חדשות בארץ

רוסיה: על ישראל לחדול מתקיפותיה בסוריה

דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זחרובה, קראה לישראל להפסיק את התקיפות ה"שרירותיות", כלשונה, שהיא מבצעת בשטח סוריה: "עלינו למנוע את הפיכתה של סוריה לזירה של סגירת חשבונות גאו-פוליטיים"

נתניהו ופוטין בקרמלין, יולי 2018 (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו ופוטין בקרמלין, יולי 2018 (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

רוסיה קראה היום (רביעי) לישראל לחדול מההתקפות שהיא מבצעת בשטח סוריה.

בתדרוך לעיתונאים אמרה דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זחרובה, כי "הנוהג של תקיפות שרירותיות בשטחה של מדינה ריבונית – במקרה זה סוריה – חייב להיפסק". על פי הדיווח ב- ynet, רוסיה העבירה את דרישתה זו לישראל בפגישות שקיים שגריר ישראל בישראל, גרי קורן, בימים האחרונים עם בכירים במוסקבה.

דבריה החריפים של זחרובה באו על רקע המתקפה של חיל האוויר בתחילת השבוע, שהייתה הנרחבת ביותר מאז מאי 2018 וכללה שלושה גלי תקיפות. המתקפה כוונה נגד יעדים של כוח "קודס" האיראני, ביניהם אתר לאחסון אמצעי לחימה בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, וכן אתרי מודיעין ואימונים. מטוסי חיל האוויר תקפו גם מספר סוללות הגנה אווירית של צבא סוריה, לאחר שהסורים לא נענו לאזהרות שהעביר אליהם צה"ל שלא להתערב וירו עשרות רבות של טילי קרקע-אוויר לעבר המטוסים. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי במתקפה הישראלית נהרגו 21 בני אדם, ביניהם 12 אנשי משמרות המהפכה האיראניים.

זחרובה ציינה בדבריה כי יש לחשוב על ההשלכות האפשריות של יצירת גל מתח חדש במזרח התיכון: "אנחנו מאמינים שהצתת עוינות באזור אינה תואמת את האינטרסים ארוכי הטווח של מדינות המזרח התיכון, כולל ישראל כמובן". לדבריה, "עלינו למנוע את הפיכתה של סוריה, שסבלה בשנים האחרונות מסכסוך מזוין, לזירה של סגירת חשבונות גאו-פוליטיים".

שגריר סוריה באו"ם, בשאר אל-ג'עפרי, השמיע הלילה איום חריג נגד ישראל, כשאמר כי ארצו תתקוף את נמל התעופה בן גוריון אם מועצת הביטחון לא תתערב כדי להפסיק את המתקפות הישראליות בשטח סוריה. בדיון שנערך במועצת הביטחון על המצב במזרח התיכון, גינה אל-ג'עפרי בחריפות את התקיפות של ישראל בסוריה. הוא אמר כי התמיכה הבלתי מוגבלת שארצות הברית, בריטניה וצרפת מעניקות לישראל במועצת הביטחון היא זו שמאפשרת לה לפעול כרצונה בסוריה: "האם לא הגיע הזמן שמועצת הביטחון תנקוט בצעדים הדרושים כדי לעצור את המתקפות הישראליות החוזרות ונשנות נגד אדמת סוריה – או שעלינו לממש את זכותנו הלגיטימית להגנה ולהגיב לתוקפנות הישראלית על נמל התעופה של דמשק באמצעות תקיפה דומה של נמל התעופה תל אביב?".

תגיות:רוסיהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה