חדשות בארץ

דיווח: לפחות 12 הרוגים למשמרות המהפכה האיראניים בתקיפה הישראלית בסוריה

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי מספר ההרוגים בתקיפת חיל האוויר עלה ל- 21. שישה מתוכם זוהו כאזרחים סורים המשתייכים לכוחות המשטר הסורי, בעוד 15 ההרוגים הנוספים זוהו כבעלי אזרחות שאינה סורית

האתר האיראני בשדה התעופה של דמשק (צילום: דובר צה"ל)האתר האיראני בשדה התעופה של דמשק (צילום: דובר צה"ל)
אא

הארגון הסורי לזכויות אדם – הפועל מבריטניה ועוקב אחרי אירועי המלחמה בסוריה באמצעות רשת של קשבים הפזורים ברחבי המדינה – דיווח הבוקר (שלישי) כי מספר ההרוגים בתקיפה הישראלית הנרחבת בסוריה בלילה שבין ראשון לשני עלה ל- 21 לכל הפחות.

על פי הדיווח, שישה מבין ההרוגים זוהו כאזרחים סורים הנמנים על כוחות המשטר הסורי או נאמניו. 15 ההרוגים הנוספים הינם בעלי אזרחות שאינה סורית, ולפחות 12 מתוכם זוהו כאנשי משמרות המהפכה האיראניים.

בניגוד לידיעה זו, טען הבוקר העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" – המזוהה עם ארגון החיזבאללה – כי איש מבין היועצים או אנשי הצבא האיראניים השוהים בסוריה לא נפגע בתקיפה, אם כי ישנם הרוגים ופצועים בקרב חיילי צבא סוריה. 

התקיפה של חיל האוויר הישראלי כוונה כנגד יעדים של כוח "קודס" האיראני וכנגד סוללות הגנה אווירית של צבא סוריה. במוקד התקיפה היה אתר איראני לאחסון אמצעי לחימה באזור שדה התעופה הבינלאומי של דמשק. בין היעדים הנוספים היו גם אתרי מודיעין ואימונים של האיראנים. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי המתקפה באה בתגובה לשיגור טיל הקרקע-קרקע האיראני לעבר צפון רמת הגולן שבוצע על ידי כוח איראני. בתדרוך לכתבים ציין מנליס כי ירי הטיל תוכנן על ידי האיראנים במשך מספר חודשים, במטרה להרתיע את ישראל מהמשך התקיפות שהיא מבצעת בשטח סוריה. "זו הייתה החלטה עקרונית שהתקבלה על ידי האיראנים. זה היה ניסיון איראני לתקוף את ישראל", אמר.

"בטרם התקיפה ובמהלכה אנחנו מזהירים גם באופן גלוי את הסורים מלבצע ירי נ״מ מכל סוג שהוא", הוסיף מנליס. "בפועל מבוצע ירי של עשרות רבות של טילי קרקע-אוויר ונ"מ סורי לעבר מטוסינו. בעקבות כך ניתנה פקודה לתקוף מטרות הגנה אווירית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לתקיפה של חיל האוויר בסוריה, והבהיר כי ישראל תמשיך בפעולותיה לבלימת הסכנה האיראנית. במהלך טקס החתימה על הסכם סחר חופשי עם אוקראינה, כשלצידו הנשיא האוקראיני פטרו פורושנקו, אמר נתניהו: "המשטר האיראני ירה טיל מסוריה במטרה לפגוע באזרחי ישראל. הגבנו על הפעולה התוקפנית הזו ופגענו במטרות איראניות בסוריה. ישראל תמשיך לחסום את מאמציה של איראן להשתמש בסוריה, לבנון ועזה כבסיסים קדמיים לתקיפת ישראל במטרה מוצהרת להשמיד אותה".

נתניהו הדגיש כי "אין מדינה שתעמוד בצד בזמן שמתכננים ומקדמים את השמדתה. ישראל שומרת על הזכות הבסיסית שלה להגן על עצמה – גם בפעולות מונעות. זו זכות שקיימת לכל מדינה. נמשיך לנקוט בפעולות ההכרחיות כדי להגן על אזרחינו ולהגן על גבולותינו, ונמשיך להגיב בכוח לכל מי שמנסה לפגוע בנו".

תגיות:איראןסוריהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה