דודו כהן

פייק ניוז נוסח Ynet: נגד הידברות, בעד הפלות ועלילות

בחורה צעירה שהסתבכה ונכנסה להריון - קיבלה מהידברות דירה, כסף, עזרה נפשית וסיוע במציאת עבודה. בסופו של דבר הלכה וירקה בבוטות לבאר שממנה שתתה. והתקשורת? לא בודקת, לא מעמיקה, אלא סתם חוגגת על הדם

  • י"ז שבט התשע"ט
fake newsfake news
אא

זה לא סוד שהתקשורת רחוקה מלהיות או אפילו מלהיתפס כאמינה. כולם רואים וקוראים עד כמה אמון הציבור בתקשורת הולך וצונח. אבל זה לא מפריע לדמויות בכירות במדיה להמשיך ולהקריב את מעט האמון שעוד נותר בהם, על מזבח הרדידות, הציניות והשנאה כלפי כל דבר שריח יהדות נודף ממנו. בדרך כלל אם מתגלגל לידיהם סיפור עסיסי שהמקור שלו לא אמין, הפכפך, נטול הוכחות וכזה שמחליף גרסאות מדי דקה וחצי – כל עיתונאי בעל יושרה בסיסית יוותר עליו או לפחות יציג אותו עם הסתייגויות, או לפחות ינסה להגיע לחקר האמת. אבל אם יש ל-ynet הזדמנות לחבוט בארגון קירוב ליהדות, שרחמנא ליצלן אף מתנגד לזכותה של האישה לקחת חיים מהעובר שברחמה – אז למה לא להצטרף לעדר ה"נאור"?

צפו בדנה ורון בטור דעה שמטלטל את הרשת: על פייק-ניוז, ynet ועידוד הפלות:

 
בימים אלה אנו בהידברות נמצאים תחת מתקפה משולבת. באתר mako (שהייתי מראשוני כותביו, למרבה המבוכה) פורסמה בשבוע שעבר כתבה הזויה – אין מילה אחרת – שהתיימרה לפסוק הלכה ולקבוע מתי מותר ומתי אסור לבצע הפסקת הריון. תוך כדי, הכתבת השתלחה בכל רב או גוף שמנסה להביא מידע רפואי חשוב לכל מי ששוקלת להפיל, ולא מבינה את ההשלכות הנפשיות, הרפואיות וההלכתיות של הנושא. מדובר בנדבך נוסף של גישת "אנחנו נראה לקוראים שיש יהדות אחרת, שפויה ומתונה יותר", שבה אוחזים רוב האתרים הישראלים, תוך שהם מעודדים גופים רפורמיים או את הלייט-שבלייט, על מנת לקעקע את הלגיטימציה של היהדות האורתודוקסית, זו שנאמנה להלכה ולא לאופנות חולפות ומזדמנות. כמו שאנחנו רואים, זה לא ממש הולך להם. התנועה הרפורמית כמעט ולא קיימת בישראל, למרות רוח גבית תקשורתית, ולעומת זאת מגמת ההתחזקות וההתקרבות ליהדות – נוסקת עוד ועוד.

 

צעירה בהריון נזרקה לרחוב?בואו לשמוע את האמת

אבל שם זה לא הסתיים. זה המשיך ב-ynet, בראיון מגמתי וציני להחריד, שבו מנחי אולפן ynet יושבים ומזדעזעים מבחורה צעירה ומורכבת, שכביכול נזרקה ע"י מחלקת אמ"א (המחלקה למניעת הפלות בהידברות) מדירה שניתנה לה בחינם, אחרי ששוכנעה לא להפיל. הצעירה הודתה בהתחלה שהיא היתה זו שיזמה את הפנייה והבקשה לעזרה, אבל המנחים התעלמו מכך באופן לא אלגנטי, כאילו לא שמעו, והמשיכו להתייחס אל המקרה כאילו הידברות היא זו ש"רדפה" אחרי הצעירה, ושיחדה אותה על מנת שלא תעשה את הדבר הלגיטימי והכנראה-רצוי בעיניהם – רצח העובר שבבטנה.

גם הכותרת עצמה אבסורדית: "פיתו צעירה לא להפיל – וזרקו אותה מהדירה בחודש שביעי". קודם כל, השימוש בביטוי "פיתו" מעוות כשלעצמו. האם לגרום למישהי שלא לרצוח את עוברה (הבריא, אגב. זה לא שהיו לו חלילה 4 אצבעות, מה שבעיני חלק מהדעות המעוותות מצדיק הפלה) – הוא פיתוי? מי ירוויח מכך, האמא עצמה (שכיום מדגישה שהיא לא תוותר בשום אופן על התינוק, ואפשר לראות בבירור שהיא מחוברת אליו) או הידברות? בדרך כלל משתמשים בביטוי פיתוי כשיש למציע הפיתוי אינטרס מובהק כדי להפיל את ה"קרבן" ברשת, בסופו של דבר, אבל מהי הרשת בדיוק? להביא חיים לעולם, ולא לגרום לעצמה נזק רפואי ונפשי שילווה אותה למשך עשרות שנים?

מהיכרות ובדיקה מעמיקה של המקרה, מדובר בסיפור שקרי לחלוטין. הבחורה עצמה פנתה דרך האינטרנט וביקשה עזרה. בשום שלב היא לא רצתה להפיל, אלא ביקשה רק סיוע בדיור, במציאת עבודה – וגם עזרה כספית. זה קרה אחרי שאותה בחורה עזבה כל דירה קודמת – מההורים ועד לחברותיה – ומצאה עצמה לבד. מול כל הלבד, גלגל ההצלה היחיד שנשלח אליה היה מכיוון הידברות. היא התגוררה בדירה עם שותפה, ולא הסתדרה איתה כלל. מטעמי צנעת הפרט, לא אפרט מדוע, אבל בעיה נוספת היתה בהתנהלות מול קלינה, מנהלת מחלקת אמ"א. קלינה ביקשה ממנה שוב ושוב להביא חשבונות מים, חשמל וארנונה, על מנת שהמחלקה תוכל לשלם את החשבונות. בנוסף קלינה רצתה להיפגש איתה על מנת להמשיך לסייע, לראות שהכל תקין, וגם כדי לתת לה כסף לצרכי מחייה. הבחורה סירבה, ואמרה "אם זה לא מתאים לכם – אוציא את הדברים שלי מהדירה". נשמע לכם כמו דפוס פרובלמטי? כנראה שגם לעיתונאים שראיינו אותה תוך גלגול עיניים בלתי פוסק, אבל למה להתייחס לזה אם אפשר להתעלם ולכוון את כל החצים כלפי הידברות – ארגון שמייצר מהפכות ומחזק את עם ישראל יותר מכל גוף אחר כיום?

ואם כבר עיתונות, אז להידברות יש את כל ההתכתבויות הרלוונטיות, שמוכיחות את הדברים. אבל בתקשורת – מ-ynet ועד גל"צ – לא ביקשו אפילו לקבל את ההתכתבויות האלה, שמא הסיפור ייפול חלילה, והאגדה שוברת הלב על הבחורה שנזרקה מהדירה ע"י ארגון דתי ש"פיתה" אותה – תאבד רלוונטיות.

בשורה התחתונה, בשום שלב אותה צעירה לא התבקשה לעזוב את הדירה. עד היום בהידברות מזמינים אותה לחזור אל הדירה, אבל היא זו שהעדיפה לסרב ולהשתמש בתקשורת על גבה של הידברות, כדי להשיג דירה מעמידר, כפי שניתן היה להבין בבירור מדבריה.

 

הידברות מפריעה לקיצוניים משני הצדדים

גורמים שונים מנסים לחבל בתקופה זו בפעילות ארגון הידברות. מהצד החילוני אנחנו מפריעים לרבים בפעילות נגד התבוללות, בעד חיזוק הזהות היהודית, בעד חיזוק האמונה וכן הלאה. בגלל הרוחב העצום של העשייה במחלקות השונות, וגם בגלל ההצלחה בשטח, בדיגיטל ובכל מקום אפשרי – אנחנו מספקים "בשר" לכל גוף שמתנגד לערכים שלנו.

מהצד השני נמצא מיעוט מוחלט, חרדי-רדיקלי-גרילה שכלל לא מייצג את הציבור החרדי בכללותו, שנלחם גם נגד דברים אחרים שמקובלים מאוד בעולם החרדי. הם לא קירבו אפילו 1% ממה שהידברות עשתה, אבל זה לא מפריע להם לרוץ בין רבנים, לשקר להם ולנסות להחתים אותם על מכתבי התנגדות לפעילות המדהימה הזו. הם מתנגדים לכך שנמשיך לחתן אלפי זוגות דרך אתר "שבע ברכות" (בחינם לחלוטין); יש להם בעיה עם העלון הגדול בעולם, שמופץ בכמעט 200,000 עותקים מדי שישבת; והם לא מבינים למה צריכים אתר יהדות עם 3 מיליון כניסות (כנראה הם מעדיפים שנחזק חילונים דרך פשקווילים או דרך גלויות עם בול), ובאופן כללי יש להם בעיה עם סגנון הקירוב המתון, הפרגמטי ובעיקר השפוי. הם מעדיפים איומים על גיהנום, גוג ומגוג ולבה רותחת, או לחלופין מאמינים שאפשר לקרב יהודים רחוקים דרך פנים זועפות ותוכן שנראה לאותם יהודים רחוקים (בשלב זה של חייהם) כמו סינית. ככה זה כשבמקום לנסות לתקן – מנסים להרוס בראייה קיצונית מעוותת, מבלי להבין את ההשלכות. מבלי להציב אלטרנטיבה. העיקר להרוס.

fake newsfake news

ויש כמובן גם נקודה טובה בתוך כל הבליל הזה: בסופו של דבר, כל הקיצוניים משני הצדדים הם לא יותר מאשר סערה בכוס מים. הקהל הקבוע של הידברות מכיר את הארגון, רואה בשטח את הפעילות האדירה, וממשיך לתמוך בפעילות הארגון. בפעם האחרונה שבה פורסם תחקיר "ידיעות אחרונות" ו-ynet על מחלקת אמ"א, העלינו קמפיין מימון המונים על מנת שנוכל לעזור בהצלת תינוקות נוספים, ואכן הצלחנו – תודה, נוני מוזס – להציל עוד מאות תינוקות. באופן כללי, המספרים אצלנו תמיד עולים, ומסתבר שכל זה רק מראה לציבור הישראלי עד כמה אנחנו על המפה. גם הקיצוניים מהצד השני מחזקים אותנו, ומאז שהחלו את מחאותיהם נגד עלון הידברות (למשל), עלינו מ-100,000 עותקים בשבוע ל-200,000 עותקים. אז תמשיכו, זה רק מחזק אותנו.

רק תשתדלו, בסוף כל יום, לעמוד מול המראה ולהסתכל לעצמכם בעיניים. אם תתאמצו, אבל רק אם ממש תתאמצו - תראו לעצמכם באישונים את כל הדם ששפכתם. בהצלחה.

תגיות:הפלותהידברותYNetפייק ניוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה