חדשות בארץ

ללא מזוודות: הכסף הקטארי יגיע מחרתיים לרצועת עזה

הפעימה השלישית של הכסף, שנועד לתשלום משכורותיהם של פקידי ממשל החמאס ברצועה, תועבר לעזה לאחר שישראל הסירה את התנגדותה לכך. שגריר קטאר ברצועה אמר כי הכסף לא יוכנס הפעם במזומן באמצעות מזוודות

חלוקת הכסף הקטארי ברפיח, 9 בנובמבר 2018 (צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90)חלוקת הכסף הקטארי ברפיח, 9 בנובמבר 2018 (צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90)
אא

שגריר קטאר ברצועת עזה, מוחמד אל-עמאדי, הודיע אתמול (ראשון) כי הפעימה השלישית של הכסף הקטארי תועבר לרצועת עזה ביום רביעי הקרוב.

דבריו של אל-עמאדי באו לאחר שמוקדם יותר דווח כי ישראל – שהקפיאה לפני כשבועיים את העברת הכסף בעקבות ההסלמה בגבול רצועת עזה – הסירה את התנגדותה להכנסת הכסף לרצועה.

במסגרת המאמצים להגיע להסכם הסדרה עם החמאס, הסכימה ישראל לפני כחודשיים על העברתם של 90 מיליון דולר לרצועה במימונה של קטאר, לצורך תשלום משכורותיהם של פקידי ממשל החמאס למשך שישה חודשים. "בשל האלימות בגבול, ממשלת ישראל דחתה את הפעימה השלישית", אמר אל-עמאדי לסוכנות הידיעות "רויטרס". "ההסכם כפוף לכך שלא תהיה יותר מדי אלימות, כך שביום שישי האחרון הישראלים אישרו את הפעימה השלישית".

אל-עמאדי ציין כי הפעם הוא לא יכניס את הכסף במזומן לרצועה, כפי שהיה בשתי החלוקות הקודמות. לדבריו, סוכם על "מערכת חדשה", אך הוא סירב למסור מידע על פרטיה. כזכור, הכנסת הכסף במזוודות לרצועה גררה ביקורת חריפה על ארגון החמאס מצד מתנגדיו, שטענו כי הוא הסכים למכור את עקרונותיו עבור חופן דולרים.

יצוין, כי האלימות הפלסטינית על גדר המערכת בין הרצועה וישראל נמשכה גם בסוף השבוע האחרון, והיקף המשתתפים בה אף גדל. כ- 14 אלף איש הגיעו אל הגדר, הבעירו צמיגים, יידו אבנים והשליכו מטענים ורימונים לעבר הגדר וכוחות צה"ל, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובאש חיה בהתאם להוראות הפתיחה באש. חיילי צה"ל פתחו באש הרחקה לעבר פלסטינים שהתקרבו אל הגדר בצפון הרצועה. משרד הבריאות בעזה מסר כי 30 פלסטינים נפצעו במהלך העימותים.

תגיות:קטאררצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה