פרשת בשלח

פרשת בשלח כפי שלא היכרנו מעולם – כל המידע המרתק על פרשת בשלח

פרשת השבוע, פרשת בשלח, הינה פרשה מופלאה, המתארת את הנס המופלא של קריעת ים סוף. קחו את הזמן והעשירו את ידיעותיכם על פרשת בשלח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מדוע ה' הוציא את עם ישראל דווקא למדבר? מדוע הם ניזונו דווקא באורח ניסי? הרב בן פורת על חשיבות האמונה והביטחון במי שבאמת שולח לנו פרנסה ונותן לנו חיים:

 
מה הקשר בין יציאת מצרים לט"ו בשבט? איזו עיצה קיימת בחג זה למתקשים בלימוד התורה? למה במרה ביקש הקב"ה להשליך עץ מר למים כדי להמתיקם?
 
למה יוסף מצווה את כל בני ישראל להעלות את עצמותיו לארץ ישראל ולא את בניו בלבד? באיזה נשק סודי מנפנף תמיד השטן? ומה קרה לשבט אפרים שיצאו ממצרים קודם הזמן?
 
מהי הדרך למשיכת ניסים?
 
אם הפרנסה משמים, מדוע צריך להשתדל? האם יש מדד לרמת ההשתדלות? מה אמר הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן זצ"ל ליהודי שביקש לעזוב את מקום עבודתו, וכיצד זה קשור למן שירד לבני ישראל במדבר? הרב אהרון לוי בשיעורו השבועי לפרשת בשלח
 
קריאה התורה בטעמים - שירת הים: מתוך פרשת בשלח
 
כיצד יתכן שלאחר עשר מכות קשות פרעה עדין מתחרט ורודף אחרי בני ישראל? איך זכה הגבאי המסור של בית הכנסת לבנין חדש? ואיזה נס קרה לבחור שהקשיב לרב שטיינמן זצוק"ל ולא שיקר בנוגע לגילו בתקופת השידוכין?
 
למה הוצרך הקב"ה לרוח כל הלילה כדי לקרוע את ים סוף ולא עשה זאת ללא הרוח? על מה התגבר מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל ומה הרויח בעקבות כך? ומי זוכה לראות את יופיה וקדושתה של ארץ ישראל?
 
מדוע ה' הוריד לעם ישראל דווקא מן? ואיך זה קשור לחיזוק האמונה והביטחון שלנו בהשגחתו של בורא העולם? הרב יוסף בן פורת חושף את הנהגת הבריאה בענייני כסף ופרנסה.
 
הגאולה מתחילה בצעקה, בתפילה של משה לעם ישראל. אך לפעמים לא מספיק רק להתפלל – "דבר אל בני ישראל ויסעו" – לפעמים צריך גם לפעול
 
איזו סגולה מדהימה קיימת באמירת שירת הים? כיצד יתכן שציוו חכמים לברך "ברוך דיין האמת" בשמחה? הרי זה כמעט בלתי אפשרי, וגם: איזו סגולה יחודית גילה הבבא סאלי שעל ידה אפשר להשיג כל דבר? מה הדבר שהכי מפריע לשטן? למה מיהר הרב להזמין חברת הדברה דווקא לאחר מות אישתו? כיצד התנהג היהודי שנעשק ב-300 ש"ח? למה ברכת הבבא סאלי לשלושת בחורי הישיבה לא התקיימה? כיצד הצליחה הרב משה חלויה לעשות מהפך אדיר בארץ דווקא לאחר 17 כשלונות? כיצד הגיב הבבא סאלי על עיניו שהתנפחו בעקבות ניתוח שעבר? ואיזו סגולה מיוחדת ומשפיעה נוכל לקיים בט"ו בשבט?
 
הרבנית חגית שירה מדברת על הכוח הגדול שטמון בשינוי הטבע של האדם. כיצד קרע ים סוף את עצמו בניגוד לטבעו? ועל שום מה זכתה אמו של הרב אלישיב לבנה הצדיק?

ההבדל בין מצרים לעמלק התורה רוצה להמחיש לנו שנדע להתרחק מהקנאה, שהיא בין המידות שמוציאות את האדם מן העולם. נרבה אהבה ואחווה, נברח מהקנאה למען עולם שלם וטוב יותר. מסר חזק וחשוב לחיים. לקריאה, לחצו כאן.

אם רק נפתח את העיניים ונראה את הניסים שסובבים אותנו תדיר, לא נפסיק לרגע להלל ולשיר מרוב שמחה. לקריאה, לחצו כאן.

אלוקים מלמד את עם ישראל, שגם את המר הם צריכים לשתות. הנה, המר הוא זה שהמתיק את המים. כאלה הם החיים, פעמים רבות המרירות הופכת להיות חלק מהמתיקות. לקריאה, לחצו כאן.

מי ירד ראשון לים? ובכן, התשובה אינה בלעדית כפי שהייתם בטוחים. ואחרי שהים נקרע, מה אנחנו לוקחים איתנו זכר ליציאת מצרים? לקריאה, לחצו כאן.

 

הפטרת פרשת בשלח

הפטרת פרשת בשלח היא שירת דבורה שבספר שופטים. הספרדים מתחילים בפרק ה' פסוק א', האשכנזים מתחילים בפרק ד' פסוק ד', והתימנים בפרק ד' פסוק כ"ג. האיטלקים מתחילים כאשכנזים ומסיימים בפרק ה' פסוק ג'. לקריאת ההפטרה, לחצו כאן.

לכניסה למדור פרשת בשלח, לחצו כאן.

לקריאת פרשת בשלח, לחצו כאן

למדרש רבה על פרשת בשלח, לחצו כאן.

לנועם אלימלך על פרשת בשלח, לחצו כאן.

תגיות:פרשת השבועפרשת בשלח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה