חדשות בארץ

בשורה לחולי הצליאק: חודשו המענקים הממשלתיים למפעלים המייצרים מזון ללא גלוטן

משרד הכלכלה והתעשייה פרסם 'קול קורא' לחידוש המענקים, במטרה לעודד את התחרות בשוק מוצרי המזון ללא גלוטן ובכך להוזיל את מחיריהם

לחמים ללא גלוטן (קרדיט: שאטרסטוק)לחמים ללא גלוטן (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

חודשיים לאחר הקמתה בכנסת של השדולה למען חולי הצליאק בישראל – היא רושמת הישג ראשון.

משרד הכלכלה והתעשייה פרסם 'קול קורא' לחידוש המענקים למפעלים המייצרים מזון ללא גלוטן – צעד שנועד לעודד את התחרות בשוק, כך שהמגוון של מוצרים אלו יגדל ומחיריהם יוזלו. פרסום ה'קול קורא' בא בעקבות פעילותם של ראשי השדולה למען חולי הצליאק, חברי הכנסת מירב בן ארי (כולנו) ויעקב אשר (דגל התורה).

צליאק הינה מחלת מעי אוטואימונית תורשתית הנובעת מרגישות לגלוטן, חלבון המצוי בדגנים מסוימים. בשל רגישות זו, הגורמת להתפתחות דלקת במעי הדק ולנזק תפקודי, נמנעים חולי צליאק נמנעים מצריכת גלוטן. בן ארי ואשר הקימו את השדולה במטרה להוזיל את מחירי המוצרים ללא גלוטן, להגביר את המודעות הציבורית לנושא ולקדם פתרונות שיקלו על חולי הצליאק את התמודדותם עם הרגישות לגלוטן.

בדיון שנערך לפני חודשיים – בו השתתפו סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן, ובכירי משרדו, וכן נציגי ארגוני הסיוע לחולי הצליאק ובעלי מפעלים – הועלו מספר הצעות על מנת להוזיל את מחירי המזון ללא גלוטן ולהביא ליישומו של פתרון אמיתי עבור הסובלים ממחלת הצליאק.

יצוין כי בעבר ניתנו מענקי סיוע למפעלים המייצרים מזון ללא גלוטן, אך לפני שנתיים הוחלט להפסיקם. בטקס השקתה של השדולה החדשה, דרשו בן ארי ואשר להחזיר את מענקי הסיוע הממשלתיים כדי לעודד את התחרות ולהגדיל את מגוון המוצרים המיוצרים ללא גלוטן, וזאת למען רווחתם של חולי הצליאק.

חבר הכנסת אשר בירך על הצעד של משרד הכלכלה והתעשייה לחידוש המענקים למפעלים המייצרים מזון ללא גלוטן. הוא הודה לשר הכלכלה אלי כהן על הירתמותו למענם של חולי הצליאק בישראל ועל ההכרה החשובה בצרכיהם, וציין כי מדובר בצעד ראשון מבין שורת הצעדים הנדרשים כדי להקל על אורח חייו של הציבור שנמנע מלצרוך גלוטן.

אשר אף הודה לחברת הכנסת בן ארי על פעילותה מול משרד האוצר והגורמים המקצועיים לרווחת חולי הצליאק, בהשגת תקציבים ובהעלאת המודעות הציבורית לנושא הרגישות לגלוטן.

תגיות:הכנסתללא גלוטןיעקב אשרצליאק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה