חדשות בארץ

סקר: הציבור אינו אוהב את השתיקה של גנץ

מתוצאות הסקר החדש, שפורסמו אתמול, עולה כי 44% מהציבור סבורים כי אסטרטגיית השתיקה הפוליטית בה נוהג גנץ אינה נכונה, לעומת 22% בלבד הסבורים כי הוא נוהג נכון

גנץ, תמונת ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ, תמונת ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

סקר חדש, שנערך עבור התוכנית "פגוש את העיתונות" בחברת החדשות, מלמד כי הציבור אינו שבע רצון משתיקתו של בני גנץ, ראש מפלגת "חוסן לישראל".

על פי תוצאות הסקר שפורסם אמש (מוצאי שבת), אותו ערכו מנו גבע וד"ר מינה צמח ממכון מדגם, 44% מהציבור סבורים כי אסטרטגיית השתיקה הפוליטית בה נוהג גנץ אינה נכונה. 22% בלבד סבורים כי הוא נוהג נכון בבחירתו לשתוק. 34% מהנשאלים השיבו "לא יודע".

כזכור, בשבוע שעבר שבר גנץ לראשונה את שתיקתו. הוא בחר לעשות זאת דווקא בנושא הטעון של חוק הלאום, כאשר דיבר בכניסה לביתו בראש עם קבוצת פעילים דרוזיים המוחים נגד החוק. "אני רואה פה חברים משירות משותף של שנים רבות – במערכות, במבצעים, בהיתקלויות, בפציעות", אמר גנץ לעיני המצלמות. "יש לנו ברית דמים, אבל לא פחות מכך יש לנו ברית חיים. אעשה כל שביכולתי לפעול למען תיקון החקיקה באופן שיביא לידי ביטוי את הקשר העמוק והבלתי ניתן לניתוק, לא רק בקרב אלא גם בחיים, לא רק בקושי אלא גם בטוב. נעשה את זה ביחד".

ביום חמישי האחרון השיק הרמטכ"ל לשעבר את מסע הבחירות של מפלגתו וחשף את ססמת הבחירות של הקמפיין שלה – "ישראל לפני הכל". בסרטון קצר שפרסם ברשתות החברתיות, קרא גנץ לתומכיו: "הצטרפו אליי ונצא לדרך חדשה – כי צריך אחרת, ונעשה אחרת". בסיום הסרטון הוא התייחס בהומור לשתיקתו הארוכה בשבועות האחרונים, ואמר: "נראה לי שדיברתי יותר מדי".

הסקר של מכון מדגם בדק גם את השאלה כיצד ישפיע איחוד בין מפלגות יש עתיד של יאיר לפיד והתנועה של ציפי לבני על תוצאות הבחירות. מהתוצאות עולה כי המיזוג יניב 17 מנדטים. מדובר בעלייה של 3 מנדטים לעומת הסקר שפורסם ביום רביעי על ידי אותו מכון. סקר זה – בו נבדקה ריצה בנפרד של שתי המפלגות – חזה 14 מנדטים ליש עתיד, בעוד התנועה של לבני לא עברה את אחוז החסימה. על פי הסקר מאתמול, הריצה המשותפת אינה משפיעה באופן משמעותי על תוצאותיהן של שאר המפלגות: הליכוד, עם 32 מנדטים, ממשיך להיות המפלגה הראשונה בגודלה, ו"חוסן לישראל" יורדת במנדט – מ- 13 ל- 12.

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה