חדשות בארץ

ללא גלוטן: שדולה חדשה בכנסת למען חולי הצליאק

בטקס השקתה של השדולה החדשה, אמר יושב הראש שלה, חבר הכנסת יעקב אשר, כי הדאגה לחולי צליאק חוצה מגזרים ומפלגות: "נדרוש חקיקה לטובת חולי הצליאק במשא ומתן הקואליציוני בהקמת הממשלה הבאה"

מוצרי מזון ללא גלוטן (קרדיט: שאטרסטוק)מוצרי מזון ללא גלוטן (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

בשורה לחולי הצליאק: בכנסת נערך אתמול טקס השקתה של השדולה למען חולי הצליאק בישראל. מטרתה של השדולה החדשה הינה להוזיל את מחירי המוצרים ללא גלוטן ולהביא להגברת המודעות הציבורית ולהכרת הנושא. בראש השדולה עומדים חברי הכנסת יעקב אשר ומירב בן ארי.

צליאק הינה מחלת מעי אוטואימונית תורשתית הנובעת מרגישות לגלוטן, חלבון המצוי בדגנים מסוימים. לאנשים רגישים, אכילת גלוטן גורמת להתפתחות דלקת במעי הדק ולנזק תפקודי, ולכן חולי צליאק נמנעים מצריכת גלוטן. בין מוצרי המזון הבעייתיים נכללים, בין היתר, לחמים, פסטות, פיתות, עוגות וביסקוויטים.

לפני מספר שנים הועלתה בכנסת הצעת חוק שנועדה להוזיל את מחירי המזון ללא גלוטן לטובתם של חולי הצליאק, אולם היא לא עברה. בהצעת החוק דאז, שהוגשה על ידי חבר הכנסת והשר לשעבר מאיר שטרית, נכתב כי "חולי הצליאק, ככל האזרחים, זכאים למילוי הצורך הבסיסי והיסודי של כל אדם – מזון נגיש במחיר סביר. מכך נגזרת חובתן של המדינה והחברה לספק לחולי צליאק מזון המתאים לצרכיהם במחיר שווה לכל נפש".

בדיון שנערך אתמול הועלו מספר הצעות על מנת להוזיל את מחירי המזון ללא גלוטן ולהביא ליישומו של פתרון אמיתי עבור הסובלים ממחלת הצליאק.

יושב ראש שדולת הצליאק, חבר הכנסת יעקב אשר, אמר: "היום הזה הוא יום חשוב ומכונן עבור האוכלוסייה, שהיא נורמטיבית לחלוטין למעט מוגבלות מסוימת של הרגישות לגלוטן. הבנו כי קיימת בעיה במודעות לנושא הצליאק. אנו נפעל להגביר את המודעות ולהיטיב עם הרגישים לגלוטן כדי להקל מעליהם את אורח החיים כתוצאה ממצבם הרפואי". אשר הבטיח כי חברי השדולה יעשו הכל "כדי להסיר את החסמים, לגשר על הפערים ולהיטיב עם האוכלוסייה הזו כדי להקל מעליהם את ההתמודדות".

סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן, שנכח בטקס, בירך על הקמת השדולה. הוא ציין כי "בימים אלו מקדם משרד הבריאות תוכנית רחבה של תמיכה במפעלים שייצרו מזון ללא גלוטן ומתן הקלות רגולטוריות על הייבוא של מזון ללא גלוטן". ליצמן הדגיש כי "מדובר במהלך חברתי חשוב, מתוך מחויבות והכרה בזכויות ציבור חולי הצליאק הנדרשים למזון ללא גלוטן". הוא הוסיף כי כבר כעת ניתן להבחין בתחילתה של ירידה במחירי המזון נטול הגלוטן: "נפעל להמשך מגמה זו לטובת אוכלוסיית החולים. אנו נמשיך לפעול בנושא בשיתוף הגורמים המקצועיים".

חבר הכנסת אורי מקלב בירך אף הוא את יוזמי השדולה על הקמתה, והבטיח לסייע ולפעול עמם למען קהילת חולי הצליאק ככל שיידרש לכך.

בסיום הדיון אמר חבר הכנסת אשר: "נפעל באופן מיידי להקמת צוות שירכז את הצרכים של חולי הצליאק ואת הפתרונות שהוצעו במגוון התחומים שהוזכרו". הוא ציין כי הדאגה לחולי צליאק חוצה מגזרים ומפלגות: "יש לברך על שיתוף הפעולה שיש לנו בנושא עם מפלגות נוספות, ונדרוש חקיקה לטובת חולי הצליאק במשא ומתן הקואליציוני בהקמת הממשלה הבאה".

תגיות:הכנסתללא גלוטןצליאק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה