חדשות בארץ

בחסדי שמיים: הסב הצליח לחלץ את שלושת נכדיו מתוך האש

דוד ביטון חילץ בגבורה רבה את נכדיו מתוך השריפה שפרצה בביתו, אך אינו שוכח להודות שוב ושוב לקדוש ברוך הוא: "אלוקים נתן לי כוח. ברוך השם שלנכדים לא קרה כלום. תודה לבורא עולם"

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
אא

דוד ביטון, תושב ירוחם, נקלע השבוע לאחד המבחנים הקשים בחייו: שריפת ענק, שפרצה בלילה בביתו בעקבות פיצוץ בלון גז, איימה לקחת ממנו את היקר לו מכל – שלושת נכדיו הקטנים. אך בחסדי שמיים, הוא הצליח בגבורה רבה לחלץ את הילדים מתוך התופת.

בראיון לרפי רשף בחברת החדשות, סיפר ביטון על הלילה הקשה שעבר עליו, וייחס את ההצלה המופלאה של נכדיו להשגחה מלמעלה. מדבריו עולה כי עוצמתו של הנס הייתה כפולה ומכופלת, מאחר והוא נאלץ לעבור פעמיים את המסלול הבוער מחדר השינה של הילדים לכיוון היציאה מהבית כדי לחלץ את שלושת הנכדים.

"הכל עבר תוך ארבע-חמש דקות בריצה מטורפת. לא שמתי לב ולא חשבתי על כלום ועל מה שקורה לי. אלוקים נתן לי כוח. רצתי ישר לתוך החדר, הרמתי שתי בנות ביחד והוצאתי אותן, וחזרתי להוציא את הילד. לא חשבתי. אם הייתי חושב – הייתי מאבד זמן יקר".

ביטון הוסיף ותיאר כיצד ניסה להגן על הילדים בעודו מוציא אותם החוצה במהירות כדי למנוע ככל שניתן את פגיעת האש בהם: "האש כבר הגיעה לבית. לא היה לי זמן לחשוב. כשהרמתי אותם, יצאתי עם הגב לכיוון האש בשביל להגן עליהם. הגנתי עליהם מהאש עם הגוף ורצתי איתם. כמו שעשיתי עם הנכדות עשיתי גם עם הנכד. הוצאתי אותו באותה שיטה. שמרתי עליהם בגוף שלי, כדי שיהיה פחות נזק".

ביטון ציין כי היה נוהג באותה דרך גם עם הילדים של השכנים שלו: "צריך לאהוב אחד את השני ולהתפלל שלא יקרה דבר כזה לאף אחד".

לאחר החילוץ ההרואי, פונה ביטון עם נכדיו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. הילדים נכוו בצורה קלה יחסית, בעוד הוא עצמו סובל מכוויות בחלקים נרחבים יותר בגופו.

לוחמי האש, שהגיעו אל הבית הבוער, הצליחו להשתלט על השריפה, אך לבית נגרם נזק כבד ובלתי הפיך בשל העובדה שבדירה היו פריטים רבים מפלסטיק שהגבירו את הבעירה. "כפרה על מה שהלך", אמר ביטון, "ברוך השם שלנכדים לא קרה כלום. תודה לבורא עולם".

תגיות:שריפהנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה