חדשות בארץ

בעקבות ההסלמה בדרום: ישראל הקפיאה את המשך העברת הכסף הקטארי לרצועה

ההחלטה שלא לאפשר את העברת הפעימה השלישית של הכסף מקטאר לעזה התקבלה בשל ההסלמה שחלה ביממה האחרונה, שכללה ירי רקטה מהרצועה לעבר העיר אשקלון

הפעימה הראשונה של הכסף מקטאר לרצועת עזה, נובמבר 2018 (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)הפעימה הראשונה של הכסף מקטאר לרצועת עזה, נובמבר 2018 (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

ישראל החליטה להקפיא את העברת הפעימה השלישית של הכסף הקטארי לרצועת עזה. ההחלטה התקבלה בעקבות ההסלמה שחלה ביממה האחרונה.

הפלסטינים שיגרו הלילה רקטה מרצועת עזה לעבר העיר אשקלון. בחסדי שמיים, הרקטה יורטה על ידי סוללת "כיפת ברזל" ללא נפגעים ומבלי שנגרם נזק. חיל האוויר הגיב בתקיפת יעדי טרור במחנה צבאי של החמאס בצפון הרצועה.

סבב ההסלמה החל אתמול כאשר הפלסטינים שיגרו מטען נפץ לשטח ישראל באמצעות טיסן אליו חובר צרור גדול של בלונים. צרור הבלונים נחת בשטח חקלאי פתוח בעוטף עזה, סמוך ליישוב בתחום המועצה האזורית שדות נגב. כוחות צבא ומשטרה הגיעו אל הזירה כדי לבדוק האם הטיסן ממולכד והאם יש לו יכולות צילום. במהלך הטיפול בחפץ אירע פיצוץ של מטען הנפץ. בחסדי שמיים לא היו נפגעים. בתגובה למטען, תקפו מסוקי קרב של צה"ל שתי עמדות צבאיות של החמאס ברצועת עזה.

כזכור, לפני כחודשיים הסכימה ישראל על העברתם של 90 מיליון דולר לרצועה במימונה של קטאר, לצורך תשלום משכורותיהם של פקידי ממשל החמאס למשך שישה חודשים. התשלום הראשון בסך 15 מיליון דולר הועבר בשלוש מזוודות שהוכנסו לעזה על ידי שגריר קטאר ברצועה, מוחמד אל-עמאדי. בחודש שעבר הגיעה לרצועה פעימה שנייה של הכסף. אל-עמאדי היה אמור להגיע בימים הקרובים השבוע לרצועה כדי לפקח על חלוקתם של 15 מיליון דולר נוספים. על פי המסתמן, כאמור, הגעתו תידחה בשלב זה.

בחמאס הגיבו על הדיווחים בישראל לפיהם הכסף הקטארי לא יגיע בימים הקרובים לרצועה. דובר הארגון, עבד א-לטיף אל-קאנוע, אמר: "ישראל לא עושה לנו טובה כשהיא מעניקה לנו את זכויותינו אותן גזלה מאיתנו". הוא קרא למתווכים לכפות על ישראל למלא את ההבנות שהושגו ואיים כי ישראל תישא באחריות להפרתן. אל-קאנוע הוסיף והבהיר כי "תהלוכות השיבה יימשכו עד לשבירת המצור".

תגיות:חמאסרצועת עזהקטאר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה