נטורופתיה ורפואה טבעית

לרדת מהאוטובוס תחנה אחת קודם: למה חשוב לעשות פעילות גופנית?

היא משפרת את מצב הרוח, את הריכוז ואת החוזק של העצמות: הכל על החשיבות של פעילות גופנית לבריאות הגוף והנפש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפעילות גופנית חשיבות עליונה בשמירה על הבריאות. אנשים רבים אוכלים מזון בריא, אך אינם טורחים לבצע פעילות גופנית באופן סדיר.

מחקרים רבים עומדים על תרומתה של הפעילות הגופנית לאיכות חיים ולאריכות חיים. התנועה מסייעת לעיכול תקין, לספיגה של חומרים במעי ולזרימת דם טובה; היא מפחיתה את הסיכון להתפתחות מחלות לב; משפרת את מצב הרוח על ידי הפרשת דופאמין וסרטונין, הורמונים שמשפיעים על מצב הרוח שלנו; משפרת תפקודים קוגניטיביים (חשיבתיים) בתכנון ובקשב וריכוז; בונה עצם ומונעת אוסטאופורוזיס (בריחת סידן); מחזקת שרירים; מפתחת את קיבולת הריאות וכך עוזרת לנשימה טובה יותר.

פעילות גופנית מעלה את החיסון בגוף ומגנה מפני דלקות. עם זאת, עודף פעילות עלול להחליש את יכולתה של מערכת החיסון להילחם בחיידקים.

פעילות גופנית משפיעה לטובה על הסוכר בדם. השרירים נעשים רגישים יותר להשפעת האינסולין, כלומר הלבלב אינו צריך לעבוד קשה כדי לשמור על רמות סוכר תקינות.

פעילות גופנית צריכה להיות חלק חיוני מסדר היום של כל אדם בריא. רבים מאיתנו אינם אוהבים להתעמל, ומתקשים למצוא פעילות גופנית מהנה. האתגר הוא למצוא את סוגי הפעילות שתוכלו לשלב באורח החיים שלכם. הפעילות יכולה להתנהל בצורה פשוטה וצנועה, כמו ירידה מהאוטובוס תחנה אחת קודם, או חניה של הרכב רחוק יותר וצעידה ברגל. תוכלו לעלות במדרגות במקום במעלית. מצאו פעילות שאתם יכולים לעשות מבלי לשנות משמעותית את לוח הזמנים שלכם.

חשבו באיזה חלק של היום אתם מעדיפים לעשות פעילות גופנית. כמו שחלק מאיתנו חושבים בצורה צלולה יותר בבקרים ואחרים מתרכזים יותר בלילה, כך יש אנשים שמעדיפים להתעמל מוקדם בבוקר, ואילו אחרים מעדיפים לבצע פעילות גופנית מאוחר יותר במהלך היום. אין נכון או לא נכון, זה ענין של העדפה אישית.

גם למאמץ קטן יש יתרונות, אך מוטב להגביר את משך הפעילות. ככל שמינון הפעילות עולה – כך עולה מידת ההגנה מפני מחלות (לא מדובר על ספורט תחרותי). מדובר בזמן איכות ובהשקעה משתלמת. מצאו את שגרת הפעילות שתזין אתכם באופן קבוע.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:פעילות גופניתבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה