חדשות בארץ

דיווח: ישראל הסכימה להכנסת הכסף הקטארי לרצועת עזה

השליח הקטארי אמור לנחות היום בנתב"ג עם 15 מיליון הדולר המיועדים לתשלום משכורות פקידי ממשל החמאס בעזה

חלוקת הכסף הקטארי ברצועה, 9 בנובמבר 2018 (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)חלוקת הכסף הקטארי ברצועה, 9 בנובמבר 2018 (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

שבועיים לאחר שישראל הקפיאה את העברת הפעימה השלישית של הכסף הקטארי לעזה – היא הסירה את התנגדותה להכנסת הכסף לרצועה. כך דיווח הבוקר (ראשון) ג'קי חוגי בגלי צה"ל. שגריר קטאר ברצועה, מוחמד אל-עמאדי, אמור לנחות בשעות הקרובות בנתב"ג עם מזוודות הכסף, והן יוכנסו לרצועה בשעות הערב, או לכל המאוחר מחר.

כזכור, לפני כחודשיים הסכימה ישראל על העברתם של 90 מיליון דולר לרצועה במימונה של קטאר, לצורך תשלום משכורותיהם של פקידי ממשל החמאס למשך שישה חודשים. שני תשלומים, בסך 15 מיליון דולר כל אחד, הועברו בחודשיים האחרונים, ואילו התשלום השלישי הוקפא בעקבות ההסלמה שחלה בתחילת החודש, כאשר הפלסטינים שיגרו מטען נפץ לשטח ישראל באמצעות טיסן אליו חובר צרור גדול של בלונים. צרור הבלונים נחת בשטח חקלאי פתוח בעוטף עזה, סמוך ליישוב בתחום המועצה האזורית שדות נגב. במהלך הטיפול של כוחות הביטחון בחפץ אירע פיצוץ של מטען הנפץ, אולם בחסדי שמיים לא היו נפגעים. הפלסטינים אף שיגרו בהמשך רקטה מרצועת עזה לעבר העיר אשקלון. בחסדי שמיים, הרקטה יורטה על ידי סוללת "כיפת ברזל" ללא נפגעים ומבלי שנגרם נזק. חיל האוויר הגיב בתקיפת יעדי טרור במחנה צבאי של החמאס בצפון הרצועה.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהשיק היום את מסע הבחירות שלו, מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "כשנתניהו ממריא לצ'אד, במקביל נוחת היום בישראל השליח הקטארי, שמביא אתו מזוודות עם עוד 15 מיליון דולר. זו כניעה מבישה לטרור, ושום נסיעה לאפריקה לא יכולה לחפות על הבושה הזו".

הפלסטינים המשיכו גם בסוף השבוע להתפרע לאורך גדר המערכת בגבול בין עזה וישראל. כ- 14 אלף איש הגיעו אל הגדר, הבעירו צמיגים, יידו אבנים והשליכו מטענים ורימונים לעבר הגדר וכוחות צה"ל, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובאש חיה בהתאם להוראות הפתיחה באש. חיילי צה"ל פתחו באש הרחקה לעבר פלסטינים שהתקרבו אל הגדר בצפון הרצועה. משרד הבריאות בעזה מסר כי 30 פלסטינים נפצעו במהלך העימותים.

תגיות:רצועת עזהאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה