איבדו כל רסן בימים האחרונים", נכתב בתלונה, "כאשר מדי ערב אנו נדהמים לראות כי מהדורות החדשות בערוצים השונים נפתחות ב'גילויים חדשים ומרעישים' מתוך החקירות ובהדלפות מגמתיות של חומרי חקירה חלקיים, מסולפים, מעוותים ומוטים, וזאת במטרה ברורה ליצור דעת קהל שלילית כנגד ראש הממשלה על רקע הבחירות הקרובות, וכן על מנת להפעיל לחץ לא ראוי על היועץ המשפטי לממשלה אשר בימים אלה יושב על המדוכה לגבי תיקים אלה ממש".

"שטף ההדלפות מהווה פגיעה אנושה בזכויותיו הבסיסיות ביותר של ראש הממשלה, בראשן זכותו להליך ראוי והוגן, זכותו למימוש חזקת החפות העומדת לו, זכותו לפרטיות, לכבוד, לשם טוב ועוד".

הפרקליטים הוסיפו כי ראש הממשלה "הבליג עד כה על הדלפות אלה, ביקש לכבד ככל האפשר את החקירה המתנהלת, וזאת חרף מסע ההכפשה ההולך ומתגבר המתנהל כנגדו שלא בצדק וחרף ההשחרה הבלתי פוסקת של שמו ברבים, אך לא עוד. ההדלפות האחרונות של חומרי גלם מתוך תיק החקירה חצו את כל הגבולות האפשריים, ולפיכך אנו דורשים כי הנושא ייבדק וייחקר לאלתר, תוך איתור המדליפים והעמדתם לדין".

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה